Anbreb på min PC
Fra : -= bgn =-

Dato : 07-02-04 14:20

Jeg har en Pentium III DUAL 500Mhz stående som ftp. Den kører Windows XP Pro
og LiteServe v2.3.
På ydersiden har jeg TDC-ADSL 2048/256 og en SMC Barricade 7004VBR med
Firewall endable.
Jeg bliver angrebet et eller andet sted fra. Der bliver sendt exe-filer til
min PC som lægger sig som en service og tager hele min båndbredde. To af
filerne jeg jævnligt får hedder "tzpy.exe og "tzpf.exe", og der er andre som
jeg ikke lige kan huske navnet på og som jeg har slettet. Filerne ligger i
roden på C:\ og som en service i "Windows jobliste - Processor"
Hvor kommer de fra og hvordan spærrer jeg for indkomne exe-filer og andet af
dens slags bras?

Bo

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 07-02-04 15:16

-= bgn =- wrote:
> [...]
> roden på C:\ og som en service i "Windows jobliste - Processor"
> Hvor kommer de fra og hvordan spærrer jeg for indkomne exe-filer og andet af

Du har vel som et absolut minimum aktiveret XPs egen firewall og har
fjernet unødvendige konti (gæst, fjernsupport etc.) fra systemet?

Hvad er der åbent for i din router udefra og ind til din "server"?

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>

Fra : -= bgn =-

Dato : 08-02-04 11:37

Jeg har XP firewall slået til, og kun åbent for port 21. Ingen andre gæster
eller brugere er tilsluttet computeren.
I routeren er der åbent for port 21 og 4899.

Bo

Fra : Tommy Larsen

Dato : 08-02-04 12:23

-= bgn =- wrote:

> Jeg har XP firewall slået til, og kun åbent for port 21. Ingen andre gæster
> eller brugere er tilsluttet computeren.
> I routeren er der åbent for port 21 og 4899.

Sikkert et dumt spørgsmål - men du har vel antivirus på maskinen? Jeg
kan slet ikke se hvordan folk skulle kunne lægge .EXE filer på din
maskine OG få lov til at køre dem.....?

Mvh. Tommy Larsen

Fra : -= bgn =-

Dato : 08-02-04 19:10

Hej Tomme

Du ved godt, der findes ikke dumme spørgsmål, kun dumme svar.
Jo jeg har Norton Antivirus 2004 kørende og den er opdateret.

Jeg siger som dig, jeg kan heller ikke se hvordan det kan lade sig gøre.
Hvis du har en god løsning, så lad mig endelig høre.

Bo

Fra : Martin Schultz

Dato : 07-02-04 16:46

"-= bgn =-" <bo @ bgn.dk> writes:

> Hvor kommer de fra og hvordan spærrer jeg for indkomne exe-filer og andet af
> dens slags bras?

Start med at hente alle updates på windows update hvis du ikke
allerede har gjort det.

Martin
ADSL og opsætning af Cisco/Zyxel router.

Fra : -= bgn =-

Dato : 08-02-04 11:39

Alle updates er installeret

Bo