Variabler i url
Fra : Janus Hoi

Dato : 07-02-04 14:06

Kan man gøre sådan, at man i URL'en kan skrive noget som man kan få frem på
siden?

I php kan man (noget forenklet) gøre sådan her:

echo "jeg hedder".$url."og er ikke så".$postulat;

Hvis man så i adresselinien skriver:

www.minside.dk/minfil.php?url=Janus&postulat=klog

bliver teksten på siden:

"jeg hedder Janus og er ikke så klog"

Kan man gøre det samme ved hjælp af Javascript eller noget?

Det skal kunne fungere på en almindelig computer uden
serverside-programmeringssprog eller noget. Det er nemlig til at bruge på et
intranet, hvor den slags modeluner ikke er tilladt.

Hvis man kan alt dette, kan man så ikke på en eller anden måde gøre sådan,
at når man åbner en side, så åbner et billede på siden ud fra hvad der står
i url'en?

For eksempel hvis man definerer en variabel der hedder billede:
billede=Janus

så åbner den billedet janus.jpg inde på siden.

Alt det kan man meget let gøre i PHP, men er det muligt uden?

--
Janus

Fra : Lobais

Dato : 07-02-04 14:36

Sat, 07 Feb 2004 14:06:01 +0100. skrev Janus Hoi:

> Alt det kan man meget let gøre i PHP, men er det muligt uden?
Hvad er der nu galt med php?

--
Thomas
- "Visdom er ikke resultatet af en uddannelse,

Fra : Janus Hoi

Dato : 07-02-04 19:34

"Lobais" <thomas@ahle.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad er der nu galt med php?

Det nærmeste svar jeg kan tilbyde dig, er det du kunne læse i mit indlæg:

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 07-02-04 16:52

Janus Hoi skrev:

> Kan man gøre det samme ved hjælp af Javascript eller noget?

Ja - se hvordan man kan få adgang til querystringen her:
<http://www.quirksmode.org/index.html?/js/framecustom.html>

Jeg sætter opfølgning til clientsidegruppen hvor
javascripteksperterne holder til.
FUT: dk.edb.internet.webdesign.clientside
--
Jens Gyldenkærne Clausen