Hjælp til Dynamisk Iframe
Fra : FWH

Dato : 07-02-04 13:41

Hej jeg har læst artikkelen "Dynamisk frameset i Javascript" på
html.dk

Det er lidt sådan jeg er ude efter, for jer har også undersider,
så hvis folk åbner dem så vil den stille dem over til index
siden, men mit kode stiller bare om til index siden, men loader
så den side som står på index siden.

I det tilfælde så hvis man åbner en underside, så loader den
index, men husker hvilken side brugeren ville åbne så den loader
denne i framen.

Se jeg vil gerne have dette til at virke i Iframe, kan man det og
i såfald hvordan?

Min Iframe kode på Index siden er:

<iframe name="main" src="main.htm" width="100%" height="100%"
frameborder="0" border="0" marginwidth="0" marginheight="0"
scrolling=auto></iframe>

og den kode jeg bruger på mine under sider er:

<SCRIPT LANGUAGE=JAVASCRIPT>
<!--
if (top.location == self.location) {
top.location.href = "http://www.nasse.dk"
}
-->
</script>

Håber at du kan hjælpe mig idet jeg søger.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Stoffer

Dato : 07-02-04 23:30

Een ting er jo om jeg har forstået dig rigtigt, så jeg skriver lige
hvad mener du spurgte om.
Du vil bruge en frame funktion, altså at den valgte side bliver
loadet i din iframe ?

I så fald er koden ganske enkel.
§1. navngiv din iframe. (name='navnet')

§2. link til det.
Du linker til din iframe ved at skrive target='navnet på din iframe'
i dit link.

Stoffer

Fra : FWH

Dato : 10-02-04 23:08

Det var ikke helt det jeg mente, Altså jeg har en Idex side, som jeg
meget gerne vil have at folk bruger som indgang til mine undersider.

I index filen er der en Iframe. I denne Iframe loades Main.html for
det står der den skal.

eks: <iframe name="main" src="main.htm" width="100%" height="100%"
frameborder="0" border="0" marginwidth="0" marginheight="0"
scrolling=auto></iframe>

Denne Iframe loader kun Main filen når den bliver aktiveret. Så er det
sådan at jeg har en menu udenfor Iframenen.

eks: <a href="faq.htm" target="main"><b><font face="Times New Roman"
size="2">Hjælp til siden</font>

Når man trykker på dette link, bliver FAQ.htm loadet i Iframen.

Fint alt dette er rigtigt. Det virker.

Nu siger vi en besøgende har trykkep på før omtalte link og i Iframen
er nu FAQ.htm. Han læser noget intresant, og vil gerne sende dette til
en ven. I adresse menuen står der en url, men denne url føre til index
siden og den loader Main.htm i Iframen, så den besøgene vil være
sikker på at hans ven læser det har læste på FAQ.htm side, så har
højre klikker på FAQ.htm siden og trykker "Gæm stigen" og indsætter
dette i den mail som er til sin ven. Denne stig siger nu
"http://www.domæne.dk/faq.htm" og det sender han til sin ven.
Vennen åbner denne url og læser FAQ.htm, men har ser aldrig index
siden.

Det jeg er ude efter at gøre i Iframe er at vennen loader url'en:
http://www.domæne.dk/faq.htm og når FAQ.htm siden loader siger den til
vennes maskine at du ikke kan loade denne side uden Index siden, og
loader så automatisk index siden, og i Iframen loader den nu FAQ.htm.

Som jeg skrev i det første indlæg så har jeg læst at man kan gøre
dette i java med frames, men hvordan gør man det i Iframes?

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 10-02-04 23:38

FWH skrev:

> Det var ikke helt det jeg mente,

Hvad var ikke helt det du mente?

Læs gerne <http://html.dk/nyhedsgrupper/usenet.asp> - afsnittet
"Gælder der nogle regler for nyhedsgrupperne?".

NB: Det er meget lettere at hjælpe hvis du kan give et link til din
side.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 11-02-04 09:47

FWH wrote:

> Hej jeg har læst artikkelen "Dynamisk frameset i Javascript" på
> html.dk

Du får lige følge postkort som også gælder iframes
http://www.lazycat.org/postcards/frames.html

Hintzmann c",)