Hvordan afspiller jeg mpq-filer?
Fra : CogCo

Dato : 07-02-04 01:19

Jeg spiller WarCraft III.
Filmenestumperne, der indgår i spillet, ligger i et format, der hedder mpq.
Hvordan afspiller jeg dem uden at skulle starte spillet op hvergang?
Har prøvet med MediaPlayer og QuickTime Player.

Claus

Fra : Devast8or

Dato : 07-02-04 02:07

CogCo wrote:
> [...]
> op hvergang?
> Har prøvet med MediaPlayer og QuickTime Player.

IIRC kan du åbne filerne vha. en .mpq ripper/reader - derfra kan du hive de
enkelte filer ud i et mere normalt format. Det kunne man ihvertfald i Diablo
1, og jeg mener ikke de har ændret på det. Prøv at søge på google efter en
..mpq ripper og se om den kommer op med noget.

Devast8or

Fra : KH

Dato : 07-02-04 06:20

Der er nok et codec du mangler. Prøv først med DivX. Hvis det ikke hjælper
skriv igen og jeg kan vejlede dig til hvor der ellers ligger nogle codec.

Klaus

Fra : Martin Hansen

Dato : 07-02-04 19:05

In article <40242ed9$0$235$4d4eb98e@read-nat.news.dk.uu.net>,
cogco@aub.dk says...
> [...]
> Hvordan afspiller jeg dem uden at skulle starte spillet op hvergang?
> Har prøvet med MediaPlayer og QuickTime Player.

Hvis du kan se dem i spillet burde du også kunne se dem i Mediaplayer.

MPQ har været (og er generelt) et kompresseret encodedet (lukket) arkiv
format som Blizzard bruger. Men lige med filmene er det bare fusk, du
kan rename dem til <navn>.avi i stedet. Blizzard licenserede Divx (i
stedet for RAD som de brugte i gamle dag). Når man installere spillet
bliver der også installeret en special version af divx codecs.

Jeg fx har intet problem med at spille dem i media player.