Leder efter 3 D briller
Fra : Carsten Jørgensen

Dato : 06-02-04 23:30

Hej NG

Jeg leder efter nogle 3 D briller. Det må gerne være den primitive model,
med rødt og grønt glas. De skal bare bruges til at kigge på 3D billeder.

Er der nogen der har en ide om hvor man kan skaffe dem ?

M.v.h. Carsten.

Fra : Sune Storgaard

Dato : 06-02-04 23:55

Carsten Jørgensen mumbled his insignificant opinion in:
BBUUb.1826$Y61.349@news.get2net.dk

> [...]
> billeder.
>
> Er der nogen der har en ide om hvor man kan skaffe dem ?

Sidst jeg købte nogle anaglyph briller var i en "alt til en 10'er" butik.
Men et par LCD shutter glasses giver væsenligt bedre effekt, og koster ikke
en formue.. Desværre understøtter ATI ikke det koncept, så et Nvidia kort er
et must. Computerspil har ikke været det samme siden jeg prøvede det..

Fra : Martin Johansson

Dato : 07-02-04 00:14

"Sune Storgaard" <speg-fjern@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
er
> et must. Computerspil har ikke været det samme siden jeg prøvede det..

Har selv et par der fulgte med til mit Asus V7700 deluxe for længe siden.
Jeg var nu ikke så imponeret over effekten, kan dog være noget med
opsætningen.
Men jeg var meget imponeret over hvor hurtigt de kunne give hovedpine.
Det er da ikke alle nVidia kort der har stik til 3D briller er det?
Jeg troede det var noget gejl Asus havde fundet på.

Fra : Sune Storgaard

Dato : 07-02-04 01:50

Martin Johansson mumbled his insignificant opinion in:
40241fca$0$29414$edfadb0f@dread15.news.tele.dk

> Har selv et par der fulgte med til mit Asus V7700 deluxe for længe
> siden. Jeg var nu ikke så imponeret over effekten, kan dog være noget
> med opsætningen.

Det lyder det til, man kan selv tilpasse dybden osv.. de briller som er med
det asus kort er iøvrigt alt andet end smarte/ergonomiske ..

> Men jeg var meget imponeret over hvor hurtigt de kunne give
> hovedpine.

Det er som regel et spørgsmål om refreshrate, men ja det kan give ondt i
bæret!

>Det er da ikke alle nVidia kort der har stik til 3D
> briller er det?
> Jeg troede det var noget gejl Asus havde fundet på.

Det er ikke alle nvidia kort som har stik til det, men der findes briller
som man sætter i mellem vga udgangen og så har et pass thru til monitoren.
Nvidia understøtter det bare i deres drivere, man skal godt nok hente et
add-on. Nogle LCD systemer virker lidt med ATI kort, via noget korrupt
driver fusk som ikke er særlig optimal.

Synes du skal armere dig med en æske panodil og prøve de briller igen :)

Fra : Carsten Jørgensen

Dato : 07-02-04 00:01

Hej Sune.
Jeg har prøvet at søge på nettet, men det er helt umuligt at finde.
Mærkeligt nok. Jeg må prøve en "Alt til en 10´er butik".
M.v.h. Carsten.

Fra : Mads Bahrt

Dato : 07-02-04 15:47

Sune Storgaard wrote:
> [...]
> et must. Computerspil har ikke været det samme siden jeg prøvede det..

Nvidia er ikke nødvendigt se
http://www.edimensional.com/products/index.htm. Flere bekendte har disse
og anbefaler dem som ret gode. Jeg har selv prøvet dem en gang og var
ret overbevist.

MVH
Mads

Fra : Sune Storgaard

Dato : 07-02-04 16:09

Mads Bahrt mumbled his insignificant opinion in:
RT6Vb.85994$jf4.5466727@news000.worldonline.dk

> Nvidia er ikke nødvendigt se
> http://www.edimensional.com/products/index.htm. Flere bekendte har
> disse og anbefaler dem som ret gode. Jeg har selv prøvet dem en gang
> og var ret overbevist.

Har selv et par briller af præcis den producent, og Edimensionals wrapper
system er ikke noget at råbe hurra for desværre. Desuden fordobler de
refreshraten, så med mindre man har en heftig monitor er man tvunget til at
køre i en lav opløsning med lav refresh rate.

Det virker desuden ikke i alle spil som de påstår, langt fra. Har nu prøvet
med samme spil og samme skærm med et Nvidia kort, og der er der ingen
problemer. Jeg er ellers "ati-fan", men på det punkt halter de gevaldigt
bagud.

Fra : Mads Bahrt

Dato : 07-02-04 15:43

Carsten Jørgensen wrote:

> [...]
> med rødt og grønt glas. De skal bare bruges til at kigge på 3D billeder.
>
> Er der nogen der har en ide om hvor man kan skaffe dem ?

Boghandelen På Odense Teknikum har dem. Om du så kan bruge den
information til noget er et andet spørgsmål...

MVH
Mads

Fra : Carsten Jørgensen

Dato : 07-02-04 23:35

Det kunne have været en ide, men jeg kender desværre ikke nogen på Odense
Teknikum.
Ellers tak for svaret.

M.v.h. Carsten.

Fra : /motten

Dato : 08-02-04 11:51

"Carsten Jørgensen" <carsten61(fjernes)@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> med rødt og grønt glas. De skal bare bruges til at kigge på 3D billeder.
>
> Er der nogen der har en ide om hvor man kan skaffe dem ?

Før i tiden kunne man få den slags i fotobutikker - prøv at spørg der...

/morten

Fra : Zalza

Dato : 08-02-04 14:27

> Jeg leder efter nogle 3 D briller. Det må gerne være den primitive model,
> med rødt og grønt glas. De skal bare bruges til at kigge på 3D billeder.
>
> Er der nogen der har en ide om hvor man kan skaffe dem ?

Jeg har et pr. men bruger dem selv når der fx er sport i tv (det sendes i
3D)

Men så kan du måske fortælle mig hvor jeg finder 3D bilelder på nettet ?

Fra : steen madsen

Dato : 09-02-04 17:26

Hej

www.gratissiden.dk , www.gratis-ting.dk og ligenden sider har jeg flere
gange stødt på 3D briller der kunne recvireres ganske gratis det er bare at
lede lidt så skal det nok komme!

Steen