Halflife 2, Udkommer det ikke snart :)!
Fra : Mikkel

Dato : 04-02-04 14:04

Jeg er efter hånden træt af at det ikke er kommet nogen som ved noget om
hvornår det kommer ud over at jeg har læst 30 sep sidst men nogen der ved
noget?
Mvh mikkel

Fra : Poul Johannsen [6630~

Dato : 04-02-04 14:25

Hej

> Jeg er efter hånden træt af at det ikke er kommet nogen som ved noget om
> hvornår det kommer ud over at jeg har læst 30 sep sidst men nogen der ved
> noget?

Har hørt at det bliver i april måned at det kommer. I hvert fald inden
sommer

Mvh Poul

Fra : DJ_Adrian

Dato : 04-02-04 18:23

ifølge newz.dk:
"Doug Lombardi fra Valve har udtalt til CNN at det tætteste de kan komme på
en udgivelsesdato, er sommer 2004. På E3 i maj vil der komme yderligere
oplysninger."

Venlig hilsen,
DJ_Adrian

Fra : Martin Johansson

Dato : 04-02-04 20:06

"DJ_Adrian" <spørg@efter.den> skrev i en meddelelse
> ifølge newz.dk:
> "Doug Lombardi fra Valve har udtalt til CNN at det tætteste de kan komme

> en udgivelsesdato, er sommer 2004. På E3 i maj vil der komme yderligere
> oplysninger."

Tror at Ati er ved at være godt trætte af Valve.
Deres Radeon 9xxx XT + HL2 bundles ser jo efterhånden latterlige ud.
Hvad er det fede i et gavekort man ikke kan bruge?
Ati har også brugt en god pose penge på marketing af XT og HL2.

Nu ser det ud til at det ikke udkommer før næste generation af grafikkort er
på gaden.

Det minder om Duke Nukem Forever dette her.

Fra : Per Nielsen

Dato : 04-02-04 20:20

Martin Johansson wrote:
> Nu ser det ud til at det ikke udkommer før næste generation af
> grafikkort er på gaden.
>
> Det minder om Duke Nukem Forever dette her.

Tja, blame the hacker/cracker idiots >

Fra : --=Stone=--

Dato : 04-02-04 22:23

"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> wrote in message

> Tja, blame the hacker/cracker idiots >

Og hvad bygger du det på ?? den dumme historie som Valve smed af sig da de
blev hacket !!

--
--=STONE=--©
http://www.1cellnet.com/?username=stone

Fra : Per Nielsen

Dato : 04-02-04 22:36

--=Stone=-- wrote:
> Og hvad bygger du det på ?? den dumme historie som Valve smed af sig
> da de blev hacket !!

Hvis du har nogle links som fortæller noget andet, vil jeg da meget gerne
studere dem nærmere Læste også på et tidspunkt at nogen legede lidt med
en alpha eller beta version af spillet. Men det kan da også være at det var
en and...

Fra : Dorph

Dato : 04-02-04 22:38

> Og hvad bygger du det på ?? den dumme historie som Valve smed af sig da de
> blev hacket !!
>

> --
Ja "nice excuse" for at udsætte udgivelsen for det som blev stjålet og
senere
lagt ud på nettet var jo langt fra færdigt, og samtidigt sfik de jo så lidt
opmærksomhed.

Fra : Per Nielsen

Dato : 04-02-04 22:44

Dorph wrote:
> Ja "nice excuse" for at udsætte udgivelsen for det som blev stjålet og
> senere
> lagt ud på nettet var jo langt fra færdigt, og samtidigt sfik de jo
> så lidt opmærksomhed.

Udsættelsen ser da kun ud til at skabe negativ opmærksomhed. Men hvad ved
jeg, det kan da godt være at det har været det de er ude
efter.............og jeg tror da heller ikke på at den stjålne kode har
givet mulighed for hurtigere og mere gennemgribende snyd i
multiplayer.......

Fra : Martin Johansson

Dato : 04-02-04 22:54

"Dorph" <Not_my_address@city.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> senere
> lagt ud på nettet var jo langt fra færdigt, og samtidigt sfik de jo så

Jeg har læst at der er nogle russere der har fået den til at køre.
Dog med visse huller i gamplayet (læs: de dele der ikke var færdige)
Det største problem er nok at det iflg. Valve kunne have åbnet op for en
masse snyderi.
Derudover blev hele grafikmotoren nuppet, og den var allerede solgt til
flere firmaer.
Disse firmaer var allerede igang med at udvikle spil baseret på denne
engine.
Disse firmaer var ikke glade, den var ikke helt billig at anskaffe.
Om historien passer er der ikke mange der ved.

Der går også rygter om at nVidia har en finger med i spillet, de var jo ikke
tilfredse med at det kørte dårligt på deres FX kort.
Det bliver der vist rettet op på nu.

Men ak, konspirationsteorier kan vi jo alle lave, og det er jo også oplagt i
en sådan sag.
Måske er Half-Life to bare en ond vittighed? Det rygte har også været oppe.

Fra : Per Nielsen

Dato : 04-02-04 23:35

Martin Johansson wrote:
> [...]
> Disse firmaer var ikke glade, den var ikke helt billig at anskaffe.
> Om historien passer er der ikke mange der ved.

Der er lidt nyt her:

Half-Life 2 sets a date:
http://money.cnn.com/2004/02/02/commentary/game_over/column_gaming/index.htm

The summer release date of Half-Life 2 is certain to once again divide
gamers...Some ludicrous conspiracy theorists will likely begin regurgitating
the ridiculous story that the source code leak was intentional, so Valve
would have an 'excuse' to delay the game.

It also includes the company's thoughts on the pirate versions of the game
that have reportedly shown up on store shelves in Russia. That version is
said to be fully playable, though with plot inconsistencies. The hackers who
created that version also reportedly translated the game's text into
Russian.

Tja...det skal der nok også blive stillet ? ved. Nogen der har været i
Rusland for nylig og kan kaste lidt lys over det?

Fra : Martin Johansson

Dato : 05-02-04 00:14

"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> skrev i en meddelelse
[SNIP]
> [...]
>
> Tja...det skal der nok også blive stillet ? ved. Nogen der har været i
> Rusland for nylig og kan kaste lidt lys over det?

Har læst artiklen.
Det er dog positivt at Valve langt om længe udtaler sig.
Dog tvivler jeg på at folk stoler ret meget mere på Valve end på for
eksempel Brixtofte.
Måske blev russerne trætte af at vente? Teksten i spillet er også oversat
til russisk.
Men hvor mange maskiner kan overhovedet køre HL2 i Rusland?

Her er lidt billeder
http://www.theinquirer.net/?article=13573

Fra : Per Nielsen

Dato : 05-02-04 01:07

Martin Johansson wrote:
> Det er dog positivt at Valve langt om længe udtaler sig.
> Dog tvivler jeg på at folk stoler ret meget mere på Valve end på for
> eksempel Brixtofte.

Hvorfor er det egentlig sådan? Måske er det bare min hukommelse, men hvornår
har de optrådt utroværdige?

> Men hvor mange maskiner kan overhovedet køre HL2 i Rusland?

lol . Og så en nonoptimized beta-version..........

Fra : Martin Johansson

Dato : 05-02-04 01:37

> Hvorfor er det egentlig sådan? Måske er det bare min hukommelse, men
hvornår
> har de optrådt utroværdige?

Jeg har to små video sekvenser til dig.
De symboliserer det meget godt.
Du skal dog lige trække en smule sarkasme og overdrivelse fra.
Men her kommer de.
http://www.planethalflife.com/half-life2/delaymovie
http://www.planethalflife.com/half-life2/delaymovie2/

> lol . Og så en nonoptimized beta-version..........

Ja, jeg mener da ikke at de up to date på hardware fronten.
Det er ikke det indtryk man får i diverse tv programmer fra Rusland.
Måske har dem der har kompileret koden også optimeret dele af den inden de
slap den løs?
Det er ikke utænkeligt, de kunne jo gøre hvad de ville med den.

Fra : Per Nielsen

Dato : 05-02-04 01:53

Martin Johansson wrote:
> Jeg har to små video sekvenser til dig.
> De symboliserer det meget godt.
> Du skal dog lige trække en smule sarkasme og overdrivelse fra.
> [...]

Mega lol , de har sg* da humor. Og Duke Nukem, hvem/hvad er det egentlig
? Og jeg mindes ikke at have hørt om andre spil der er blevet
forsinket........hvordan går det forresten med Doom3?

Fra : Martin Johansson

Dato : 05-02-04 13:17

> Mega lol , de har sg* da humor. Og Duke Nukem, hvem/hvad er det egentlig
> ? Og jeg mindes ikke at have hørt om andre spil der er blevet
> forsinket........hvordan går det forresten med Doom3?

Har du fortrængt det, eller har du været bosiddende i en jordhule?
Duke Nukem Forever er nok det mest forsinkede spil i mands minde.
Her er den officielle side, ikke at der sker ret meget.
http://www.3drealms.com/duke4/

Mener at de efterhånden har skiftet grafik engine fire gange, fordi hver
gang de fik startet kom der noget bedre.
Der var for nogle år siden billeder i et pc blad fra spillet, det så fint ud
med bare damer(duke nukems varemærke) og det hele.
Men så nogle måneder senere skulle alt grafikken opdateres, så så man ikke
flere billeder fra spillet.
Det var omkring år 2000 tror jeg nok.

Der er mange der mener at Forever dækker over udviklingstiden, mig selv
inklusive.
Andre mener at Duke Nukem er en ond vittighed, det samme som nogen antyder
ang. HL2.

Her er lidt mere:
http://www.3drealms.com/duke4/

Det er faktisk en skam, for det originale Duke Nukem 3D var faktisk ganske
glimrende.
Fyldt med sort humor og onde monstre.
Kan huske at jeg spillede det i net, med en del venner.

Her kommer lige et citat fra Duke Nukem
""It's time to kick ass and chew bubble gum and I'm all out of gum."

Fra : Per Nielsen

Dato : 05-02-04 13:47

Martin Johansson wrote:
> Har du fortrængt det, eller har du været bosiddende i en jordhule?
> Duke Nukem Forever er nok det mest forsinkede spil i mands minde.

Naa, kan man vel ikke sige, jeg havde også en lille med.

> Andre mener at Duke Nukem er en ond vittighed, det samme som nogen
> antyder ang. HL2.

De kan såmænd antyde hvad de vil, jeg tror stadigvæk på at det kommer. Der
er for mange penge i det, så jeg tror ikke det lider af "Duke-sygen". Duke
Nukem Forever regner jeg til gengæld ikke med mere, og skulle det endelig
komme ud kan det næsten kun blive en skuffelse. Der skal vel lidt mere til
efterhånden end de sædvanlige hotte babes og humor. Ikke for at forklejne
datidens Duke-spil, det var glimrende underholdning

> Her kommer lige et citat fra Duke Nukem
> ""It's time to kick ass and chew bubble gum and I'm all out of gum."

Lol, those were the times.

Fra : Martin Johansson

Dato : 05-02-04 14:53

> Naa, kan man vel ikke sige, jeg havde også en lille med.

Hehe, man kan jo også godt glemme det, det kommer nok aldrig.

> [...]
> efterhånden end de sædvanlige hotte babes og humor. Ikke for at forklejne
> datidens Duke-spil, det var glimrende underholdning

Det samme kan man frygte overgår HL2, det kommer helt sikkert på et
tidspunkt.
Men vil det være ligeså pænt og nyskabende som hvis det var udkommet
tidligere?
Der kan godt gå for lang tid fra idé til udgivelse.

> Lol, those were the times.

Ja den mand havde mange gode one-liners i ærmet.

Tror dog at gamerne vil blive vanvittige hvis DOOM3 pludselig også bliver
forsinket.
Indtil videre er release April 2004, så må vi håbe at det holder.

Fra : Per Nielsen

Dato : 05-02-04 16:13

Martin Johansson wrote:
> [...]
> tidligere?
> Der kan godt gå for lang tid fra idé til udgivelse.

Helt enig. Jeg håber at den unøjagtige "sommerudgivelse" holder stik. For
mit eget vedkommende går hypen lidt efter lidt af det, jo længere tid der
går. Lige nu og her ser jeg mest frem til Medal of Honor: Pacific Assault.
Det tror jeg bliver rigtigt godt, og Medal of Honor udgivelserne plejer man
da at kunne stole på (+/- en måned eller to). Call of Duty er også et
fedt spil.

> Tror dog at gamerne vil blive vanvittige hvis DOOM3 pludselig også
> bliver forsinket.
> Indtil videre er release April 2004, så må vi håbe at det holder.

Ja, en forsinkelse her ville virkelig være en bummer.

Fra : Rasmus Bertelsen

Dato : 06-02-04 00:55

> [...]
> fedt spil.

> Ja, en forsinkelse her ville virkelig være en bummer.

Jeg må sgu ærligt indrømme at jeg har mere respekt for udviklere der gør
arbejdet
HELT færdigt i stedet for at forhaste udviklingsarbejdet for at nå
spiludgiveres tåbelige
udgivelsesdatoer (Duke Nukem Forever, undtaget naturligvis).

Mvh,
Rasmus Bertelsen

Fra : Martin Johansson

Dato : 06-02-04 01:52

"Rasmus Bertelsen" <dsl105035@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
[SNIP]
> [...]
> spiludgiveres tåbelige
> udgivelsesdatoer (Duke Nukem Forever, undtaget naturligvis).

Ja det er også rigtigt.
Men hvornår har man sidst set et helt færdigt spil?
Der bliver da udsendt patches til så godt som alle spil.

Et af de værste eksempler på ufærdige spil er Motoracer3.
Man kunne ikke ændre opløsning, grafikindstillinger, controls eller i det
hele taget noget som helst.
Sådan noget l**t for at sige det lige ud, godt man gik udenom sådan noget
bras.