Håndbold spil?
Fra : Kenneth Felber

Dato : 02-02-04 15:26

Hejsa,

Er der nogen herinde der ved om der findes et håndboldspil til pc??

For hvis der ikke er må jeg jo hellere gå igang med at lave et;)

Fra : Mikael Schøler

Dato : 02-02-04 16:30

"Kenneth Felber" <kenny@skummer.com> wrote in message
> Hejsa,
>
> Er der nogen herinde der ved om der findes et håndboldspil til pc??
>
> For hvis der ikke er må jeg jo hellere gå igang med at lave et;)

Tror aldrig man har forsøgt. Alt for meget taktik tror jeg..

Mikael

Fra : Anders Henriksen

Dato : 02-02-04 17:01

Hmmm den med taktikken køber jeg ikke, hvad med NFL og NHL for eksempel ??
De oser da af taktik

/Anders

Fra : Mikael Schøler

Dato : 02-02-04 17:19

"Anders Henriksen" <anhen@webspeed.dk> wrote in message
> Hmmm den med taktikken køber jeg ikke, hvad med NFL og NHL for eksempel ??
> De oser da af taktik
>
> /Anders

Hm kan du have ret i. Kan være det vil blive svært at styre.. ? Sørge for at
spilleren ikke overtræder? Hvordan får man en spiller styret af AI til at
lave indløb? Overgang? Hvordan bestemmer man et kryds?

Du skal tænke på at de taktikker der bruges i NFL, er faste systemer. Ikke
ment som at man SKAL bruge dem, men der er meget mere disciplin i NFL end
der vil være i håndbold.

Mikael

Fra : Anders Henriksen

Dato : 02-02-04 17:23

Vedr. AI'en er det jo bare at få lavet flere hundrede eksempler på indløb
spilnings kombinationer, krydsninger osv. og så kombinerer dem bagefter.
Tror nu godt det ville kunne lykkedes, f.eks i NHL (ishockey) er der jo også
alle mulige underlige regler med zoner, icing offside osv.

Fra : Koeffe

Dato : 02-02-04 18:53

"Mikael Schøler" <mik_sREMOVE_CRAP@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Tror aldrig man har forsøgt. Alt for meget taktik tror jeg..

Jeg tror mere det er fordi at hverken England eller USA går op i håndbold -
og det er jo dem der laver alle spillene...

--
Koeffe

Fra : Kasper

Dato : 02-02-04 20:19

On Mon, 2 Feb 2004 18:52:50 +0100, "Koeffe"
<kena_FJERN_DETTE_@mail.dk> wrote:

>Jeg tror mere det er fordi at hverken England eller USA går op i håndbold -
>og det er jo dem der laver alle spillene...

Nja.

http://www.sam-data.dk/magasinet/artikel.asp?id=299&m=6

--
Kasper

Fra : HB

Dato : 02-02-04 22:24

"Koeffe" <kena_FJERN_DETTE_@mail.dk> skrev i en meddelelse
> "Mikael Schøler" <mik_sREMOVE_CRAP@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg tror mere det er fordi at hverken England eller USA går op i
håndbold -
> og det er jo dem der laver alle spillene...
øhhh:
Hitman 1 og 2 - freedom fighters - Hugo - Backpacker m.fl........er da vist
nok lavet i Danmark......
mvh
Henrik

Fra : Koeffe

Dato : 03-02-04 01:07

"HB" <hbb@sportFJERN.dk> skrev i en meddelelse

> øhhh:
> Hitman 1 og 2 - freedom fighters - Hugo - Backpacker m.fl........er da
vist
> nok lavet i Danmark......

Ok... HOVEDPARTEN af alle spil så....

Fra : Anders Albrechtsen

Dato : 03-02-04 13:55

"HB" <hbb@sportFJERN.dk> wrote in message

> [...]
> håndbold -
> øhhh:
> Hitman 1 og 2 - freedom fighters - Hugo - Backpacker m.fl........er da

Ja det er fint, men du misser hele pointen. For at et spil skal kunne give
overskud, eller bare tjene sig selv hjem, skal det sælge godt på de største
markeder. Og de største markeder for spil er p.t. Nordamerika (USA og
Canada) og Japan. Ingen af de to steder er håndbold en sport af betydning,
hvilket er en af de sandsynlige forklaringer på, hvorfor eksempelvis EA
Sports aldrig har lavet et håndboldspil.
---
Anders

Fra : HB

Dato : 03-02-04 21:56

"Anders Albrechtsen" <noname@nothing.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> ---
> Anders
>
> Muligt nok men det var sg ikke det der var mandens begrundelse - den var
klip slut -
Det var sådan set det jeg svarede på - ikke om der er et marked for den
slags spil eller ej
mvh
Henrik

Fra : Rasmus Thorsø Nielse~

Dato : 07-02-04 16:11

"Kenneth Felber" <kenny@skummer.com> skrev i en meddelelse
> Hejsa,
>
> Er der nogen herinde der ved om der findes et håndboldspil til pc??
>
> For hvis der ikke er må jeg jo hellere gå igang med at lave et;)

Jeg ved at der findes et Håndbold Manager-spil - vist nok ret primitivt :)
Kig lige her:
http://snow.prohosting.com/skarp/