Problemer med spil ???
Fra : Jesper Laursen

Dato : 29-01-04 13:20

Hej !

Jeg har lidt problemer med et spil jeg har.

Det er " Cabelas Dangerous Hunts "

Det starter fint nok op med intro osv.
når så selve spillet skal til at gå igang
bliver min skærm sort, og så står der
OUT OF RANGE på min skærm ????

Hvad går der lige galt ?
jeg har et G-force 4 4200TI i min manskine
og efter hvad jeg kan finde ud af. så understøtter
spillet godt nok dette kort.

Please Hjælp mig, jeg er før stødt på problemet
med andre spil, men har aldrig fået gjordt noget ved det.

Jesper

--

!!! Slet ordet FJERN i min E-mail adresse. Ellers vil jeg ikke kunne modtage
mails fra jer !!!

Fra : Devast8or

Dato : 29-01-04 14:23

Jesper Laursen wrote:
> [...]
> spillet godt nok dette kort.
>
> Please Hjælp mig, jeg er før stødt på problemet
> med andre spil, men har aldrig fået gjordt noget ved det.

Kan det have noget at gøre med at spillet er sat til at køre med en frekvens
der er højere end din skærm kan finde ud af?

Devast8or

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 29-01-04 14:33

Jesper Laursen wrote:
> OUT OF RANGE på min skærm ????
>
> Hvad går der lige galt ?

Enten køre du en for høj opløsning i forhold til hvad skærmen kan klare.
Ellers kører du en for høj refreshrate i forhold til din opløsning.

Har du evt. stillet på refreshraten i Strat > Kør > Dxdiag?

--
Mvh/Martin K
2 x Le Mans tilskuer - on location...

Fra : Jesper Laursen

Dato : 29-01-04 15:43

Hej igen !

Nej jeg har intet ændret overhovedet
og min opløsning er 1024x768 på en 19" skærm
så der er jo heller ikke for vildt eller ?

Men jeg kan ikke engang ændre opløsningen på spillet
for skærmen går i sort inden spillet er helt startet op

Jesper

Fra : Mike

Dato : 29-01-04 17:12

"Jesper Laursen" <jesperFJERN@laursen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Men jeg kan ikke engang ændre opløsningen på spillet
> for skærmen går i sort inden spillet er helt startet op

Hej

har du kigget i console.cfg filen ??

Den ligger i \Dangerous Hunts\Dngh_pc\Cfg

Åben den i Notepad og se hvad der står om diverse setting's
Her er hvad der er i min conf fil :
"addvar cam_fov int; cam_fov = 75
addvar r_api int; r_api = 1
addvar r_adapter int; r_adapter = 0
addvar r_width int; r_width = 1280
addvar r_height int; r_height = 1024
addvar r_windowed int; r_windowed = 0
addvar r_zbufferbpp int; r_zbufferbpp = 32
addvar r_displaybpp int; r_displaybpp = 32
addvar r_texturebpp int; r_texturebpp = 32
addvar r_triplebuffer int; r_triplebuffer = 0
addvar r_texfilter int; r_texfilter = 2
addvar r_gamma int; r_gamma = 50
addvar r_brightness int; r_brightness = 50
addvar r_contrast int; r_contrast = 50
addvar r_shadow int; r_shadow = 3
addvar r_shadowmapres int; r_shadowmapres = 128
addvar r_antialias int; r_antialias = 0
addvar r_postprocess int; r_postprocess = 1
addvar snd_useSound int; snd_useSound = 1
addvar snd_useEAX int; snd_useEAX = 0
addvar snd_useEnvMorphing int; snd_useEnvMorphing = 0
addvar snd_gain int; snd_gain = 100
addvar snd_gainClass0 float; snd_gainClass0 = 100
addvar snd_gainClass1 float; snd_gainClass1 = 100
addvar snd_gainClass2 float; snd_gainClass2 = 100
addvar snd_gainClass3 float; snd_gainClass3 = 100
addvar snd_gainClass4 float; snd_gainClass4 = 100
addvar snd_gainClass5 float; snd_gainClass5 = 100
addvar snd_gainClass6 float; snd_gainClass6 = 0
addvar snd_gainClass7 float; snd_gainClass7 = 100
addvar input_mouse_swapbuttons int; input_mouse_swapbuttons = 0
addvar input_mouse_swapyaxis int; input_mouse_swapyaxis = 0
addvar input_mouse_speed float; input_mouse_speed = 0.928206
addvar input_mouse_acc float; input_mouse_acc = 1.1
addvar input_joy_tresh float; input_joy_tresh = 0.18
addvar input_mouse_doubleclick float; input_mouse_doubleclick = 0.25
addvar input_kb_wait float; input_kb_wait = 0.25
addvar input_kb_repeat float; input_kb_repeat = 0.03
addvar rViewOffsetX int; rViewOffsetX = 0
addvar rViewOffsetY int; rViewOffsetY = 0
addvar rViewScaleX float; rViewScaleX = 1
addvar rViewScaleY float; rViewScaleY = 1
addvar rLodLevel float; rLodLevel = 0
addvar bspDrawDetail int; bspDrawDetail = 1
addvar bspUseLightmap int; bspUseLightmap = 1
addvar bspDrawSky int; bspDrawSky = 1
addvar bspDrawGrass int; bspDrawGrass = 1
addvar bspDrawRain int; bspDrawRain = 1
addvar r_texturescale int; r_texturescale = 100
Hvis du har et 1 tal i linien i stedet for et 0 : addvar snd_useEAX int;
snd_useEAX = 0
så sæt det til 0 (bare et forslag)

Håber du kommer på Jagt
mvh
Mike

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 29-01-04 19:15

Jesper Laursen wrote:
> [...]
>
> Det er " Cabelas Dangerous Hunts "
>
> Det starter fint nok op med intro osv.
> når så selve spillet skal til at gå igang

Du kan prøve at køre spillet i en anden opløsning

> Hvad går der lige galt ?
> jeg har et G-force 4 4200TI i min manskine
> og efter hvad jeg kan finde ud af. så understøtter
> spillet godt nok dette kort.

Det har ikke noget med dit grafikkort at gøre. Spillet skifter til en
opdateringshastighed (refresh-rate) som din monitor ikke kan vise. Prøv
at hente drivere til din monitor, istedet for at bruge Windows'
indbyggede. Hvis du kører med 53.03 drivere kan du prøve at aktivere
doublescan for lave opløsninger. Du kan finde indstillingen under Nview
Display Mode -> Device Adjustments -> Display Timing. Der er også en
indstilling der hedder "Hide modes that this monitor cannot display".

-Sune

--
Is this a new years sig or an OE bug?

Fra : Jesper Laursen

Dato : 29-01-04 21:59

Hej !

Jeg HAR fået det til at virke nu.

Jeg gik i Dxdiag og satte Refresh rate'n ned til 70
så nu køre det upåklageligt !!!

1000 tak for jeres hjælp !

Jesper