ut2003 med directx 9 grafikkort
Fra : sharky

Dato : 27-01-04 22:44

Hej,

Jeg har et radeon 9800se og kører ut2003 i 1600x1200, men jeg synes
grafikken er blevet bedre siden jeg spillede på geforce 4 ti4200. Bliver
effekter som skygger, lys osv. bedre med et directx 9 grafikkort, som har
andre avancerede pixel shaders osv., eller er det kun pga. jeg kører det i
1600x1200 ?

På forhånd tak.

Fra : kurt lund

Dato : 28-01-04 14:14

"sharky" <x_sharky@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> andre avancerede pixel shaders osv., eller er det kun pga. jeg kører det i

Nu understøtter UT2003 kun directX 8,1b
men det er nok fordi dit ny GF understøtter mange flere efekter end det
gamle.
Jeg har selv lige købt Shappire 9800 Pro og havde før et Geforce 4600TI,
og jeg blev da også overrasket over de efekter der lige pluselig var med
selv i halv gamle spil,
Eks. BF1942 DC når man rammer en tanks, det ser nu godt ud med det nye
grafikkort.

Kurt

Fra : sniper_Nolight

Dato : 28-01-04 15:03

> [...]
> selv i halv gamle spil,
> Eks. BF1942 DC når man rammer en tanks, det ser nu godt ud med det nye

jeg har fået et radeon 9600 xt og alle mine favorit spil er flottere -
selvfølgelig spil som max payne 2 med AA osv, men spil som vice city hvor
man ikke umiddelbart kan ændre noget er meget "blødere" og ikke nær så
kantet at se på nu - alt i alt en fed oplevelse med det nye kort - uanset
alder på spil.
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Jan

Dato : 28-01-04 18:41

> [...]
med
> selv i halv gamle spil,
> Eks. BF1942 DC når man rammer en tanks, det ser nu godt ud med det nye

Spørgsmål til jer begge:
Hvordan performer jeres 9800se/pro i forhold til jeres gamle kort?
benchmark eller bare jeres egen vurdering er ok.
(Har selv et ti4200 og overvejer opgradering).
--
mvh Jan - fjern u

Fra : sharky

Dato : 28-01-04 19:15

> Spørgsmål til jer begge:
> Hvordan performer jeres 9800se/pro i forhold til jeres gamle kort?
> benchmark eller bare jeres egen vurdering er ok.
> (Har selv et ti4200 og overvejer opgradering).

9800SE:

Jeg fik en lille forbedring i 3dmark2001se på måske 20-30 %, men den kan
sagtens klare 1600x1200 i directx 8 spil. Det kneb med ti4200. Jeg har en
AMD 1600+ og 512 mb ddr pc2700 ram (som nok snart er 2400+ med 1 GB ram,
eller måske Athlon 64 3000+).

I 3Dmark03 fik jeg derimod 3 x så stor ydelse som med mit gamle ti4200, og
directx 9 spil kører da også bare derud af. Måske ikke lige i 1600x1200, men
derop ad. Kommer an på hvilket spil. NFS Underground trækker tænder ud, hvis
det skal køre flydende med alt på maks.

Fra : kurt lund

Dato : 28-01-04 21:01

> [...]
> benchmark eller bare jeres egen vurdering er ok.
> (Har selv et ti4200 og overvejer opgradering).

Hej

I 3Dmark03 gik jeg fra 1756 til 5743
i spil kan jeg nu kører alle spil i 1600x1200 med alt på max
uden nogen problemer ogå de helt nye
i ældre spil det vil sige DirectX 8 er der også en del forbedringer
bedre grafik flere efekter og højere opløsning.

Jeg kun sige du vil ikke fortryde en opgradering

Kurt

Fra : Anders Albrechtsen

Dato : 29-01-04 22:38

"sharky" <x_sharky@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> andre avancerede pixel shaders osv., eller er det kun pga. jeg kører det i

Det er nok fordi du kører i højere opløsning, og fordi et Radeon 9800
generelt har et skarpere billede. UT 2003 er et DirectX 8 spil og gør ikke
brug af effekter der ikke understøttes af dit gamle GeForce 4.
---
Mvh
Anders