En smule OT.. Men WTF :)
Fra : SonofonoS

Dato : 19-01-04 16:00

Hej NG

Her forleden sad jeg og kedede mig... Og som jeg altid gør, når jeg keder
mig, så ville jeg se hvordan noget virkede... Ofret blev så min snart 1 år
gamle logitech dual optical mus. De 2 skruer i bunden var lette at få ud -
de var ikke engang dækket af en eller anden mærkelig mærkat! Jeg fik revet
ryggen af fætteren, og ser til min store forundring samt en smule mistro på
en stor metalplade, som er skruet fast inden i musen. Jeg sidder og vender
og drejer dyret lidt, for at se hvad den mon kan... Efter et par timers
undersøgen finder jeg ud af at den absolut ingenting gør - lige medmindre
den er lavet af en meget speciel bjergart, som kan nedsætte
håndsvedsproduktionen, eller giver en "dum-i-arbejde" noget at lave på
logitech-fabrikken.

Er der nogen der ved hvorfor denne metalblok sidder inden i musen? Det er
jo lidt underligt da min logik siger mig, at en lavere vægt giver en laver
friktion - og det er vel en primær funktion ved et objekt der dagligt
glider flere kilometer på maven?

SonofonoS

P.s. Jeg vil da gerne høre fra andre som har fundet mærkelige
"unødvendige" ting i deres hardware... Indtil da: Jeg leder videre... :)

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 19-01-04 16:56

SonofonoS wrote:
> [...]
>
> P.s. Jeg vil da gerne høre fra andre som har fundet mærkelige
> "unødvendige" ting i deres hardware... Indtil da: Jeg leder videre...

Tjah,,, jeg fandt godt og vel et gram pot inde i mit Fender Rhodes
første gang jeg pillede det fra hinanden for at justere det.

-Sune

--
Is this a new years sig or an OE bug?

Fra : Gismo

Dato : 19-01-04 17:15

SonofonoS wrote:
> Hej NG
>
> Her forleden sad jeg og kedede mig...

.... Noget om en mus...

Skru den ud, har jeg gjort på min mus

--
Gismo

Fra : Flare

Dato : 19-01-04 17:39

> [...]
> jo lidt underligt da min logik siger mig, at en lavere vægt giver en laver
> friktion - og det er vel en primær funktion ved et objekt der dagligt

Den er til at give vægt intet andet. Nogen kan li den tung (Det gør en
optisk mus en smule mere præcis) andre ikke. Hiv den ud og se hvis den ikke
er limet fast da.

Anders

Fra : JN

Dato : 19-01-04 18:43

"SonofonoS" <sonofonos@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> jo lidt underligt da min logik siger mig, at en lavere vægt giver en laver
> friktion - og det er vel en primær funktion ved et objekt der dagligt

den giver ekstra vægt så man får et indtryk af kvalitet. desuden synes jeg
den lindre mine spastiske bevægelser så jeg rammer mere præcist :)

Fra : Ivan G

Dato : 19-01-04 22:32

> den giver ekstra vægt så man får et indtryk af kvalitet. desuden synes jeg
> den lindre mine spastiske bevægelser så jeg rammer mere præcist :)

Jeps....man ser jo for sit indre øje en bondeknold der står og løfter på en
Dantax-højtaler..."uuh.......det er kvalli...! Den er tung!"