Hvilken mus og musemåtte skal jeg købe?
Fra : Lars [2670]

Dato : 15-01-04 06:24

Hvilken mus og musemåtte skal jeg købe? Det skal primært bruges til spil
(first person shooter).

Af mus overvejer jeg 'Logitech MX500' eller 'Razer Boomslang 2500'.

Af måtter overvejer jeg 'fUnc Surface 1030' eller en Icemat.

Hvad tror I er det bedste, både mht. mus og måtter? Er der nogle helt andre
mærker/modeller, I vil anbefale?

(Og hvis I svarer Icemat, kan man så kun købe den online, eller fås den også
i butikkerne?)

Jeg har ikke kunnet finde så meget infor om fUnc'en. Nogen, der har
erfaringer med den?

Mvh.
Lars

Fra : Zif

Dato : 15-01-04 08:26

Hej

Jeg har selv en Logitech MX700 trådløs optical, sammen med en sort func 1030
musemåtte,
bedre kombination fås vist ikke, det er klart det bedste jeg har prøvet.

Func musemåtten er genial, og den larmer ikke i modsætning til Icemat eller
Steelpad, som
larmer af helvede til, når man kører musen henover. Func har desuden to
overflader, den ene
er lidt glat, den anden lidt mere rug, men begge geniale.

Så jeg kan klart anbefale en func (sort, da den er pænest)..

Se eventuelt debat her http://www.newz.dk/forum/item/26814/

Zif

Fra : Dorthe Aagaard Niels~

Dato : 15-01-04 13:41

"Zif" <peter.hedegaard@email.dk> wrote in message
> [...]
> overflader, den ene
> er lidt glat, den anden lidt mere rug, men begge geniale.
Det er da kun når man ikke bruger det medfølgende teflontape at det larmer
på icemat og steelpad, selvom musfødderne på mx500 er af noget teflon, min
begyndte først at larme på de 2 mats efter jeg havde haft mus'en i 1 år,
hvor efter jeg begyndte at bruge teflon. Desuden har steelpad også lavet en
pad af plastic der også har 2 sider, som hedder 4D imodsætning til dem af
stål som hedder 3s og 4s. anyway bruger man teflontape køre musen som en
drøm og ingen lyd på steelpad og icemat, har begge pads, men bruger pt.
steelpad, måtte sætte min sens ned med 2.0, da jeg købte steelpaden, kørte
med icemat før.

Hygge

AngelFire

Fra : PS

Dato : 15-01-04 14:37

Dorthe Aagaard Nielsen wrote:
> pad af plastic der også har 2 sider, som hedder 4D imodsætning til dem af
> stål som hedder 3s og 4s. anyway bruger man teflontape køre musen som en

Og 4D er rigtig nice sammen med MX700, det er helt klart en kombination
jeg foretrækker! Den larmer ikke, hverken med eller uden tape og så er
den dejlig flad.

Fra : Ukendt

Dato : 15-01-04 15:27

Jeg bliver lige nød til at rette Zif, den blå / orange er klart den
flotteste

Men det med musen er rigtig (har selv en). Dog er musen lidt høj, men den
ligger godt i mine ru landmansfingre.

--
Med Venlig Hilsen
Anders Ugelvig

Byt --(a)-- med @

Fra : Gerner

Dato : 15-01-04 12:04

On Thu, 15 Jan 2004 06:23:47 +0100, "Lars [2670]" <lrocdNOSPAM@hotmail.com>
wrote in dk.spil.computer:

>Hvilken mus og musemåtte skal jeg købe? Det skal primært bruges til spil
>(first person shooter).

Så du mener altså at vi også skal debattere computere (bruges til spil),
tangentborde (bruges til spil), mus (bruges til spil) joystick (bruges til
spil), skærme (bruges til spil) cd/dvd drev (bruges til spil) cd medier (bruges
til spil) selv om hver især har sin egen gruppe ?
Der er desuden cola og chips (bruges når der spilles) Hovedpinepiller (bruges
når man spiller for meget), lydkort (bruges til spil), højtalere (bruges til
spil).

Jeg fik ret.

--
Gerner
613WU/2868hrs

Fra : Dopedog

Dato : 15-01-04 12:31

> [...]
(bruges
> når man spiller for meget), lydkort (bruges til spil), højtalere (bruges

Troll ?

Fra : Kasper

Dato : 15-01-04 14:18

Gerner har bare evig PMS.

--
Kasper

Fra : Dopedog

Dato : 15-01-04 17:39

> Gerner har bare evig PMS.

Ah ... som jeg skrev ... Troll

-Ronnie

--
Fjern SLETDETHER fra e-mail adressen hvis du vil skrive til mig privat.

Fra : JH

Dato : 15-01-04 12:49

Gerner wrote:
> [...]
(bruges
> når man spiller for meget), lydkort (bruges til spil), højtalere

LOL - det gjorde du sgu

Men jeg synes stadig joystick og spilleemusemåtter er OK,
i denne ng, velvidende at du er rygende uenig :)
Når/hvis det går over i cd//dvd-drev, skærme, pc-borde,chips,
cola, hovedpinepiller, hvilken fysioterapeut er bedst til at
behandle museskader osv, er jeg 100% enig med dig.

JH

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 15-01-04 14:33

Gerner wrote:

> [...]
> Der er desuden cola og chips (bruges når der spilles) Hovedpinepiller
> (bruges når man spiller for meget), lydkort (bruges til spil),

Og du fik udløsning.

-Sune

--
Is this a new years sig or an OE bug?

Fra : Morten Holberg Niels~

Dato : 15-01-04 14:30

"Sune Mika Salminen" <efternavn@doktor.dk> skrev i en meddelelse

> Og du fik udløsning.

ROOOOOOOOOOFL!

Morten Holberg Nielsen

In an interstelaaarrr buuuurrssst im baaack to saaaveeee the uuuunivereerse!

Fra : Gerner

Dato : 15-01-04 18:17

On Thu, 15 Jan 2004 14:29:39 +0100, "Morten Holberg Nielsen" <holberg19@
DELETETHIS ofir.dk> wrote in dk.spil.computer:

>"Sune Mika Salminen" <efternavn@doktor.dk> skrev i en meddelelse

>ROOOOOOOOOOFL!

Små hjerner små fornøjelser. Så med jeres mikroskopiske hjerner skal der ikke
meget til.

--
Gerner
613WU/2868hrs

Fra : Morten Holberg Niels~

Dato : 15-01-04 23:03

"Gerner" <nospamadress@postkasse.dk> skrev i en meddelelse

> Små hjerner små fornøjelser. Så med jeres mikroskopiske hjerner skal der
ikke
> meget til.

O_o

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 16-01-04 11:41

Gerner wrote:

> Små hjerner små fornøjelser. Så med jeres mikroskopiske hjerner skal
> der ikke meget til.

Der er intet som et godt grin på en andens bekostning!

-Sune

:)

--
Is this a new years sig or an OE bug?

Fra : Gerner

Dato : 16-01-04 13:08

On Fri, 16 Jan 2004 11:41:02 +0100, "Sune Mika Salminen" <efternavn@doktor.dk>
wrote in dk.spil.computer:

>Der er intet som et godt grin på en andens bekostning!
>
>-Sune
>
>:)
Da i selv udfører slapstick, så skulle i grine af hinanden.

--
Gerner
613WU/2868hrs

Fra : Simon Nejmann

Dato : 16-01-04 13:25

On Fri, 16 Jan 2004 13:07:44 +0100, Gerner <nospamadress@postkasse.dk>
wrote:

>Da i selv udfører slapstick, så skulle i grine af hinanden.

Umm, med risiko for at blive mål for kasteskyts fra begge sider, så
FUT dk.snak.muddekastning ...? :)

--
Med venlige hilsner
Simon Nejmann

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 16-01-04 13:40

Gerner wrote:

> Da i selv udfører slapstick, så skulle i grine af hinanden.

Jamen det gør vi da også.

-Sune

--
Is this a new years sig or an OE bug?

Fra : Gerner

Dato : 16-01-04 16:36

On Fri, 16 Jan 2004 13:40:15 +0100, "Sune Mika Salminen" <efternavn@doktor.dk>
wrote in dk.spil.computer:

>Jamen det gør vi da også.

Så mangler i blot at gøre det hele i stilhed.

--
Gerner
617WU/2892hrs

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 16-01-04 17:14

Gerner wrote:

> Så mangler i blot at gøre det hele i stilhed.

Ja, Usenet ville helt sikkert være et bedre sted at være, hvis det kun
var dig der var her.

Du minder mig om postbudet fra Gunnar Wille's legendariske
radio-julekalender "Rita's Jul", der i et af afsnittene vrisser noget om
at "..det ville være meget nemmere at være postbud hvis folk ville holde
op med at sende breve og pakker!!"

-Sune

--
Is this a new years sig or an OE bug?

Fra : Gerner

Dato : 16-01-04 21:23

On Fri, 16 Jan 2004 17:13:56 +0100, "Sune Mika Salminen" <efternavn@doktor.dk>
wrote in dk.spil.computer:

>Ja, Usenet ville helt sikkert være et bedre sted at være, hvis det kun
>var dig der var her.

Det må stå for din egen regning, da det intet har at gøre med det jeg skriver.

> [...]
>radio-julekalender "Rita's Jul", der i et af afsnittene vrisser noget om
>at "..det ville være meget nemmere at være postbud hvis folk ville holde

Og jeg siger at det ville være letter at være på usenet hvis i grinede ad jer
selv i al stilhed og ikke blandede andre usenetbrugere ind i det.
Der er nok andre der synes i bliver kedelige i længden.
Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaab
bye

--
Gerner
617WU/2892hrs

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 17-01-04 00:34

Gerner wrote:
> On Fri, 16 Jan 2004 17:13:56 +0100, "Sune Mika Salminen"
> <efternavn@doktor.dk> wrote in dk.spil.computer:

Snip

> Det må stå for din egen regning, da det intet har at gøre med det jeg
> skriver.

Alt hvad jeg skriver står for min egen regning. Du behøver ikke at
forsvare dig!

> Og jeg siger at det ville være letter at være på usenet hvis i
> grinede ad jer selv i al stilhed og ikke blandede andre usenetbrugere
> ind i det.

Du vælger helt selv om du vil blande dig eller lade være.

> Der er nok andre der synes i bliver kedelige i længden.
> Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaab
> bye

Usenet er på en måde lidt ligesom fjernsyn...og mennesker, for den sags
skyld. Hvis der er noget eller nogen man ikke gider se på, kan man altid
finde noget andet at se på.

-Sune

--
Is this a new years sig or an OE bug?

Fra : Lars [2670]

Dato : 15-01-04 23:42

Mange tak for svarene.

Mvh.
Lars

Fra : Enforcer

Dato : 17-01-04 12:09

> [...]

>(first person shooter).
>
>Af mus overvejer jeg 'Logitech MX500' eller 'Razer Boomslang 2500'.

Logitech MX 500 er fed rent mekanisk, men jeg synes MS Intellimouse 3
har bedre føling/ergonomi, og den ligger bedre i hånden.

>Af måtter overvejer jeg 'fUnc Surface 1030' eller en Icemat.

Jeg bruger fUnc. Det er nok den bedste investering jeg har gjort. Den
er dejlig stor, ultra lav og så er den ikke "kold" som Icemat'en. Og
den larmer ikke.

Har dog ikke praktisk erfaring med Icemat. Jeg bruger den både i 1FPS
og til alm. office arbejde: tekst + regneark + DTP og programmering.

Jeg vil ha' en på arbejde også. De lurer sku nok lidt, når jeg kommer
med en regning på 250 kr. for en musemåtte )

Mvh.

Enforcer