Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
EOS 10D iso
Fra : J K

Dato : 06-02-04 21:14

Hej NG

Er der nogle der kan komme med en go' forklaring på iso indstillingerne på
en 10D, det jeg er efter er hvorfor man kan til / fra vælge H (iso 3200) i
menuen, er der anden forskel end at H er slået til eller fra, de andre iso
værdier er der i begge indstillinger (100 - 200 - 400 - 800 - 1600).

Mvh Jan K

(fjern udmed i mail adr)

Fra : KNL DtP

Dato : 06-02-04 21:49

"J K" <dko3822@udmedhotmail.com> skrev i en meddelelse

> Er der nogle der kan komme med en go' forklaring på iso indstillingerne på
> en 10D, det jeg er efter er hvorfor man kan til / fra vælge H (iso 3200) i
> menuen,

Det er vel en form for sikkerhed, så folk ikke ved et uheld kommer til at
sætte den på 3200 ISO og bagefter opdager at billederne er total støjfyldte.
Det er ret sjældent at man kommer ud for at skulle bruge denne indstilling, og
derfor har Canon nok valgt at man skal slå den til.

> er der anden forskel end at H er slået til eller fra, de andre iso
> værdier er der i begge indstillinger (100 - 200 - 400 - 800 - 1600).

Det gør kun at man kan bruge 3200 ISO.

Hvis du vil vide lidt mere om ISO og filmfølsomhed, så er her lidt læsning:

http://www.fotoportal.dk/artikler/iso.aspx

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Alex W

Dato : 06-02-04 21:51

> Er der nogle der kan komme med en go' forklaring på iso indstillingerne på
> en 10D, det jeg er efter er hvorfor man kan til / fra vælge H (iso 3200) i
> menuen....

Svaret er meget enkelt. ISO 3200 giver meget mere støj. så hvis man ikke er
nødt til at 'presse' chippen, så er 1600 ISO at foretrække. Spærringen er en
dummehjælp.

/Alex W