Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Advarsel! Olympus C-750uz - nu vil jeg ikk~
Fra : Thomas H.

Dato : 06-02-04 20:45

Nu er min tålmodighed sluppet op, og Olympus Danmark har holdt mig hen med
snak i 2 måneder, derfor bliver jeg nødt til at advare alle, mod at købe
denne produktionsfejl.

Derfor har jeg lavet en side, egentlig ikke en hadeside, men simpelthen for
at vise folk problemet, og advare dem mod, ligesom jeg at blive fristet.

http://www.thhe.dk/Olympus.htm

Thomas H. - www.thhe.dk

Fra : Zalza

Dato : 06-02-04 23:13

Det er muligt at Olympus C-750uz kan tage uskarpe billeder - men det kan
faktisk også tage skarpe.

;) http://kortlink.dk/xe

Fra : Bo M. Havmand

Dato : 07-02-04 00:21

Jeg mener det er godt at emnet om disse skod-kameraer bliver belyst.
Det er ikke nok med at 90% af billederne bliver skarpe - ALLE SKAL BLIVE
SKARPE!!
Ved autofokus er det efter min mening til-forladeligt at der er fejl ved
meget lav belysning, nu da der ikke er søge-lys i denne model.
Selv har jeg PT. et Samsung DigiMax 210SE
Det tager OK billeder, hvis man kan leve med 1200 x 1600 Pixel.
Dog er autofokus lidt sløv, men det er jo også efterhånden en gammel
model - Kommer snart på pension ( til fordel for et canon dSLR )
Hvis jeg tager 600 billeder, må jeg nok slette et par stykker pga.
kameraets autofokus.
At jeg så derefter sletter over ½-delen, på grund af at jeg har dummet
mig - det er noget andet, og det skal kameraet ikke ha' skyld for!

God fornøgelse med tov-trækkeriet mellem Olympus og jer.

Med Venlig Hilsen
Webmaster'n
www.Bo-Havmand.dk

Fra : PM

Dato : 07-02-04 02:09

Tak for din ulejliged...... Jeg var ved at købe Olympus i dag, kender det
fra negativfilm dagene.Heldigvis har jeg aftalt med sælger, at jeg lige
skulle sove på tilbuddet.... Jeg er lysvågen nu

Men jeg skal ikke ud i den samme historie, så det bliver Canon
isf............ Kan dog glæde mig over denne gang at have lært af andres
fejl

PM

Fra : Glenn [Odense]

Dato : 07-02-04 02:26

"PM" <ps98@Zteliamail.dk> skrev i en meddelelse
> Tak for din ulejliged...... Jeg var ved at købe Olympus i dag, kender det
> fra negativfilm dagene.Heldigvis har jeg aftalt med sælger, at jeg lige
> skulle sove på tilbuddet.... Jeg er lysvågen nu

....det er jeg også (selv om klokken er mange). Jeg havde faktisk besluttet
mig, dels pga. 10x optisk, men mere pga. den billede-pakke-chip som sidder
i.
Er der andre kameraer, i samme prisklasse (kr. 3400,-), som pakker ligeså
godt??, skidt med den optiske zoom ikke kan nå de x10.

Mvh. Glenn

Fra : Thomas H.

Dato : 07-02-04 09:54

> [...]
>
> Men jeg skal ikke ud i den samme historie, så det bliver Canon
> isf............ Kan dog glæde mig over denne gang at have lært af andres

Jeg ved ikke hvad jeg skal anbefale dig, jeg vil bare ikke anbefale 750'eren
*G*

Fra : Anders Houmark

Dato : 07-02-04 16:13

Bo M. Havmand wrote:

> Ved autofokus er det efter min mening til-forladeligt at der er fejl
> ved meget lav belysning, nu da der ikke er søge-lys i denne model.

Jeg vil lige sige, at mit Olympus C4000zoom (som heller intet søge-lys har)
absolut ingen problemer har med at fokusere i "total mørke". Total mørke vil
her betyde i et rum hvor der både er persienner og gardiner, det eneste
"lys" der er stammer fra en router og en hub. I praksis er det så mørkt at
man intet kan se.
Her kan kameraet godt fokusere og tage et billede (med blitz) uden at det
bliver sløret eller lign..

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Thomas H.

Dato : 07-02-04 16:14

"Anders Houmark" <anders@andersh.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> man intet kan se.
> Her kan kameraet godt fokusere og tage et billede (med blitz) uden at det

Nej det kan ej, for Olympus forklarede mig da det var til rep., at jeg ikke
kunne forlange noget der ikke var teknisk muligt!
....men mit C-3020z kunne også dette uden problemer.

Fra : Ukendt

Dato : 07-02-04 17:32

> [...]
> man intet kan se.
> Her kan kameraet godt fokusere og tage et billede (med blitz) uden at det

Mit olympus e-20 kan også i total mørke. Jeg har også en night-vision
kikkert og kan tydelig se at den måler afstanden med infrarød lys.
På arbejde har vi et olympus 750 og det er ikke HVER gang den tager skarpe
billeder men at det skulle være så grelt som Thomas' har jeg ikke oplevet.

Kameraet må være defekt.
Ellers skader det ikke at læse manualen omkring autofocus da INTET kamera er
fejlfri på det område. Manualen plejer at beskrive nogle specielle
situationer hvor det kan gå galt med autofocus.

--
Tom

Fra : SLN

Dato : 07-02-04 09:34

"Zalza" <nospam@nospam.no> wrote in

> Det er muligt at Olympus C-750uz kan tage uskarpe billeder - men det kan
> faktisk også tage skarpe.
>
> ;) http://kortlink.dk/xe

Jeg kan udmærket følge Thomas, jeg havde samme problemer med mit Olympus
750, men fik solgt det igen inden for 14 dage, jeg købte et Sony DSC-V1 og
har ikke fortrudt.

Steen

Fra : max

Dato : 07-02-04 09:37

"SLN" <REMOVETHISlindved@REMOVETHIStdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 750, men fik solgt det igen inden for 14 dage, jeg købte et Sony DSC-V1 og

*LOL* du er et ondt menneske -max-

Fra : SLN

Dato : 07-02-04 17:46

"max" <ma22x@hotmail.com> wrote in

> "SLN" <REMOVETHISlindved@REMOVETHIStdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> *LOL* du er et ondt menneske -max-

Ham der købte kameraet, fik lov til at låne det i et par dage inden køb.
Han havde for også bestilt et i tyskland, hvilken han returnerede.

Steen

Fra : Thomas H.

Dato : 07-02-04 09:51

> [...]
> 750, men fik solgt det igen inden for 14 dage, jeg købte et Sony DSC-V1 og

Ak ja, jeg var lidt længe om at erkende problemet.

Fra : Thomas H.

Dato : 07-02-04 09:53

"Zalza" <nospam@nospam.no> skrev i en meddelelse
> Det er muligt at Olympus C-750uz kan tage uskarpe billeder - men det kan
> faktisk også tage skarpe.
>
> ;) http://kortlink.dk/xe

Jamen jeg har da også taget skarpe billeder, og de er da superflotte når de
er der, ingen tvivl om det.
Indendørs er det dog en joke, til fester og den slags, kan man lige så godt
opgive, for det kan simpelthen ikke.

Fra : fam. Ager

Dato : 07-02-04 09:57

hej

jeg havde samme problem med mit 740 uz...
udendørs var det nogenlunde, men indendørs totalt
latterligt......Ubrugeligt...
desværre.....
har købt et 300d istedet.virkeligt kanon kamera

torben

Fra : Deaster

Dato : 07-02-04 12:39

"fam. Ager" <dsl134977@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> hej
>
> jeg havde samme problem med mit 740 uz...
> udendørs var det nogenlunde, men indendørs totalt
> latterligt......Ubrugeligt...
> desværre.....

Jep, på arbejdet bruge jeg desværre en gang i mellem et C-730 indendørs,
glem det, det tager hammerdårlige billeder, så nu er jeg begyndt at tage mit
private 10D med istedet

--
<Efter en "diskussion om debatteknik i dk.m.p:
Michael Findrilakis: "Du skal vist ikke komme

Fra : www.analogfoto.dk / ~

Dato : 07-02-04 11:22

> [...]
for
> at vise folk problemet, og advare dem mod, ligesom jeg at blive fristet.

Hej

Jeg tror at dine forventninger er for høje til AF-systemet, det er umuligt
for at AF system at stille skarpt hvis du er ude på 10X zoom i dårligt lys.
Sådan er det bare.
Ligesom du heller ikke kan fotografere i dårligt lys med 10X Zoom, dine
rystelser i hånden er for store, og det er det der forvirrer systemet.
Jeg vil påstå at der ikke er problemer hvis du bruger f.eks 3X Zoom i svagt
lys, 10X Zoom og godt med lys eller 10 X Zoom svagt lys og et (ordentligt)
stativ.

--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : Thomas H.

Dato : 07-02-04 11:29

"www.analogfoto.dk / L Langgaard" <langgaard@klarupnet.dk> skrev i en
meddelelse news:c02e1m$1j73$1@news.dansketelecom.com...

> [...]
svagt
> lys, 10X Zoom og godt med lys eller 10 X Zoom svagt lys og et (ordentligt)

Jamen påstå du bare det, men det passer ikke
En ret kraftigt oplyst Storebæltsbro, taget med 7-8 gange zoom kun, og på
stativ i vindstille vejr, burde altså ikke være så komplet umuligt som det
var! Jeg oplever jo også at 20-30% af alle billeder taget i almindelig
festbelysning, i stilling wide med blitz, heller ikke dur, og at billeder
taget i høj sol en sommerdag engang i mellem også bliver sløret. Det er
ALDRIG sket med mit gamle Olympus 3020, som heller ikke havde søgelys, de
har lavet et nyt målesystem til 750'eren, som bare ikke virker, men det får
man dem aldrig til at indrømme.

Fra : www.analogfoto.dk / ~

Dato : 07-02-04 11:58

> [...]
> ALDRIG sket med mit gamle Olympus 3020, som heller ikke havde søgelys, de
> har lavet et nyt målesystem til 750'eren, som bare ikke virker, men det

Jeg har ikke skrevet at det du siger ikke passer !

Men fordi der er autofokus på et kamera, betyder det ikke at man bare kan
lad hovedet blive hjemme når man skal på fototur.
Det er et eller flere punkter dit kamera stiller ind efter, og hvis de
"peger" ind i mellem søjlerne på broen, så kan du ikke forvente et skarpt
billede !

--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : fam. Ager

Dato : 07-02-04 12:15

hej

mit gamle olympus 2100 uz em 12*zoom, har absulut ingen problemer med
noget!!!!!
Selv sådan et "gammelt kamera har søgelys og billedstabilisator!!!!!!
Det er også blevet sparet vær på 740-750

Hvis i vil have min mening,så er deres kameraer blevet ringerer.
Bare en ting som stabilisatoren er blevet sparet væk, er en forringelse der
vil noget!!!
Synd,men sandt

torben

"www.analogfoto.dk / L Langgaard" <langgaard@klarupnet.dk> skrev i en
meddelelse news:c02g52$1jpr$1@news.dansketelecom.com...

Fra : Thomas H.

Dato : 07-02-04 12:43

"www.analogfoto.dk / L Langgaard" <langgaard@klarupnet.dk> skrev i en
meddelelse news:c02g52$1jpr$1@news.dansketelecom.com...

> Jeg har ikke skrevet at det du siger ikke passer !

Njaa, du skrev at du ville påstå, og de ting du påstod holder heller ikke,
så du har ganske simpelt ikke ret

> Men fordi der er autofokus på et kamera, betyder det ikke at man bare kan
> lad hovedet blive hjemme når man skal på fototur.

Enig, men manuel fokus på den slags kamera, er jo så dårlig at den ikke er
beregnet til at bruge til dagligt, jeg bruger det faktisk kun, når jeg skal
være sikker på at noget er i stilling uendelig.

> Det er et eller flere punkter dit kamera stiller ind efter, og hvis de
> "peger" ind i mellem søjlerne på broen, så kan du ikke forvente et skarpt
> billede !

Nej den holder altså heller ikke, det er taget i en stilling, hvor den gerne
skulle vurdere hele billedet. Billedet består af en fuldt oplyst bro der
står 7-800 meter væk, med komplet sort nattehimmel rundt om. Om det er den
forreste eller bageste det af broen burde være ret lige meget, da alt gerne
skulle være mere end 15-20 meter væk, dvs. uendelig. Jeg kan ikke se hvad
der kan forvirre kameraet, og hvad der siger til automatikken, at DER har vi
sgu de skarpeste linier? Jeg har flere gange set, at den kører et par gange
henover, og faktisk rammer perfekt fokus, men automatikken mener til sidst
at fokuspunktet er et andet sted, end man tydeligt kan se med sine egne
øjne.

Fra : Allan Olesen

Dato : 09-02-04 01:58

"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> wrote:

>Enig, men manuel fokus på den slags kamera, er jo så dårlig at den ikke er
>beregnet til at bruge til dagligt, jeg bruger det faktisk kun, når jeg skal
>være sikker på at noget er i stilling uendelig.

Er du så det (altså sikker)?

Jeg spørger, fordi uendeligt på mit C-5050Z absolut ikke er uendeligt.
Hvis jeg manuelt stiller fokus på uendeligt, har jeg størst skarphed
på 2-3 meters afstand.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Elmo Jensen

Dato : 07-02-04 14:39

Thomas H. wrote:

> Nu er min tålmodighed sluppet op, og Olympus Danmark har holdt mig hen med
> snak i 2 måneder, derfor bliver jeg nødt til at advare alle, mod at købe
> denne produktionsfejl.

Ja det ser godt nok slemt ud.

Formodentlig er det "kun" 740/750 der har problemet, for jeg har lige
købt et 720, fik det til en god pris da det var det sidste butikken
havde <g>, og det har ikke de beskrevne problemer.

Det er korrekt at AF er en smule langsom, men når den stopper og jeg
udløser, så er billedet altid klart, med mindre jeg eks.vis ryster på
hånden eller så, men det er jo ikke kameraets skyld

Du kan jo prøve at se disse to billeder.

Hjerte-dukke: ftp://ftp.ddibbsystem.dk/FOTOS/hjertedukke.jpg
3 meters afstand (ca.)

Dinosaur: ftp://ftp.ddibbsystem.dk/FOTOS/dinosaur.jpg
½ meters afstand (ca.)

For begge billeders vedkommende:
Zoom så genstand fyldte søger i højden
Auto-funktion
Blitz
Håndholdt
Beskåret men ikke resizet eller på anden måde bearbejdet

Eneste lys i rummet var en 40W (9W sparepære) pære i bordlampe ca. 2
meter fra begge genstande.

Jeg synes da de er både klare og tydelige.

Med venlig hilsen
Elmo Jensen
--
(Ret venligst selv til @ og . inden kontakt!)
Email....: news8[snabela]ddibbsystem[dot]dk

Fra : S.M.

Dato : 07-02-04 16:42

"Elmo Jensen" <elmo@domain.invalid> wrote in message
> [...]

Det er oplagt sag til KONTANT magasinet.
Har samme problemer med 750 og venter på svaret fra Olympus.
S.M.

Fra : emj

Dato : 07-02-04 21:07

On Sat, 7 Feb 2004 16:42:07 +0100, "S.M." <bebe@post6.tele.dk> wrote:

>Det er oplagt sag til KONTANT magasinet.

Thomas Nykrog roste det ellers i RABATTEN og foreslog det som det helt
rigtige familiekamera.
Hilsen emj

Fra : Thomas H.

Dato : 07-02-04 23:27

"emj" <emj@stofanet.invalid> skrev i en meddelelse

> Thomas Nykrog roste det ellers i RABATTEN og foreslog det som det helt
> rigtige familiekamera.

Det er vel løgn hva' ? *G* Et familiekamera, man ikke kan bruge indendørs,
til fester, juleaften osv. - lækkert

Fra : fam. Ager

Dato : 08-02-04 06:55

ja det gjore han, mine øjne troede heller på hvad jeg så og hørte!!!!
Og det med at der er fejl i ens kamera holde ikke, for efter hvad man kan
se her er der jo mange der har problemer med de kameraer....

Sørgeligt olympus!!!!!!

torben

---
T-man