Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kjøp av fotoutstyr i USA
Fra : Geir Magne Lauritzen

Dato : 05-02-04 10:55

Hei
Adorama gjør det.
Hvilke andre firmaer i USA , sender fotoutstyr ut av landet ???
De er jo helt håpløse der borte.

Geir Magne Lauritzen

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 05-02-04 12:03

Jeg har netop i mandags modtaget fotoudstyr fra www.bhphotovideo.com som
ligger i New York, og hvor jeg i øvrigt også har været i butikken sidste år.
Jeg bestilte over Internettet søndag d. 25. Januar, og modtog den første
pakke fredag d. 30. (dette var en lille billig pakke under kr. 80, derfor
ingen told/moms) og den anden pakke mandag d. 2. februar, og på denne
modtager jeg en opkrævning fra UPS på momsen (25%) sam et gebyr på kr. 110,-
for handling og udlæg.
B & H Photo & Video er særdeles velrenommeret.
Første gang at du handler, skal du indscanne dit kredit kort fra begge sider
og faxe/maile det derover for godkendelse.
Derefter kører det bare, og du kan "tracke" pakken hele vejen.
Med venlig hilsen

Niels Hejnfelt
niels@hejnfelt.dk

Fra : Tommy Jensen

Dato : 05-02-04 16:38

On Thu, 5 Feb 2004 12:03:18 +0100, "Niels Hejnfelt"
<231260@orangenet.dk> wrote:

> [...]
>modtager jeg en opkrævning fra UPS på momsen (25%) sam et gebyr på kr. 110,-

Hvad er din vurdering af hvor stor procentdel af pakkerne der
fortoldes? For exempel hvis man vælger almindelig post og ikke UPS.

Lægges der kun moms på?

MVH Tommy

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 05-02-04 17:59

Jeg aner det ikke. Det er første gang at jeg har købt denne vej. Jeg har end
ikke modtaget opkrævningen fra UPS endnu.

Mvh Niels

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 05-02-04 20:25

On 2004-02-05, Tommy Jensen <toj@worldonline.dk> wrote:

> Hvad er din vurdering af hvor stor procentdel af pakkerne der
> fortoldes? For exempel hvis man vælger almindelig post og ikke UPS.
>
> Lægges der kun moms på?

Min erfaring fra for nogle år siden er, at over 80% kontrolleres.
På objektiver er der 6% told, også på portoen-

Moms pålægges hele beløbet inklusive told og porto.

Fra : Tommy Jensen

Dato : 05-02-04 20:37

On Thu, 5 Feb 2004 19:25:18 +0000 (UTC), "Povl H. Pedersen"
<nospam@home.terminal.dk> wrote:

>Min erfaring fra for nogle år siden er, at over 80% kontrolleres.
>På objektiver er der 6% told, også på portoen-

Ved du hvor meget told der lægges på tasker? (Jeg har forsøgt at finde
satsen på told & skats hjemmeside men vidste ikke hvad det hørte
under).

MVH Tommy

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 05-02-04 22:23

On 2004-02-05, Tommy Jensen <toj@worldonline.dk> wrote:

> Ved du hvor meget told der lægges på tasker? (Jeg har forsøgt at finde
> satsen på told & skats hjemmeside men vidste ikke hvad det hørte
> under).

Aner det ikke. Men hvis der er en europæisk producent vil der ofte
være en toldsats.