Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Sony's Cyber-shot DSC-P72 - godt?
Fra : Ukendt

Dato : 04-02-04 18:25

Ved der har været adskillige posts som denne, men håber i bærer over med
endnu en.

Jeg skal finde et kamera til min søster. Skal ikke have mange funktioner,
men tage gode billeder. DSC-P72 fås til omkring 2k med lidt hukommelse
(Tyskland). Er det et godt kamera til prisen? Nogen der kan foreslå noget
bedre i samme prisleje?

Og når jeg nu er ved det, hvordan er holdningen så til Sonys 717? (måske man
selv skulle have nyt kamera Hvordan yder det i forhold til fx G3/G5? -
Jeg er vild med designet, så der behøves ingen kommentarer, men er det
teknisk/billedmæssigt bedre?

Håber på gode svar,

med venlig hilsen Simon Tved Bakken

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 04-02-04 20:32

"Simon Tved Bakken" <simontb(at)stofanet.xx> skrev i en meddelelse

> [...]
G3/G5? -
> Jeg er vild med designet, så der behøves ingen kommentarer, men er det

Det er kommet en ny version af 717'eren, som hedder DSC-F828, bare lige hvis
du ikke vidste det Den skulle dog i følge reviewet på dpreview.com have
et rimeligt stort problem med støj, men du kan da selv læse om det og
717'eren inde på siden.

mvh Frank

Fra : Simon Nielsen

Dato : 04-02-04 22:21

"Frank K. Jensen" <mia-frank@_nospam_mail1.stofanet.dk> wrote in message
> "Simon Tved Bakken" <simontb(at)stofanet.xx> skrev i en meddelelse

> man
> G3/G5? -

Jeg vil nok mest hælde til G5 hvis Canon ellers har rettet den fejl med at
den fik mærkelige farver i kanterne efter ca. 10-15.000 billeder eller der
omkring.'

Ellers kan jeg da godt anbefale det kamera du har kigget på til din søster,
men prøv at kigge på Canons Powershot serie i den samme prisklasse eller på
Nikons coolpix, de er også meget gode og kig evt. på steves-digicams der
finder du mange gode tests og test billeder, så kan du jo selv bedømme

> [...]
have
> et rimeligt stort problem med støj, men du kan da selv læse om det og

Ja det er noget med at når det er over 20 grader i luften så kommer der
temmelig meget støj på 717'eren men det har de vist fået rette på F828 der
kommet en lille koberpladepå der bunde ud i buden kameraet lige inde under
plastikket så den ikke bliver så varm.

Mvh
Simon

Fra : Ukendt

Dato : 05-02-04 01:42

> [...]
have
> et rimeligt stort problem med støj, men du kan da selv læse om det og

Har set det - men den er lige uden for min rækkevidde ...

Fra : Torben Nielsen

Dato : 05-02-04 11:35

Simon Tved Bakken wrote:
> Og når jeg nu er ved det, hvordan er holdningen så til Sonys 717?

Har selv et 717, oprindeligt ville jeg have haft et Olympus
750UZ, men da jeg først mærkede hvor skrøbeligt det var, valgte
jeg at bruge flere penge og købte 717. Dét har jeg absolut ikke
fortrudt; jeg har forholdsvis store hænder og derfor passer det
mig godt med et stort kamera.

Det tager utroligt flotte billeder, især hvis man gider at sætte
sig ind i de forskellige indstillingsmuligheder. Det eneste jeg
ikke lige kan finde ud af at rette op på, er at kameraet har en
tendens til at overdrive den røde farve.

Kameraet klarer fint at levere billeder der kan tåle at blive
udskrevet i ca. A4 størrelse (husker ikke lige dimensionerne på
fotohandlerens store udskrifter).

Jeg er desuden glad for den lange batterilevetid. Hvis du køber
et 717 så husk at købe minimum 128MB MemoryStick til, da hvert
billede i bedste kvalitet fylder ca. 2MB.

Mvh.
Torben

Fra : Ukendt

Dato : 05-02-04 12:10

> [...]
> et 717 så husk at købe minimum 128MB MemoryStick til, da hvert
> billede i bedste kvalitet fylder ca. 2MB.

Har du noget man må se - lidt forskellige typer motiver?

Vh Simon

Fra : Torben Nielsen

Dato : 05-02-04 12:42

Simon Tved Bakken wrote:
> Har du noget man må se - lidt forskellige typer motiver?
>
> Vh Simon

Ja, hvor mange eksempler vil du have? De fylder ca. 2MB hver, vil
du have dem tilsendt din mail-adresse?

Mvh.
Torben

Fra : Ukendt

Dato : 05-02-04 19:50

> Ja, hvor mange eksempler vil du have? De fylder ca. 2MB hver, vil
> du have dem tilsendt din mail-adresse?
>
> Mvh.
> Torben

Så er billederne nået sikkert frem, både mail 1 og 2 - mange tak!

Fra : Torben Nielsen

Dato : 05-02-04 19:49

Simon Tved Bakken wrote:

> Så er billederne nået sikkert frem, både mail 1 og 2 - mange tak!

Det var så lidt!

Mvh.
Torben