/ Forside / Interesser / Fritid / Foto / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Foto
#NavnPoint
dova 15981
Klaudi 7333
refi 7267
o.v.n. 6442
IBM760 5420
severino 3705
emesen 3101
bentjuul 3076
Teil 3020
10  Nordsted1 2955
Stempel på garantibevis? [TechnikDirekt]
Fra : KNL DtP


Dato : 03-02-04 16:35

Hej.

Jeg har lige konstateret, at mit CanonEOS 10D har tre døde pixels (egentlig
levende, da de lyser hele tiden). Skrev en mail til Canon, og fik besked på
at ringede til PW Servicecenter, som åbenbart står for reparation

For at kunne få lavet kameraet (mappe pixlene ud eller ny CMOS) under
garantien, skulle de have faktura og garantibevis med forhandlerens stempel.
Jeg købte det i august 2003 hos TechnikDirekt i Tyskland, men jeg har ikke
lige garantibeviset ved hånden. Er der ikke noget med at TD ikke får
stemplet garantibeviserne?

Sender man i så faldt denne syd for grænsen, for at få den stemplet? Nogen
der har været turen igennem - jeg tænker på tidshorisont?

Det lød ikke til at PW Service så noget problem i, at 10D'eren ikke var købt
nede om hjørnet - bare faktura og garantibevis var i orden.

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk



 
 
Mogens (03-02-2004)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 03-02-04 16:43


"KNL DtP" <knl_dtp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:401fbfaf$0$24839$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Hej.
>
> Jeg har lige konstateret, at mit CanonEOS 10D har tre døde pixels
(egentlig
> levende, da de lyser hele tiden). Skrev en mail til Canon, og fik besked

> at ringede til PW Servicecenter, som åbenbart står for reparation
>
> For at kunne få lavet kameraet (mappe pixlene ud eller ny CMOS) under
> garantien, skulle de have faktura og garantibevis med forhandlerens
stempel.
> Jeg købte det i august 2003 hos TechnikDirekt i Tyskland, men jeg har ikke
> lige garantibeviset ved hånden. Er der ikke noget med at TD ikke får
> stemplet garantibeviserne?
>
> Sender man i så faldt denne syd for grænsen, for at få den stemplet? Nogen
> der har været turen igennem - jeg tænker på tidshorisont?
>
> Det lød ikke til at PW Service så noget problem i, at 10D'eren ikke var
købt
> nede om hjørnet - bare faktura og garantibevis var i orden.
>
> MVH
>
> Kristian
> www.knl-dtp.dk
Jeg har tidlige haft et G2 til rep. samme sted, det var også købt i
Tyskland, men dengang var de tilfreds med en kopi af købsfakturaen.

Mvh - Mogens
>
>



Hans Kruse (03-02-2004)
Kommentar
Fra : Hans Kruse


Dato : 03-02-04 16:53

Skriv endelig til os hvad du finder ud af. Jeg så ikke noget stempel på min
leverance heller. Så hvis købsfaktura er tilstrækkelig vil det være rart at
vide.
Mvh, Hans

"KNL DtP" <knl_dtp@hotmail.com> wrote in message
news:401fbfaf$0$24839$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Hej.
>
> Jeg har lige konstateret, at mit CanonEOS 10D har tre døde pixels
(egentlig
> levende, da de lyser hele tiden). Skrev en mail til Canon, og fik besked

> at ringede til PW Servicecenter, som åbenbart står for reparation
>
> For at kunne få lavet kameraet (mappe pixlene ud eller ny CMOS) under
> garantien, skulle de have faktura og garantibevis med forhandlerens
stempel.
> Jeg købte det i august 2003 hos TechnikDirekt i Tyskland, men jeg har ikke
> lige garantibeviset ved hånden. Er der ikke noget med at TD ikke får
> stemplet garantibeviserne?
>
> Sender man i så faldt denne syd for grænsen, for at få den stemplet? Nogen
> der har været turen igennem - jeg tænker på tidshorisont?
>
> Det lød ikke til at PW Service så noget problem i, at 10D'eren ikke var
købt
> nede om hjørnet - bare faktura og garantibevis var i orden.
>
> MVH
>
> Kristian
> www.knl-dtp.dk
>
>



KNL DtP (03-02-2004)
Kommentar
Fra : KNL DtP


Dato : 03-02-04 17:09

"Hans Kruse" <hans.kruse@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:401fc3da$0$174$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Skriv endelig til os hvad du finder ud af. Jeg så ikke noget stempel på
min
> leverance heller. Så hvis købsfaktura er tilstrækkelig vil det være rart
at vide.

Ham jeg snakkede med fra PW Service sagde, at der skulle være stempel på
garantibeviset, for at Canon Danmark ville betale for regningen (dækket af
kameraets garanti).

Om det så rent faktisk er nok med en faktura og et ustemplet garantibevis
ved jeg ikke - men jeg skal nok lige meldte tilbage med hvad der sker. Jeg
tror nemlig, at der er en del, der har købt 10D/300D i det tyske :)

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk



H Aaen (03-02-2004)
Kommentar
Fra : H Aaen


Dato : 03-02-04 17:27

Hej.

Jeg har netop haft mit 10D til udmapning samme sted. Jeg har købt mit i USA
og jeg måtte slippe 1200 plus MOMS selvom jeg har en faktura og garanti
perioden endnu ikke er udløbet. Jeg købte i september 2003. Så der røg den
besparelse.

Med venlig hilsen
Henrik Aaen

"KNL DtP" <knl_dtp@hotmail.com> wrote in message
news:401fc78b$0$24833$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> "Hans Kruse" <hans.kruse@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> news:401fc3da$0$174$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> > Skriv endelig til os hvad du finder ud af. Jeg så ikke noget stempel på
> min
> > leverance heller. Så hvis købsfaktura er tilstrækkelig vil det være rart
> at vide.
>
> Ham jeg snakkede med fra PW Service sagde, at der skulle være stempel på
> garantibeviset, for at Canon Danmark ville betale for regningen (dækket af
> kameraets garanti).
>
> Om det så rent faktisk er nok med en faktura og et ustemplet garantibevis
> ved jeg ikke - men jeg skal nok lige meldte tilbage med hvad der sker. Jeg
> tror nemlig, at der er en del, der har købt 10D/300D i det tyske :)
>
> MVH
>
> Kristian
> www.knl-dtp.dk
>
>



www.analogfoto.dk / ~ (03-02-2004)
Kommentar
Fra : www.analogfoto.dk / ~


Dato : 03-02-04 18:15

H Aaen" <haa------@gvdnet.dk minus the -'s> skrev i en meddelelse
news:401fcbf7$0$238$4d4eb98e@news.dk.uu.net...
> Hej.
>
> Jeg har netop haft mit 10D til udmapning samme sted. Jeg har købt mit i
USA
> og jeg måtte slippe 1200 plus MOMS selvom jeg har en faktura og garanti
> perioden endnu ikke er udløbet. Jeg købte i september 2003. Så der røg den
> besparelse.

Hej

Du har købt udenfor Europa, og er derfor ikke under garantien her i landet,
men du kunne have sendt kameraet til USA for rep.

--
Venlig hilsen / Best regards
Leif Langgaard. E- Mail: langgaard@klarupnet.dk
Køb og salg af brugt fotoudstyr: www.analogfoto.dk
Jeg samler på kameraer og fotoudstyr, har du noget ?




Henning (03-02-2004)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 03-02-04 22:25

"Hans Kruse" <hans.kruse@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:401fc3da$0$174$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Skriv endelig til os hvad du finder ud af. Jeg så ikke noget stempel på
min
> leverance heller. Så hvis købsfaktura er tilstrækkelig vil det være rart
at
> vide.
> Mvh, Hans

Jeg har købt i Danmark og mit bevis er heller ikke stemplet. Jeg tror det
har med returretten når man køber via nettet at gøre.

Bør man sørge for at det er stemplet eller er man sikret via købeloven?

mvh Henning



Peter Schrøder (04-02-2004)
Kommentar
Fra : Peter Schrøder


Dato : 04-02-04 09:09


"Henning"skrev
> Jeg har købt i Danmark og mit bevis er heller ikke stemplet. Jeg tror det
> har med returretten når man køber via nettet at gøre.
>
> Bør man sørge for at det er stemplet eller er man sikret via købeloven?

Hvis du køber i Danmark af en dansk forhandler
er du beskyttet af købeloven. Selv om dit kamera er grå
import er der reklamationsret. Det er så bare
forhandleren der står for reparationen.
De danske distributører har strammet op på
garantibetemmelserne over for kameraer købt i udlandet
fordi der er en udpræget tendens til at netbutikker sender
smådefekte varer ud af landet.
Har man et udfyldt og stemplet garantibevis SAMT en stemplet
kvittering, vil de fleste distributører dog acceptere en
reparation indenfor garantiperioden der, som regel, er
et år. Har den udenlandske forhandler lovet 2 eller flere
års garanti, er det aldeles for hans egen regning.
--

Med venlig hilsen

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408881
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste