Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Endnu en som mangler hjælp til digi cam
Fra : Hamder

Dato : 02-02-04 22:39

Hej alle

Jeg er uvidende omkring foto og tekniske fakta.
Så håber på i kan hjælpe i denne jungle.

Så lidt i tv, men fandt kun ud af jeg heller vil have zoom end pixel.

Så her er opgaven. 2500-4000 kr på et digi cam på mindst 3mp. Zoom
forstiller jeg mig 5-10x optik.

Jeg bruger foto til billeder af min datter og ferier syd på.
Jeg vil gerne kunne tage landskabsfoto og foto af særværdigheder. Tit
indendøres foto af kirker og andre flotte bygniger.

Håber der er noget hjælp at hente her.

Tak på forhånd.

/Jackster

Fra : HCS [4000]

Dato : 02-02-04 22:41

Prøv at se på http://www.steves-digicams.com/ hvor der er masser af test.

--
Hilsen Hans
homepage: www.fotofritid.dk

Fra : Peter Holm

Dato : 02-02-04 22:49

HCS [4000] wrote:
> Prøv at se på http://www.steves-digicams.com/ hvor der er masser af
> test.

dette kunne ramme din smag måske
http://www.japanphoto.dk/default.asp?file=/asp/Product1.asp?VareID=809&Node=5
Jeg synes det lyder som et rigtig godt køb.

Mvh
Peter

Fra : max

Dato : 03-02-04 00:05

"Peter Holm"
> [...]
> http://www.japanphoto.dk/default.asp?file=/asp/Product1.asp?VareID=809&Node=5
> Jeg synes det lyder som et rigtig godt køb.

Den dækker ikke specielt godt Jacksters behov
til indendørs og landskabs billeder. Han har brug
or en videre vinkel, mindst tilsvarende 28mm, der
findes vidst et par digicam der kan det.. -max-

Fra : Simon Nielsen

Dato : 03-02-04 00:12

"max" <ma22x@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> or en videre vinkel, mindst tilsvarende 28mm, der
> findes vidst et par digicam der kan det.. -max-

Så vidt jeg har afprøvet det tror jeg at sonys kameraer dækker hans behov.
http://www.zdnet.fr/telecharger/windows/fiche/0,39021314,11010073s,00.htm

Men jeg ved ikke hvor meget vidvinkel det kan lave. Mener det er noget det
svarer til 30 mm det er jo ikke helt vidvinkel men det er da tæt på.

Mvh
Simon

Fra : Hamder

Dato : 03-02-04 09:21

Har kigget på følgende

Nogen som gider at hjælpe ud fra dette.

Fujifilm FinePix S5000 Z
Fujifilm FinePix S3000 Z
Minolta DiMAGE Z1
Kodak EasyShare DX 6490
Minolta DiMAGE S414 zoom ike så høj
Olympus CAMEDIA C 750 Ultra Zoom
Pentax Optio 555. Kender ikke dette mærke
HP PhotoSmart 945
HP Photosmart 850

Fra : Hamder

Dato : 03-02-04 09:41

Lige en ting til.

Kan man købe lencer til digi cam, så man får bedre zoom.
Hvis ja, hvordan finder man ud af om der kan komme en anden lence på?

Mange tak for jeres hjælp endnu engang.

/Jackster

Fra : Simon Nielsen

Dato : 03-02-04 13:10

"Hamder" <test@test.dk> wrote in message
> Lige en ting til.
>
> Kan man købe lencer til digi cam, så man får bedre zoom.
> Hvis ja, hvordan finder man ud af om der kan komme en anden lence på?

Det skal du spørge om hos forhandleren, jeg ved at hale canons Powershot A
serie har muligheden for at fjerne en lille ring der sidder omkring
objektivet og via den sætte en telelinse på eller undervandshus eller hvad
der nu lige er brug for.

Mvh
Simon