Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Gamle billeder
Fra : Jesper

Dato : 02-02-04 16:56

Hejsa

Hvilke muligheder er der for at få affotograferet eller retoucheret gamle
s/h familiefotos?
Kan man rede de typiske falmede 70'er fotos få nogen måde?

Og aller vigtigst... hvilket prisleje ligger sådan noget i?

/jesper

Fra : www.analogfoto.dk / ~

Dato : 02-02-04 17:08

"Jesper" <Glem_det_sp@m.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Kan man rede de typiske falmede 70'er fotos få nogen måde?
>
> Og aller vigtigst... hvilket prisleje ligger sådan noget i?

Hej

Du køber en scanner til 500,- eller mindre, et fotoprogram, de fås gratis
(spørg dig frem), og så går du i gang.
Når du har scannet billederne ind på din pc, redigerer du bare løs til
resultatet er som du vil have, så sender du bare filen over nettet til
Bilka, der er billederne så næste gang du skal ud at handle !

Problemer, så spørg i gruppen !

Det koster basører at få det gjort ved fotohandleren.

--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : Jesper

Dato : 02-02-04 17:49

"www.analogfoto.dk / L Langgaard" <langgaard@klarupnet.dk> skrev i en
meddelelse news:bvlsee$1q7d$1@news.dansketelecom.com...

> [...]
>
> Problemer, så spørg i gruppen !
>
> Det koster basører at få det gjort ved fotohandleren.

Det er jeg klar over. Men hvid jeg nu ikke gider selv?

Fra : www.analogfoto.dk / ~

Dato : 02-02-04 17:57

> Det er jeg klar over. Men hvid jeg nu ikke gider selv?

Hej

Så kunne du jo spørge om der er andre der gider for dig, eller send en mail
til en fotohandler, han er jo den nærmeste til at kende prisen !

--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : Jesper

Dato : 02-02-04 18:02

"www.analogfoto.dk / L Langgaard" <langgaard@klarupnet.dk> skrev i en
meddelelse news:bvlvaq$1qvg$1@news.dansketelecom.com...
> [...]
mail
> til en fotohandler, han er jo den nærmeste til at kende prisen !

Jamen, måske var der nogle herinde der havde noget viden om sagen. Hvem der
er gode og billige, hvilke kommercielle muligheder der findes osv.

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 02-02-04 18:52

Jesper wrote:

> Jamen, måske var der nogle herinde der havde noget viden om sagen. Hvem der
> er gode og billige, hvilke kommercielle muligheder der findes osv.

En scanning og restaurering af gamle billeder er 100% håndar-
bejde, og hvis det skal udføres pænt, så tager det tid, og de
dygtigste er også de dyreste.

Der har iøvrigt for nylig været en tråd, hvor en bruger fik
lokket flere her fra gruppen til at lave en retuchering af hans
forældres bryllupsbillede, og der kom flere bud, men de fleste
var noget værre fis, hvor folk havde manipuleret og ændret på
det oprindlige billede.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Simon Nielsen

Dato : 03-02-04 00:27

"Jesper" <Glem_det_sp@m.dk> wrote in message
> [...]
> Kan man rede de typiske falmede 70'er fotos få nogen måde?
>
> Og aller vigtigst... hvilket prisleje ligger sådan noget i?

Jeg sidder med en Epson Perfection 1670 scanner (Epson fik en pris for deres
1240 som den bedste scanner til privat personer og deres scannere er jo ikke
blevet dårligere med tiden) som gør mit arbjede utroligt flot. Hvor mange
drejer det sig om? måske kan vi finde ud af en pris.

kontakt mig på mail post@FJERNDETTEsiho.dk

husk at fjerne FJERNDETTE fra min mail.

Mvh
Simon

Fra : ole thofte

Dato : 03-02-04 01:23

> [...]
> Kan man rede de typiske falmede 70'er fotos få nogen måde?
>
> Og aller vigtigst... hvilket prisleje ligger sådan noget i?

Måske ikke helt relevant i forhold til dit spørgsmål, men måske alligevel:
jeg har selv affotograferet mange gamle fotos med håndholdt digitalkamera
(Epson 3000Z, macroindstilling og godt dagslys) og fået gode resultater, som
jeg så har videresendt til familien på cd. Meget nemmere og hurtigere end
scanner synes jeg. Og i realiteten gratis. Derefter lidt 'retouchering' vha
DCenhancer (freeware) på nogle af billederne.

vh ole thofte

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 03-02-04 07:02

Hej Jesper

Du kunne evt ligge et enkelt billede op på nettet, hvis du altså har en
scanner, så kunne vi lege lidt med det, og du kunne se hvad det er for noget
du ønsker...

Jeg kunne også være intereseret i at lave arbejdet for dig, mod betaling.
Jeg skal selvfølgelig lige vide hvor mange, og størrelserne osv. Mail til
mig, så finder vi måske ud af noget cigarer (a) tiscali dk

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

Fra : Jesper

Dato : 03-02-04 13:21

Jeg har ikke noget konkret på bedding endnu. Jeg er bare intereseret i ca.
priser før jeg går på billedjagt.

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 05-02-04 09:52

"Jesper" <Glem_det_sp@m.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har ikke noget konkret på bedding endnu. Jeg er bare intereseret i ca.
> priser før jeg går på billedjagt.

Nu kan man ikke skrive direkte til dig Jesper, men hvor i verden befinder vi
os??.
Lorentsen Fotografi på Viborgvej 33 i Århus C laver et godt stykke arbejde,
og sætter prisen efter opgaven, så mange billeder giver en lavere
gennemsnits pris, men hvis du bor i Hørsholm er det måske lidt svært lige at
kigge ind til en lille snak.
--
Med venlig hilsen Fotograf Thomas Lorentsen
www.tholofoto.dk