Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nyt G3 - hvad skal jeg tjekke?
Fra : Casper G Thomsen

Dato : 01-02-04 23:33

Hej

Ja, så tog jeg mig sammen og fik købt et Canon G3.

Nogle gode råd til hvad jeg skal tjekke kameraet for? Det ville være
rart at fange evetuelle fejl, inden min returret udløber (købt i
webbutik, så jeg har jo mine 14 dage).

Jeg har hørt, at der i G2'eren kunne forekomme revner i kamerahuset.
Er der noget specielt ved G3'ere jeg bør være opmærksom på?

Jeg fik kameraret til 4500,-kr. Da butikken (PRCdata) gjore opmærksom
på, at der ikke medfulgte dansk manual, havde jeg regnet ud at
forklaringen på den billige pris var at kamerat var
parallelimporteret. Da jeg modtog det fandt jeg ud af, at det må være
fra USA de har importeret det; garantibeviset var fra Canon USA. Skal
jeg være nervøs for ikke at have europæisk garantibevis?

mvh,
Casper

Fra : Ukendt

Dato : 02-02-04 01:20

> Nogle gode råd til hvad jeg skal tjekke kameraet for? Det ville være
> rart at fange evetuelle fejl, inden min returret udløber (købt i
> webbutik, så jeg har jo mine 14 dage).

Er selv meget glad for mit G3, kan ikke lige sætte fingeren på noget at
tjekke - men hvorfor nuppede du ikke G5'eren?

http://www.technikdirekt.de/main/page.xp?pageid={E956B204-9E12-407A-8E3C-7E9
5D58EC9F9}&SESSIONID=207245226198207220&DS=1&TS=0201002279&type=focus&doctyp
e=article&focus=541084&focuslayout=full2&focuslayout=full2&history=add&viewm
ode=search

Sikken et link - men den skulle virke - eller søg på "canon g5" på
http://www.technikdirekt.de

569eur = 4239dkr

Fra : Casper G Thomsen

Dato : 02-02-04 14:13

"Simon Tved Bakken" <simontb(at)stofanet.xx> skrev
> Er selv meget glad for mit G3, kan ikke lige sætte fingeren på noget at
> tjekke - men hvorfor nuppede du ikke G5'eren?

Har læst flere steder at G3'eren laver bedre billeder end G5'eren - og
det ville jeg hellere have end den ene ekstra megapixel, jeg ville få
med den nye model.

Jeg kunne have sparet endnu mere ved at købe G3'eren i en sydtysk
webbutik. Jeg tror den var helt nede på 36-3700,-kr. Men jeg foretrak
at handle i en dansk webbutik - lidt ekstra trykhed med nærmere
beliggendhed og på dansk. Jeg venter lige til jeg har lidt mere
erfaring med indkøb i tyske webbutikker, før jeg handler for flere
tusinde kroner. Og så har jeg brug for kameraet nu og i nærmeste
fremtid, så jeg havde ikke råd til eventuelle komplikationer.

Og hvis kameraet viste sig ikke at havde europæisk garantibevis, så
ville jeg kun kunne sende det til service til den sydtyske butik. Det
er så godt nok også tilfældet med det kamera jeg endte med at købe,
det kan kun sendes til PRCdata (så vidt jeg har forstået), men det er
dog tættere på og billigere.

Fra : Simon Nielsen

Dato : 02-02-04 10:35

> [...]
>
> Nogle gode råd til hvad jeg skal tjekke kameraet for? Det ville være
> rart at fange evetuelle fejl, inden min returret udløber (købt i

Kig på skarpheden, om kameraets autofocus er i orden, det plejer ikke være
et problem med Canons G3 men det kan jo være og så prøv at tage en masse
billeder i rap på kortet, Canons kameraer kan godt komme til at lave en
kortfejl hvilket betyder at der er en masse billeder der går tabt. Det er
det eneste jeg lige kan sætte fingeren på.

> Jeg har hørt, at der i G2'eren kunne forekomme revner i kamerahuset.
> Er der noget specielt ved G3'ere jeg bør være opmærksom på?

Ikke af den slags, det er et stærkt kamera

> [...]
> fra USA de har importeret det; garantibeviset var fra Canon USA. Skal
> jeg være nervøs for ikke at have europæisk garantibevis?

Nej, men hvis det går i stykker og det bliver sendt ind til Canon kommer det
bagerst i rækken, da det er importeret fra USA, det vil sige længere
ventetid på reperationer.

Mvh
Simon

Fra : www.analogfoto.dk / ~

Dato : 02-02-04 11:04

"Casper G Thomsen" <bydaway@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Da jeg modtog det fandt jeg ud af, at det må være
> fra USA de har importeret det; garantibeviset var fra Canon USA. Skal
> jeg være nervøs for ikke at have europæisk garantibevis?

Ja, i høj grad, du skal have et udfyldt garantibevis, og i det skal der
tydeligt stå at der er garanti i Danmark, Canon kører med noget de kalder
Pan-Europæisk garanti, men USA er jo ikke Europæisk.
Ring til Canon DK og få be eller afkræftet om du har garanti. Hvis ikke kan
jeg anbefale at købe i tyskland, og hvis kameraet så går i stykker, er det
vel kun en fordel at sende det derned for rep. jeg tror egentlig det går
hurtigere !

--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : Per Wolfsdorf

Dato : 02-02-04 11:50

> [...]
> fra USA de har importeret det; garantibeviset var fra Canon USA. Skal
> jeg være nervøs for ikke at have europæisk garantibevis?
Jeg synes det lyder lidt "dyrt". I Bingo og Thorsøe har jeg set at de sælger
Canon G5 til 4999,00 og det i en rigtig forretning og med dansk
brugsanvisning.

VH
Per

Fra : Jens Bruun

Dato : 02-02-04 14:22

"Per Wolfsdorf" <wolfsdorf@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg synes det lyder lidt "dyrt".

Enig.

> I Bingo og Thorsøe har jeg set at de sælger
> Canon G5 til 4999,00 og det i en rigtig forretning og med dansk
> brugsanvisning.

Ofte kan de forhandles 10-15% ned, bl.a. hos Bingo, hvis man har lidt
n*sser

--
-Jens B.

(Øv, mangler stadig at få mit 10D, så ingen nye billeder)

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 02-02-04 15:40

Per Wolfsdorf skrev i et indlæg på usenet:
> Jeg synes det lyder lidt "dyrt". I Bingo og Thorsøe har jeg set at de
> sælger Canon G5 til 4999,00 og det i en rigtig forretning og med dansk
> brugsanvisning.

Ifølge "sædvanligvis pålidelig kilde" har G5 lidt problemer med lidt
"støj" i højeste opløsning, så hvis man ikke lige har brug for den
ekstra megapixel, så skulle G3 være et lidt bedre kamera.

Men det kan også købes mange steder med danske manualer og garanti.

Jan

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 02-02-04 15:45

Casper G Thomsen skrev i et indlæg på usenet:
> Ja, så tog jeg mig sammen og fik købt et Canon G3.

Rigtigt godt valg

> Nogle gode råd til hvad jeg skal tjekke kameraet for? Det ville være
> rart at fange evetuelle fejl, inden min returret udløber (købt i
> webbutik, så jeg har jo mine 14 dage).

Det tror jeg ikke - jeg har ikke haft nogle problemer med mit.

> [...]
> på, at der ikke medfulgte dansk manual, havde jeg regnet ud at
> forklaringen på den billige pris var at kamerat var

Det betyder så der måske ikke er danske menuer i kameraet ?

Og du har ikke fået danske manualer ?

Og det skal til "Langbortistan" hvis det skal rapareres under garanti ?

Da jeg modtog det fandt jeg ud af, at det må være
> fra USA de har importeret det; garantibeviset var fra Canon USA. Skal
> jeg være nervøs for ikke at have europæisk garantibevis?

Måske ?

Jan

Fra : Casper G Thomsen

Dato : 03-02-04 23:18

> Det betyder så der måske ikke er danske menuer i kameraet ?

Jo, der er danske menuer i kameraet, men...

> Og du har ikke fået danske manualer ?

....da jeg må nøjes med manual på engelsk, kan det godt være jeg slår
over på engelske menuer, når jeg skal sætte mig grundigt ind i
kameratet.

> Og det skal til "Langbortistan" hvis det skal rapareres under garanti ?

Ja, det er jeg er bange for. Eller som Simon Nielsen skriver ovenfor:
Bagerst i køen hos Canon Danmark. Slutfacit i begge tilfælde: Længere
ventetid på reparation.

Men G3 er svær at opdrive til en ordentlig pris - i hvert tilfælde i
webbutikkerne: Der er tre forhandlere lige nu på edbpriser: Billigste
er Multimedia World, der tager 5995,-kr. Dernæst Metroshop med
6650,-kr. Og til sidst Multi Media Proshop med 7999,-kr!! Det er jo
absurt dyrt.

Jeg har ikke set G3'eren i almindelige fotobutikker her i Århus i lang
tid (Canon producerer den ikke længere). Men hvis der nogen her der
har set G3'eren med europæisk garantibevis og dansk manual til
4500,-kr. eller derunder, så vil jeg da meget gerne høre om det - jeg
har stadig nogle dage tilbage af min returret Skriv evt direkte:
caspergt AT tiscali dot dk.

Anyway, tak for Jeres svar allesammen.

mvh
Casper

Fra : Jens Olsen

Dato : 04-02-04 02:04

On 3 Feb 2004 14:18:18 -0800, bydaway@hotmail.com (Casper G Thomsen)
wrote:

> [...]
>4500,-kr. eller derunder, så vil jeg da meget gerne høre om det - jeg
>har stadig nogle dage tilbage af min returret Skriv evt direkte:

Ludvigsen Foto
Gothersgade 115
1123 København K
Tlf. 33 13 36 19