Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Et godt foto-event her i februar...
Fra : Niels Ebbesen

Dato : 01-02-04 21:38

Et godt foto-event her i februar...

Jeg vil lige huske alle på, at der til fastelavn er masser af
farver og gode motiver, min personlige farvorit er det store
fastelavnsoptog i Veksø Sj., hvor der også bliver slået katten
af tønden fra hesteryg.

På denne årstid er det naturligvis lidt et game med vejret,
men jeg har lavet billeder af fastelavnsoptoget i Veksø siden
midten af 70'erne, og jeg oplevet alle vejrtyper sne, tåge,
regn og solskin, og hvert år har jeg fået mange billeder med
hjem, som netop er spændende fordi man også fornemmer års-
tinden og vejret.

Fastelavnsoptoget i Veksø Sj. foregår hele dagen den 22. feb.,
om formiddagen og først på eftermiddagen rider optoget rundt
i byen og får en "lille en", midt på dagen er der en pause,
hvor der spises frokost, sidst på eftermiddagen er der tønde-
slagning.

Veksø Sj. ligger langs Frederikssundsvej mellem Stenløse og
Møløv, der er en S-togs station med 10 minutters drift.

Arrangementet er gratis, og det er børnevenligt, og der er
også et sted, hvor man kan komme indendøre og få varmen og
købe mad og drikke...

PS: Jeg har intet med arrangementet at gøre, jeg har boet i
Veksø Sj. i min ungdom, og dengang var det en lille landsby,
med gårde og marker, og jernbanen var en gris, der på hver-
dage gik 2 gange i timen.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen