Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Foto album
Fra : id

Dato : 01-02-04 13:57

Hej

jeg vil gerne høre om erfaringer med arkiveringssystem/album

Det skal være på en måde så man selv kan oprette undermenyer med feks. tid
og sted, familie, navn også videre
Skal være med gode søge funktioner, eks. navn-sted og dato
Det skal kunne vise data fra digital foto, eks. blænde-lukkertid- brænvide-
iso-dato og klokkeslæt
Skal være nemt at arbejde med

Pris op til ca. 1000 kr.

Mvh

ID

Fra : Jens Christensen

Dato : 01-02-04 14:14

"id" <ioghjc@FJERNDETTEmobilixnet.dk> wrote in message
> [...]
> Skal være med gode søge funktioner, eks. navn-sted og dato
> Det skal kunne vise data fra digital foto, eks. blænde-lukkertid-

Hej!
Jeg har selv købt Adobe Album 2.0 og det kan alt det du efterspørger. I
stedet for at skrive en hel masse beskrivelse til hvert billede (som man
godt kan) giver du billedet nogle "tags" med 'locations' navne på
familiemedlemmer, venner osv...Det er utroligt hurtigt at gå til, og selvom
man har et par tusinde billeder man skal sætte i orden er det forholdsvist
hurtigt gjort. Derudover har programmet features som gør det i stand til at
lave hjemmesider, kalendere, albums, VCD'er osv...Rigtigt godt program. Jeg
gav under 350,- for det og jeg har slet ikke fortrut noget. Den kan også
vise EXIF info som du efterspørger. Både en "forkortet udgave" hvor det
vigtigste er vist og en complete-udgave hvor den viser alt.
Jeg kan kun tale positivt om programmet. Du kan hente en gratis prøveversion
på adobes hjemmeside.
Jeg håber du kan bruge det til noget.

--
Mvh.
Jens Christensen

Fra : HCS [4000]

Dato : 01-02-04 14:50

Adobe Photoshop Album 2 er et rigtigt godt bud.
Indeholder alt du efterlyser.

Hilsen Hans
homepage: www.fotofritid.dk
*Coppermine Photo Gallery*

Fra : Carsten Schack-Eriks~

Dato : 01-02-04 23:39

> [...]
> Skal være med gode søge funktioner, eks. navn-sted og dato
> Det skal kunne vise data fra digital foto, eks. blænde-lukkertid-

Prøv Styr på fotografierne www.cse-it.dk , det kan det hel og alle data er
tilgængelige i en standard MS Access database.

Mvh
Carsten