Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
raw format
Fra : Bent F.

Dato : 31-01-04 14:46

Jeg har taget et par prøvefoto med raw men windows xp kan ikke læse dem.
hvordan gør man ?

--
M.v.h.
Bent F.

Fra : Jan Emil Christianse~

Dato : 31-01-04 15:11

http://www.fotoportal.dk/artikler/raw.aspx
Her er nævnt et par programmer nævnt lidt dernede af.

Jan

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 31-01-04 15:16

On 2004-01-31, Bent F. <bfc@FJERNfernet.dk> wrote:
> Jeg har taget et par prøvefoto med raw men windows xp kan ikke læse dem.
> hvordan gør man ?

Du bruger det software der fulgte med dit kamera, eller Irfanview,
eller C1 (Capture One - http://www.c1dslr.com ). Photoshop CS
kan også klare nogle raw formater. dcraw er også en mulighed, kører
Windows, unix og Mac OS X.

Capture One er det bedste program.

Fra : Ole C.

Dato : 31-01-04 16:47

Photoshop CS er imo genialt til at håntere RAW.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 31-01-04 17:36

On 2004-01-31, Ole C. <oleNOSPAM@condrup.dk> wrote:
> Photoshop CS er imo genialt til at håntere RAW.

Ja, medmindre der er mættede røde farver deri. Så vinder
Capture One helt klart. CS har gevaldige problemer med rødt.

CS er langtfra bedste resultat, men nogle er glade for integrationen.