Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Taske til kræsen mand :o)
Fra : Ukendt

Dato : 30-01-04 20:58

Hey

Jeg er på udkig efter en fototaske til mit udstyr og er selvfølgelig vildt
vanskelig i denne sag. Jeg har 100 krav til tasken og kan derfor heller ikke
finde den rette (suk).
Jeg søger nogle gode links til noget som jeg måske ikke kender.

Her er nogle af mine krav:
- Skal lige kunne rumme 1 stk olympus e-20, 1 stk FL-40 flash og TCON-300
linse samt Polfilter og 8 stk AA batterier samt lidt småtterier såsom
SD-kort og servietter. (TCON300 har en arm der er 23 cm lang)
- Skal være sort, blå, grå eller gul
- Må ikke være rygsæk eller på hjul......altså med en skulderrem.
- Skal være regntæt
- Skal have snaplås da jeg ikke gider lynlåse
- Må ikke have ekstra små "tasker" på siden af tasken
- Skal have mange rum som man selv kan inddele.
- Skal være pæn og ikke ligne en sæk krøllet stof.

Har gloet hele internettet igennem uden at kunne finde noget hos Tamrac,
Lowepro, Cullmann, Samsonite.........hvor skal man så finde
"drømmetasken"???

Lige nu har jeg købt en Tamrac 5285 dobbelt-dækker som jeg ikke er lykkelig
for. Den har lynlås og det tager for lang tid at hive kameraet frem. Den
mangler ca 8 cm i højden for at få plads til min tele. Bevares jeg kan lige
klemme det hele ned i samme taske men det er ikke godt. Ellers kan jeg godt
lide dette design men de findes åbenbart ikke større?

Nogen som ved ALLLT om tasker og kan hjælpe?

--
Tom

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 30-01-04 21:31

Tom wrote:

> Har gloet hele internettet igennem uden at kunne finde noget hos Tamrac,
> Lowepro, Cullmann, Samsonite.........hvor skal man så finde
> "drømmetasken"???

Rigtig proff. ting finder du hos http://www.rox.de - men bemærk
at det er alukufferter...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Kim@naturfotografi d~

Dato : 31-01-04 00:05

> Rigtig proff. ting finder du hos http://www.rox.de - men bemærk
> at det er alukufferter...

Så er det jo nok ikke sagen for en der vil ha´ en hurtig taske.

Mvh Kim
www.naturfotografi.dk

Fra : max

Dato : 30-01-04 21:52

"Tom"
> [...]
> lide dette design men de findes åbenbart ikke større?
>
> Nogen som ved ALLLT om tasker og kan hjælpe?

Domke
http://www.bhphotovideo.com/bnh/controller/home?O=NavBar&A=search&Q=&ci=4387
Pelican
http://www.bhphotovideo.com/bnh/controller/home?O=NavBar&A=search&Q=&ci=4458
Eller en oversigt
http://www.bhphotovideo.com/bnh/controller/home?O=breadCrumb&A=FetchChildren&Q=&ci=4363
Du kan jo også få syet en læder taske,
eller en i Neopren kunne være flot. -max-

Fra : Waal

Dato : 30-01-04 22:31

> [...]
godt
> lide dette design men de findes åbenbart ikke større?
>
> Nogen som ved ALLLT om tasker og kan hjælpe?

Hvad med Tenba ? www.tenba.com
Min er 25 år gammel og tilsyneladende uopslidelig. I sin tid blev de
importeret af NOCO A/S (Leitz) og kostede en bondegård.

De oprindelige modeller havde samme farve som en bavianrøv, men den går nok
ikke nu om dage.
Den fleksible indretning lader dog til at være bibeholdt og mindst én type
ligner de oprindelige med et stort delbart hovedrum, 2 forlommer, 2
sidelommer og "hult låg" med adgang udefra.

Der er også nogle "wedding modeller", det var måske løsningen nå nu der
ikke må hænge noget udenfor.

Antallet af modeller er stort og varieret

Michael

Fra : Niels J. Larsen

Dato : 30-01-04 22:42

On Fri, 30 Jan 2004 20:57:48 +0100, "Tom"
<t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

> [...]
>lide dette design men de findes åbenbart ikke større?
>
>Nogen som ved ALLLT om tasker og kan hjælpe?

LowePro Reporter AW serien er din ven, men umiddelbart virker det som
om de ikke produceres mere ?
Der findes dog et par eksemplarer på www.fovitech.com (den danske
importør).
De opfylder alle dine krav.

/Niels

Fra : Peter Andersen

Dato : 30-01-04 23:27

Niels J. Larsen wrote:

> LowePro Reporter AW serien er din ven, men umiddelbart virker det som
> [...]

Det kan jeg ikke forestille mig de ikke gør....! Jeg har en Nova 4 og er
glad for den, men den er for ved at være for lille.... skulle nok ha købe en
reporter i stedet, men den var dyr!

--
M.v.h. Peter Andersen.

Fra : Simon Nielsen

Dato : 31-01-04 00:16

"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message
> [...]
godt
> lide dette design men de findes åbenbart ikke større?
>
> Nogen som ved ALLLT om tasker og kan hjælpe?

Jeg syntes efter at have kigget Lowepros seneste katalog igennem, er der
tasker til alle fotografer. Hvis i har en fotoforretning i byen så prøv og
se om de ikke kan bestille det seneste nye katalog hjem. Jeg så 4 tasker i
deres katalog som ikke var at finde på hjemmesiden. De nye trekker rygsække
syntes jeg selv er fede men der skal jo lynes op når man skal ha' adgang.

Mvh
Simon

Fra : Ukendt

Dato : 31-01-04 01:02

> [...]
rygsække
> syntes jeg selv er fede men der skal jo lynes op når man skal ha' adgang.

Har støvet en del af aftenens links igennem og kan stadig ikke finde noget.
Problemet er den forbistrede "supportarm" til telelinsen den er 230 mm lang.
Ville gerne have en taske man kan komme i ovenfra og UDEN lynlås. Man at
finde en taske som kan tage en supportarm, et stort kamera, en tele og en
flash og ikke skal være en 0.5 meter lang, det er ikke ligetil.
Lowepro Elite AW er en taske jeg kan lide men den er heller ikke høj nok til
at tage armen

Det samme med taskerne fra Tenba som jeg også kan lide.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Ren? Ernst Nielsen

Dato : 31-01-04 08:07

> Nogen som ved ALLLT om tasker og kan hjælpe?

Hej

Jeg ved ikke alt om tasker, men da du nu har været alle de store igennem,
kan det være at du måske skulle tage et kig på f.eks. Crumpler Bags

Deres tasker udmærker sig ved et moderne design, de lukker tæt (for regn og
støv) med velcro, og fås i et væld af størrelser og modeller.

Deres hjemmeside er www.crumpler.de eller www.crumplerusa.com. Jeg vil
umiddelbart mene at deres "Company Embarrassnent" ville passe til dine krav.

http://www.crumplerusa.com/products/camerabag/company_embarrassment.html

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

Fra : HCS [4000]

Dato : 31-01-04 10:12

Hvis du tænker på en Lowepro taske er de meget billigere i Sverige end i
Danmark.
Se på http://www.scandinavianphoto.se/

Hilsen Hans
homepage: www.fotofritid.dk
*Coppermine Photo Gallery*

-

Fra : Ukendt

Dato : 01-02-04 12:18

> Hvis du tænker på en Lowepro taske er de meget billigere i Sverige end i
> Danmark.
> Se på http://www.scandinavianphoto.se/

hmmm nu tror jeg jeg har fundet den:
Lowepro Nova 5
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2982377865&category=15201

Fruen skal til Chicago og 2 uger så jeg håber hun kan finde den til mig

--
Tom