Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvilken TC til 300D + 70-200 f4 L
Fra : Martin Gleit

Dato : 29-01-04 14:45

nogen der har erfaringer med telekonvertere til dette obj...overvejer enten
tamron 1,4x, som er billig og som leverer god kval har jeg set....men
spekulerer på om man ikke burde købe den meget dyere canon når den nu skal
bruges foran en af canon skarpeste objektiver?

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 29-01-04 15:32

Hej Martin

Du får helt sikkert det bedste resultat ved at købe Canons egen
teleconverter, men den er også en del gange dyrere, har du pengene så køb
den...

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

Fra : Martin Gleit

Dato : 29-01-04 17:51

> Du får helt sikkert det bedste resultat ved at købe Canons egen
> teleconverter, men den er også en del gange dyrere, har du pengene så køb
> den...

tak for rådet René...jeg havde sådan set forventet det svar og tror
egentlig også du har ret...har dog set Tamron konverten med samme objektiv
og den lavede fremragende billeder...har du prøvet nogle af konverterne
eller er det ud fra holdningen "Canon er originalen og meget dyrere derfor
også bedre"?

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 30-01-04 11:07

Hej Martin

Jeg har desværre ikke haft de to convertere i hænderne, jeg har set nogle
billede eksempler på nettet, hvor de forsøger sig med de to forskellige
convertere. Jeg kan ikke huske adressen, men prøv at søg via google...

Fra : max

Dato : 30-01-04 19:03

"Martin Gleit"
> [...]
> spekulerer på om man ikke burde købe den meget dyere canon når den nu skal
> bruges foran en af canon skarpeste objektiver?

Canons egen TC er nok det bedste valg, jeg bruger Kenko pro300
de fingerer fint og bevarer autofocus selv på min 500/4,5.
1,5X udgaven leverer fremragende resultat, 2,0X er en smule blødere
end Nikon TC201 (en gammel sag). -max-

Fra : Thor

Dato : 31-01-04 06:44

Jeg har en ny, ubrugt 2x Sigma APO TC (Canon AF) tilsalg, fejlkøb, passede
ikke til mit
70-300 mm APO Sigma F4-56.

Findes der allround tele convertere, som bruges til alle objektiver?

mvh Thor

Fra : max

Dato : 31-01-04 07:26

"Thor" <thr@image.danmark> skrev i en meddelelse news:bvfeum$2gfk$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> ikke til mit
> 70-300 mm APO Sigma F4-56.
>
> Findes der allround tele convertere, som bruges til alle objektiver?

Den burde da passe fint, du kan nok bare ikke bruge AF
fordi objektivet er et bl.4-5,6. TC'ere fungerer generelt kun
med AF på objektiver med bl.4 eller mindre. Kenko kan
køre AF med min 500/4,5, men ikke særligt godt..
Hvorfor leverer du den ikke bare tilbage??-max-

Fra : Thor

Dato : 31-01-04 22:43

Adapteren passer ikke fysisk sammen med 70-300'ren, linserne støder sammen,
før der opnåes indgreb.

I brugsanvisningen advarer de også mod at man prøver med andre end de
listede:

Der findes åbenbart flere standarder, - for bajonetfatningen passer godt nok
ind mod selve kameraet. Jeg tror, at standarden hedder EX, - er der nogen
der ved, hvad det betyder.?

Jeg har købt TC'en i Tyskland, - dyrt at sende tilbage.
Men jeg vil nok prøve, hvis der ikke er nogen som interesseret i at købe.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 01-02-04 01:18

On 2004-01-31, Thor <thr@image.danmark> wrote:
> [...]
>
> Jeg har købt TC'en i Tyskland, - dyrt at sende tilbage.
> Men jeg vil nok prøve, hvis der ikke er nogen som interesseret i at købe.

Jeg har hørt at det angiveligt kun er Kenko der har modeller unden
"prodtruding lens element", altså uden at foreste linse stikker ud.

Jeg ved derfor at mit 28-138mm IS ikke kan benyttes med standard TC'ere.

Det med blænde har noget at gøre med AF, da der med en mindre blændeåbning
ikke kommer lys nok til AF'en.