Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
D70
Fra : Bent Jørgensen

Dato : 28-01-04 10:28

Så vidt jeg kan se er der nu kommet mere konkret omkring det nye D70 kamera

http://www.nikon-d70.nl/dk/

Fra : Per Bau \(Udskift in~

Dato : 28-01-04 10:39

"Bent Jørgensen" <blackcherry@homepage.dk> skrev i en meddelelse
> Så vidt jeg kan se er der nu kommet mere konkret omkring det nye D70
kamera

> http://www.nikon-d70.nl/dk/

Jeps der er mere info her http://www.dpreview.com/articles/nikond70/

Den ser ganske spændende ud.

/Per

Fra : Deaster

Dato : 28-01-04 10:59

Per Bau (Udskift invalid med com) wrote:
> "Bent Jørgensen" <blackcherry@homepage.dk> skrev i en meddelelse

> Jeps der er mere info her http://www.dpreview.com/articles/nikond70/
>
> Den ser ganske spændende ud.

Det må man sige, også imponerende at den kan fyre 3 fps (dog kun i jpeg
norma, kunne være sjovt at se hvad den kunne i RAW), med en buffer på 12.
Man må bare ikke håbe at det er præcis den samme CCD som i deres D100 for så
kan den ikke følge med Canons CMOS.

--
<Efter en "diskussion om debatteknik i dk.m.p:
Michael Findrilakis: "Du skal vist ikke komme

Fra : Per Bau \(Udskift in~

Dato : 28-01-04 11:24

"Deaster" <nospam2@deaster.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
12.
> Man må bare ikke håbe at det er præcis den samme CCD som i deres D100

A new 6.1 effective megapixel Nikon DX Format CCD image sensor featuring
wider dynamic range and a higher signal to noise ratio produces 3,008 x
2,000-pixel images with high resolution and superbly sharp details suited
for making large prints, or for cropping for creative detail.

/Per

Fra : Rune [8000]

Dato : 28-01-04 11:35

1/500 X sync og spotmåling..... lyder sgu rigtig godt til mine behov
(skateboard/ bmx Foto)..

Håber Canon kommer med noget der kan matche for 300D får da seriøst
baghjul!!

"Per Bau (Udskift invalid med com)" <perbau@hotmail.invalid> skrev i en
meddelelse news:40178de6$0$30080$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

Fra : Jens Bruun

Dato : 28-01-04 11:56

"Rune [8000]" <rba@NOSPAMoncable.dk> skrev i en meddelelse

> Håber Canon kommer med noget der kan matche for 300D får da seriøst
> baghjul!!

Hvor? For det første kender vi stadig ikke prisen, og for det andet virker
specifikationerne da ikke overvældende. Et fint-fint kamera, der kommer et
år for sent.

--
-Jens B.

(Øv, mangler stadig at få mit 10D, så ingen nye billeder)

Fra : Thomas Corell

Dato : 28-01-04 12:03

Jens Bruun wrote:

> Hvor? For det første kender vi stadig ikke prisen,

Prøv at læse lidt på de links der gives:

"This clearly opens up the entry level digital SLR market yet further
providing real competition to the Canon EOS 300D. The D70 will cost $999
as body only and $1299 with the new 18 - 70 mm DX lens."

> og for det andet virker specifikationerne da ikke overvældende.

Det er da et klart alternativ, hvis man overvejer dSLR i den prisklasse.
Personligt ville jeg vente og seriøst overveje D70 fremfor Canon (men
jeg skal så ikke have nyt foreløbigt). Som jeg ser det, er D70 i samme
prisklasse som 300D, men er på en del punkter lidt bedre.

Men hvis man i forvejen har et 10D/300D, er det nok ikke relevant.

--
Don't waste space

Fra : Jens Bruun

Dato : 28-01-04 12:18

"Thomas Corell" <nospamplease@corell.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
$999
> as body only and $1299 with the new 18 - 70 mm DX lens."

Der står ikke nogen dansk pris.

> Det er da et klart alternativ, hvis man overvejer dSLR i den prisklasse.

Enig, men at det skulle give 300D seriøst baghjul, er jeg langt fra enig i.

> Personligt ville jeg vente og seriøst overveje D70 fremfor Canon (men
> jeg skal så ikke have nyt foreløbigt). Som jeg ser det, er D70 i samme
> prisklasse som 300D, men er på en del punkter lidt bedre.

Enig.

> Men hvis man i forvejen har et 10D/300D, er det nok ikke relevant.

Næh. 10D/300D henvender sig til ejere af Canon-objektiver; D70 til ejere af
Nikon-objektiver. Som du kan se på min signatur, har jeg stadig ikke fået
min 10D. Selvom jeg har alle muligheder for at fortryde og nu vælge
anerledes, kunne jeg ikke drømme om at vælge D70. D70 er på ingen måde
revolutionerende, og jeg mener stadig, det kommer et år for sent på
markedet. Og så bidder Canon forresten voldsomt fra sig om ganske få
dage...

Fra : Sune Kjærgård

Dato : 29-01-04 14:05

> Der står ikke nogen dansk pris.

Fra jubii:

"Nikon D70 forventes at få en salgspris på 9.195 kroner uden objektiv. Med
et AF-Nikkor 28-80 mm F:3.5-5.6 G objektiv forventes prisen at komme op på
9.995 kroner"

Læs mere her: http://shopping.jubii.dk/foto/artikel.asp?aid=173076

Det ser da ud til at være nogenlunde samme leje som Canon 300D
(I hvert fald da det blev introduceret)

Udskift nejtaktilspam med kjaergaard hvis du vil maile!

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 29-01-04 21:59

On 2004-01-29, Sune Kjærgård <sune@nejtaktilspamkjaergaard.com> wrote:

> [...]
>
> Læs mere her: http://shopping.jubii.dk/foto/artikel.asp?aid=173076
>
> Det ser da ud til at være nogenlunde samme leje som Canon 300D

Det er vel + moms ?

Fra : Sune Kjærgård

Dato : 29-01-04 13:49

> [...]

Læs mere her: http://shopping.jubii.dk/foto/artikel.asp?aid=173076

Det ser da ud til at være nogenlunde samme leje som Canon 300D

Udskift nejtaktilspam med indbakke hvis du vil maile!

Fra : Rune [8000]

Dato : 28-01-04 12:44

> [...]
>
> www.fotolog.dk - Min personlige fotodagbog på nettet
> (Øv, mangler stadig at få mit 10D, så ingen nye billeder)

Hvis man som jeg har brug for hurtigst mulig X sync og spotmåling - ja så
slår D70 da 300D med flere længder. Desværre for jeg kører selv Canon.

billedkvalitet kan vi selvfølgelig ikke tale om endnu. Men specs. virker
mere seriøse end 300D, der mangler alt for mange features til mit behov.

mvh
Rune

Fra : Deaster

Dato : 28-01-04 12:13

> [...]
> produces 3,008 x 2,000-pixel images with high resolution and superbly
> sharp details suited for making large prints, or for cropping for

Tjaa, det er jo set før at ny og revolutierende teknologi bare er gammel i
ny indpakning, men det kan da sagtens være at ccd er bygget specielt til
D70.

Fra : Simon Nielsen

Dato : 28-01-04 13:27

"Bent Jørgensen" <blackcherry@homepage.dk> wrote in message
> Så vidt jeg kan se er der nu kommet mere konkret omkring det nye D70
kamera

> http://www.nikon-d70.nl/dk/

Nikon kommer jo med dette kamera netop som et modspil til Canons 300D og
slår også Canon som de har vist flere gange at de kan. Bare lidt for sent.

Men jeg vil sige det er ikke rigtig min stil. Jeg syntes det ser for let og
lille ud til at man kan føle at man har et kamera i hånden. Men for den
almindelige bruger er det da et godt kamera og det er også sådan et man kan
have over skulderen uden at blive skæv i ryggen, så det vil da være fedt at
have med på ferien.

Jeg må sige at Nikon måske ikke giver den alt hvad de kan. De kunne godt
måske lige vente lidt og så smide en masse ekstra dejlige ting oveni og se
på hvad Canon kommer med næste gang, SÅ kunne de give Canon røvfuld. Men de
som allerede har købt Canon enten 300D eller 10D vil jo nok ikke sælge det
for at købe et Nikon der kun er lidt bedre.

Mvh
Simon

Fra : Alex W

Dato : 28-01-04 14:49

Men de
> som allerede har købt Canon enten 300D eller 10D vil jo nok ikke sælge det
> for at købe et Nikon der kun er lidt bedre.

Hoost ..

Det lugter lidt meget af "religionskrig".
Så vil jeg også være med.
Facts: Mange af mine kolegaer, inklusiv mig selv har skiftet fra Nikon til
Canon ... Hvorfor .. gæt ... ))
Og det er selvom vi har haft endog meget fine objektiver i posen ...

Hurtig lukkertid med flash ..D10 1/4000 sek.

/Alex W

Fra : Rune [8000]

Dato : 28-01-04 15:00

> Hurtig lukkertid med flash ..D10 1/4000 sek.
>
> /Alex W

jo..men det er så desværre High speed sync - hvilket ikke kan bruges til at
fryse action.. derfor ikke brugbart til skatebaord/bmx eksempelvis ..
desværre! Her skal bruges en ordentlig X-sync. minimum 1/250 ..og derfor
syntes jeg at 1/500 xsync..lyder herligt

Fra : Alex W

Dato : 28-01-04 16:30

Hej Rune

> desværre! Her skal bruges en ordentlig X-sync. minimum 1/250 ..og derfor
> syntes jeg at 1/500 xsync..lyder herligt

Jeg kan også sige det på en anden måde Canon har flashsync fra 30 sekunder
til 1/4000 sek. du kan jo bare vælge 1/500 sek eller 1/400 sek eller ... B

Nikon systemet blev skrottet til fordel for Canons objektiver ;-o og så
priserne på husene.. Lad os se hvor vi ender og hvad henh. Nikon og Canon
har at byde.

Nikon har jo oppet sig med superwide .. der hænger Canon lidt efter.. selv
om Canon har ekstreme gode objektiver 17-40L 16-35L , så mangler Canon de
små brændvidder på 12-14mm 10.5mm eller lilsvarende som Nikon har
konstrueret. Lad os se hvor vi ender.

Olympus har jo deres E1 Som er bygget drekte til digitalfotgrafering og ikke
er en hybrid. Hvis ikke Nikon og Canon bygger deres system anderledes, kan
de jo være på sigt, at Olympus løber med laurbladene ...

/Alex W

Fra : Thomas Corell

Dato : 28-01-04 15:06

Alex W wrote:
> [...]
> Og det er selvom vi har haft endog meget fine objektiver i posen ...
>
> Hurtig lukkertid med flash ..D10 1/4000 sek.

Og så vil du skifte til D70, der går ned til 1/8000'ne del ?

For mit vedkommende er der en del flere parametre.

--
Don't waste space

Fra : Simon Nielsen

Dato : 28-01-04 15:31

> Og så vil du skifte til D70, der går ned til 1/8000'ne del ?
>
> For mit vedkommende er der en del flere parametre.

Rigtigt, men skal vi ikke kigge lidt på hvad Canon nu kommer med. 300D er jo
efterhånden lidt gammelt. Så de skal jo til at komme med noget nyt snart.

Ja Canon vs. Nikon er efter min opfattelse efterhånden en religionskrig.
Canon - Fede digicams, Dyre objektiver. Nikon - Fede 35mm SLR kameraer,
Billige objektiver.

Så det kommer vil lidt an på hvad man skal have.

Men altså hvis man skulle vælge i dag. Så blev det Nikon D70 da det er både
10D og 300D fra Canon overlegent.

Mvh
Simon

Fra : Deaster

Dato : 28-01-04 16:44

"Simon Nielsen" <news@REMOVETHISsiho.dk> skrev i en meddelelse
> Så det kommer vil lidt an på hvad man skal have.
>
> Men altså hvis man skulle vælge i dag. Så blev det Nikon D70 da det er
både
> 10D og 300D fra Canon overlegent.

Dv.s du har set både test osv. eller snakker du bare tech spec. ?

Fra : Simon Nielsen

Dato : 28-01-04 22:08

> Dv.s du har set både test osv. eller snakker du bare tech spec. ?

Jeg snakker lidt tech spec men jeg har været så heldig at få tilsendt en
bruchure udfærdiget af et universitet i boston. Det var noget med software
og sådan noget, forstod ikke helt hvad det var for uddannelse der havde
lavet den. Men der stod en masse sjove ting. De havde fået fat i et
"prototype" kamera fra Nikon der venligst sponsorede denne undersøgelse,
måske nok fordi at Nikon gerne ville lidt frem og proklamere deres nye
produkt. Men jeg kunne ikke rigtig finde denne gruppe studerende på Boston
universitets hjemmeside, jeg tjekkede nemlig så er det en eller anden form
for pirateri eller hvad?, nå men pyt med det.

Men jeg er ikke rigtig sikker hvad jeg skal tro, jeg var måske lidt hurtigt
fremme fordi bruchuren så rigtig nok ud og den virkede overbevisende.

Men jeg venter spændt på at jeg får et D70 til test. En kamerat jeg har er
nemlig Nikon fan og han eeeeelsker bare den ide om at Nkon måske kan give
Canon røvfuld. Så når han får det hjem så skal der tages billeder og så må
vi se hvad det bliver til.

Mvh
Simon

Fra : Morten Bested

Dato : 28-01-04 17:01

Er du ikke liiiige lidt hurtigt til at konkludere her? i sidste ende er det
jo billedkvaliteten det hele drejer sig om, og hvordan kan du allerede sige
at D70 vil være 10D overlegen? det tror jeg ikke du skal regne med.....

Fra : Simon Nielsen

Dato : 28-01-04 22:10

jo billedkvaliteten det hele drejer sig om, og hvordan kan du allerede sige
> at D70 vil være 10D overlegen? det tror jeg ikke du skal regne med.....

> både

Jeg tror på at billedkvaliteten godt kan være bedre. Nikon har jo før
overrasket, men det var med de gode gamle 35mm kameraer.

Mvh
Simon

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 28-01-04 17:41

On 2004-01-28, Simon Nielsen <news@REMOVETHISsiho.dk> wrote:

> Rigtigt, men skal vi ikke kigge lidt på hvad Canon nu kommer med. 300D er jo
> efterhånden lidt gammelt. Så de skal jo til at komme med noget nyt snart.

300D kom i August, og de kan stadig ikke producere flere end de kan nå
at sælge. 10D erstattes til efteråret, og 300D tidligst om et år.

En del af D70 features kan implementeres i 300D som en gratis
softwareupgrade hvis Canon vil være med i spillet. Den primære forskel
på 10D og 300D er at 10D har en større buffer og et tungere hus, resten
er software.

> [...]
>
> Så det kommer vil lidt an på hvad man skal have.
>
> Men altså hvis man skulle vælge i dag. Så blev det Nikon D70 da det er både

Canon har gode objektiver, men deres valg med at lade hvert objektiv
være næsten selvstyrende mht til motor etc fordyrer da grundprisen.

Fra : max

Dato : 28-01-04 19:38

"Simon Nielsen"

> [...]
>
> Så det kommer vil lidt an på hvad man skal have.
>
> Men altså hvis man skulle vælge i dag. Så blev det Nikon D70 da det er både

Hvorfor er der så mange der påstår at Nikon er billigere
med deres objektiver, listen er langt fra komplet..
Danske priser ex moms fra en tilfældig butik-max-

CANON EF 14 MM/2.8L USM 13.645,00
NIKON NIKKOR AFD 14 MM F. 2.8 ED 14.555,00
--------
CANON EF 70-200 MM 2.8L IS USM 12.695,00
CANON EF 70-200 MM 4.0L USM 4.595,00
NIKON NIKKOR AFD-S VR 70-200 MM. 2.8G ED IF 16.495,00
----------
CANON EF 75-300 MM 4-5.6 III 1.535,00
CANON EF 75-300 MM 4-5.6 USM IS 3.795,00
NIKON NIKKOR AF 70-300 MM F. 4,0-5,6 ED 3.068,00
NIKON NIKKOR AF-G 70-300 MM 4,5-5,6 1.200,00
---------
CANON EF 50 MM/1.4 USM 2.575,00
CANON EF 50 MM/2.5 MAKRO 1.995,00
NIKON NIKKOR AFD 50 MM. F. 1,4 2.657,00
NIKON NIKKOR AFD 60MM. F 2.8 MICRO 3.525,00
-------
CANON EF 85 MM/1.2 L USM 11.690,00
CANON EF 85 MM/1.8 USM 2.995,00
NIKON NIKKOR AFD 85 MM. F. 1.4 (HN-31 INCL) 9.443,00
NIKON NIKKOR AFD 85 MM. F. 1.8 (HN-23 INCL) 3.895,00
------
CANON EF 24 MM 1.4 L USM 8.695,00
CANON EF 24 MM/2.8 3.245,00
CANON EF 24-70 MM 2.8 L USM 8.550,00
CANON EF 24-85 MM 3.5-4.5 USM 3.295,00
NIKON NIKKOR AFD 24-120 F. 3.5-5.6 D ASP-IF 5.429,00
NIKON NIKKOR AFD 24-50MM F.3,5/4,5D 4.482,00
NIKON NIKKOR AFD 24-85 F. 2.8-4D IF 5.495,00
NIKON NIKKOR AFDS 24-85 F. 3.5-4.5G ED IF 3.595,00
NIKON NIKKOR AFD-S VR 24-120MM 3.5-5.6G IF-ED 5.429,00
-----
CANON EF 16-35 MM 2.8L USM 10.595,00
CANON EF 17-40MM 4,0 L USM 5.195,00
NIKON AFD-S 12-24MM 4,0G DX IF-ED 9.395,00
NIKON AFD-S 17-35 MM 2.8D IF ASP 11.495,00
NIKON AFD-S 17-55MM 2,8G DX IF-ED 10.695,00
-----
CANON EF 28 MM/1.8 USM 3.195,00
CANON EF 28 MM/2.8 1.450,00
CANON EF 28-105 MM 3.5-4.5 II USM 1.495,00
CANON EF 28-105 MM 4-5.6 1.350,00
CANON EF 28-135MM 3,5-5,6 IS USM 3.495,00
CANON EF 28-90 MM 4-5,6 II USM. 1.380,00
NIKON NIKKOR AFD 28 MM. F. 2,8 2.304,00
NIKON NIKKOR AFD 28-105MM. F. 3,5-4,5D ASP 3.495,00
NIKON NIKKOR AFD 28-200. F. 3,5-5,6D ASP 5.429,00
NIKON NIKKOR AFD 28MM 1,4 D ASP 18.245,00
---------
CANON EF 300 MM 4.0L IS USM 8.845,00
CANON EF 400 MM 2.8 L IS USM 49.995,00
CANON EF 400 MM 4.0 DO IS USM 39.995,00
CANON EF 400MM 5.6 L USM 8.995,00
CANON EF 500 MM 4.0L IS USM 42.595,00
CANON EF 600 MM 4.0 L IS USM 61.250,00
CANON EF 100-300 MM 4.5-5.6 USM 2.395,00
NIKON NIKKOR AF-SII 300 MM F. 2.8 IFED 39.995,00
NIKON NIKKOR AF-S 300 MM F. 4. IF-ED 10.995,00
NIKON NIKKOR AF-S 400MM F. 2,8. IF-ED 69.995,00
NIKON NIKKOR AF-S 500MM F. 4,0 IFED 57.995,00
NIKON NIKKOR AF-S 600MM F. 4,0D IFED (INCL HK-23) 82.675,00
NIKON NIKKOR AFD-S VR 200-400 4.0G ED IF 45.495,00

Fra : Alex W

Dato : 28-01-04 20:49

> [...]
> NIKON NIKKOR AF-S 600MM F. 4,0D IFED (INCL HK-23) 82.675,00
> NIKON NIKKOR AFD-S VR 200-400 4.0G ED IF 45.495,00

Rolig nu Max

NIKON AFD-S 12-24MM 4,0G DX IF-ED 9.395,00
Sådan noget må Canon gerne lave ....

Meeeen... Det er jo fotografen der laver billederne ...
Ikke teknikken hvor fremragende den så end er .. den hjælper os på vej ...

Lad os se billeder i stedet !!!

/Alex W

Fra : Simon Nielsen

Dato : 28-01-04 22:13

> [...]
>
> Meeeen... Det er jo fotografen der laver billederne ...
> Ikke teknikken hvor fremragende den så end er .. den hjælper os på vej ...

Jeg ved ikke lige hvor de priser kommer fra men de er da noget dyrere end
jeg kan få dem til. På Canon og Nikon er der ca. mellem 500 -2500 kr.
forskel på de forskellige hvor Nikon er de billigste. Desuden har Canon jo
den SMARTE ide at man skal skifte mellem autofokus og manuel fokus på linsen
og ikke på kameraet som Nikon kører med, på det punkt er jeg også faldet for
Nikon. Jeg bliver nok ved med at være Nikon-Mand resten af mit liv. Med
mindre at som bekendt Olympus lige pludselig smider noget fedt på markedet.
Men indtil videre syntes jeg de har været lidt vattet.

Mvh
Simon

Fra : max

Dato : 29-01-04 00:27

> [...]
>
> Meeeen... Det er jo fotografen der laver billederne ...
> Ikke teknikken hvor fremragende den så end er .. den hjælper os på vej ...

Jeg er lidt misundelig på Canon folkets udvalg i lange
brændvidder med is.. Nikon har slet ikke noget i det
område med is og det der er meget dyrere :((
Et billede - ok:

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 29-01-04 00:47

On 2004-01-28, max <ma22x@hotmail.com> wrote:

> Jeg er lidt misundelig på Canon folkets udvalg i lange
> brændvidder med is.. Nikon har slet ikke noget i det
> område med is og det der er meget dyrere :((
> Et billede - ok:

Nikon har da 3 modeller med IS (kaldet VR).
Fra $1400 (street price) og op. Den nyeste koster $5500.

Nikon har ikke noget i stil med 28-135mm IS, som af en
del bruges som primært objektiv.

Fra : max

Dato : 29-01-04 01:26

"Povl H. Pedersen"

> Nikon har da 3 modeller med IS (kaldet VR).
> Fra $1400 (street price) og op. Den nyeste koster $5500.

Den nyeste er ikke til at få fat i 200-400afsvr, men den er
noget jeg glæder mig til.. Canon har 400, 500 og 600mm
med is og de er meget billigere end nikons uden is. Jeg har
nikons 70-200afsvr, som jeg er glad for når den virker, det
gør den desværre ikke altid, så det er efterhånden lidt fristende
at at begynde helt forfra i Canon..

> Nikon har ikke noget i stil med 28-135mm IS, som af en
> del bruges som primært objektiv.

Den lyder også interessant og på en 1Ds er det en helt brugbar
brændvidde.. -max-

Fra : Alex W

Dato : 29-01-04 08:25

> Jeg er lidt misundelig på Canon folkets udvalg i lange
> brændvidder med is.. Nikon har slet ikke noget i det
> område med is og det der er meget dyrere :((
> Et billede - ok:

Hej Max

Det er da et noget mørkt billede du har sendt, detaljerne i skyggerne er jo
lukkede ;-o

Jeg er mere interesseret i hvad 1E fra Olympus kan byde.
Prøv lige at se deres 300 mm f 2.8 den svarer til en 600 f2.8 på et analogt
kamera. Hvis pris/kvalitet er i orden, kan det meget vel være den vej vi
skal kigge i stedet.

/Alex W

Fra : max

Dato : 29-01-04 08:55

> [...]
> kamera. Hvis pris/kvalitet er i orden, kan det meget vel være den vej vi

Jamen så sku du jo ha' specifiseret at du ville have et lyst
billede - bortset fra det er det ikke så nemt med de hvide
svaner.. jeg prøver at gi den en tur med icorrect, måske det
hjælper.. Men først en and:

Jeg hopper nok ikke på det nye Olympus format lige med det
samme, helt ærligt tvivler jeg på det slår an og efter at have set
test billeder, hmm ikke overbevisende!! -max-

Fra : Alex W

Dato : 29-01-04 10:45

> Jeg hopper nok ikke på det nye Olympus format lige med det
> samme, helt ærligt tvivler jeg på det slår an og efter at have set
> test billeder, hmm ikke overbevisende!! -max-

Det er da et meget bedre billede Max, det kan jeg godt lide.
Jeg er glad for mit Canon, men jeg mangler en god tele. Jeg har lånt en
Sigma 400mm APO, men den er skåd. Så har jeg en 75-300IS. Den er ok men lidt
blød i tegningen især på de sidste 100 mm.
Når man først har fået Canons L series, så duer alt andet ikke )

Hygge
Alex W

Fra : max

Dato : 29-01-04 20:36

"Alex W"

> [...]
> blød i tegningen især på de sidste 100 mm.
> Når man først har fået Canons L series, så duer alt andet ikke )

Jeg syns ikke jeg ville smide 60-80k efter en original
ultra tele fra Nikon uden VR/IS, så jeg tog chancen med
Sigma 500/4,5ex hsm og den kan jeg anbefale, til godt 20k
er den lidt af et scoop, skarp ved fuld åbning og kun 3,1kg.
http://www.computeruniverse.net/products/90043660.asp?agent=157
-max-

Fra : Alex W

Dato : 30-01-04 10:04

> [...]
> Sigma 500/4,5ex hsm og den kan jeg anbefale, til godt 20k
> er den lidt af et scoop, skarp ved fuld åbning og kun 3,1kg.

Takker for tippet ... jeg må se om jeg kan finde en brugt Sigma. 20K er
trods alt en god klat penge.
Sådan en 500 mm bliver på mit app. til 800mm ) det kan jeg godt bruge.
Canon har en 100-400mm L series f 4.0-5.6 med IS til godt 15.000,- Det er
jo et alternativ.
160-640mm )

Hygge
Alex W

Fra : max

Dato : 30-01-04 18:43

> [...]
> Sådan en 500 mm bliver på mit app. til 800mm ) det kan jeg godt bruge.
> Canon har en 100-400mm L series f 4.0-5.6 med IS til godt 15.000,- Det er

Jeg har set fantastiske bileder fra den canon 100-400 en meget
brugbar brændvidde, der skulle også findes en 400/5,6 til en
rimelig pris. Nedenstående fotograf har skiftet fra 100-400 til
den 400/5,6 og er totalt begejstret. Og kigger man på hans billeder
er det ikke svært at blive begejstret med ham - Som regel håndholdt
uden IS, han er ikke så vild med IS..
http://www.photosig.com/go/users/userphotos?id=4906
Jeg har lige bestilt en 800/5,6, så må vi se om jeg kan finde ud af det.-max-

Fra : Alex W

Dato : 31-01-04 00:33

Hej igen Max

> [...]
> http://www.photosig.com/go/users/userphotos?id=4906
> Jeg har lige bestilt en 800/5,6, så må vi se om jeg kan finde ud af

Spændende links ...
Det der IS skal man bruge rigtigt ... Jeg glemte at slå det fra i en
panorering med 75-300, hvilket bevirkede at skarpheden ikke var så god som
forventet.
Det nye IS kan man vælge rystelser op ned samt sideværs eller begge dele.
med det objektiv jeg har er det alt eller intet. og i panoreringer er det
iderfor ntet der er bedst ;-o Jeg snuppede en fiskehejre i flugten ved
Arresø - Annisse. Prøvede også med det Sigma objektiv jeg havde lånt, det
var fælt jeg tror ikke objektivet fejler noget, det er tilpasningen til
D10'eren. Jeg prøvede også at fotografere skarv der fiskede i åen med Sigma
objektivet.. Det er en gammel model som ikke kan blændes ned på en D10 ..
hvis jeg prøver kommer der en error 99 .. objektivet skal rechippes.

> Jeg har lige bestilt en 800/5,6, ....
Det er lige før at den altid skal på stativ eller også op på 1/1000 sek. for
at undgå rystelser. Med rolig hånd kan 1/500 vel gøre det )
Det bliver spændende at se billederne nappet med det objektiv. Er det også
et Sigma ??

/Alex

Fra : Martin Gleit

Dato : 28-01-04 22:19

hvad er det for en butik du citerer fra?

Fra : max

Dato : 29-01-04 00:21

"Martin Gleit"
> hvad er det for en butik du citerer fra?

Gør det nogen forskel Martin.? Det var bare en
tilfældig side der havde et stort udvalg, kunne
ligeså vel have hentet priserne på TD, forholdet
er det samme og jeg kan ikke lige få øje på at
argumentet med at Nikon er billigere holder.??
-max-

Fra : Kim@naturfotografi d~

Dato : 29-01-04 17:39

"max" <ma22x@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> ligeså vel have hentet priserne på TD, forholdet
> er det samme og jeg kan ikke lige få øje på at
> argumentet med at Nikon er billigere holder.??
www.scandinavianphoto.com har jeg lige tjekket priser på et par helt
sammenlignelige modeller - og min konklusion er da helt klar - Canon er
billigere end Nikon på objektiver:

Canon 20/2,8 USM kr. 4.995
Nikon 20/2,8 kr. 9.395

Canon 70-200/2,8L IS kr. 19.995
Nikon 70-200/2,8 AFSVR kr. 22.395

Canon
Nikon 300/2,8 AFS kr. 56.000
Canon 300/2,8 IS kr. 45.995

Mvh Kim
www.naturfotografi.dk

Fra : Simon Nielsen

Dato : 29-01-04 23:47

> Canon 20/2,8 USM kr. 4.995
> Nikon 20/2,8 kr. 9.395
>
> Canon 70-200/2,8L IS kr. 19.995
> Nikon 70-200/2,8 AFSVR kr. 22.395
>
> Canon
> Nikon 300/2,8 AFS kr. 56.000
> Canon 300/2,8 IS kr. 45.995
>
> Mvh Kim
> www.naturfotografi.dk

Det her er da også nogle underlige priser.

Følgende ting jeg har set er priserne næsten lige omvendt, dog med få
variationer.

Mvh
Simon

Fra : Kim@naturfotografi d~

Dato : 31-01-04 00:03

> [...]
> Det her er da også nogle underlige priser.
>
> Følgende ting jeg har set er priserne næsten lige omvendt, dog med få

Hvilke følgende "ting"?

Mvh Kim
www.naturfotografi.dk

Fra : Per Bau \(erstat inv~

Dato : 30-01-04 00:46

"Kim@naturfotografi dot dk" skrev i en meddelelse
> På www.scandinavianphoto.com har jeg lige tjekket priser på et par helt
> sammenlignelige modeller - og min konklusion er da helt klar - Canon er
> billigere end Nikon på objektiver:

Photograficas tilsvarende priser incl. moms
http://www.photografica.com/shop/templates/group.asp?GroupGuid=1
> Canon 20/2,8 USM kr. 4.995 kr. 4.995
> Nikon 20/2,8 kr. 9.395 kr. 5.500
>
> Canon 70-200/2,8L IS kr. 19.995 kr. 16.000
> Nikon 70-200/2,8 AFSVR kr. 22.395 kr. 15.995
>
> Canon
> Nikon 300/2,8 AFS kr. 56.000 kr. 39.995
> Canon 300/2,8 IS kr. 45.995 kr. 39.500

Der er meget forskel på priser alt efter hvor man kigger.

/Per