Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Hvad er bedst p.t. (CF kort)
Fra : John Poulsen

Dato : 28-01-04 01:15

Jeg leder efter aktuelle links (har Googled) efter reviews på CF kort.

Jeg er interesseret i et kort på 256 MB der hurtigst muligt kan skrive
RAW filer (p.t. G3, forhåbentligt senere 10D eller dennes efterfølger).

Har i forvejen en 512 MB 30X Transcend, men forstår at der er kort på
45 - 50X hastigheder i dag.

Har ikke brug for mere end 256 MB, idet jeg også har en X-Drive II, så
jeg har "bare" brug for et ekstra kort, så jeg også kan tage billeder,
imens 512'eren bliver kopieret ind på X-Driven.

Mvh.

John

Fra : KNL DtP

Dato : 28-01-04 11:55

"John Poulsen" <john@nosp.am> skrev i en meddelelse

> Jeg leder efter aktuelle links (har Googled) efter reviews på CF kort.

http://www.dpreview.com/articles/mediacompare/ (ikke helt up to date)

http://www.digit-life.com/articles2/cftest/cftest-2k2.html
http://www.digit-life.com/articles2/cftest/cftest-2k2-2.html (mange forskellige
kort)

http://www.robgalbraith.com/bins/multi_page.asp?cid=6007 (også mange kort og
kameraer)

> Har ikke brug for mere end 256 MB, idet jeg også har en X-Drive II, så
> jeg har "bare" brug for et ekstra kort, så jeg også kan tage billeder,
> imens 512'eren bliver kopieret ind på X-Driven.

Jeg har også lige fået X-Drive II, så jeg jeg er også på udkig efter et
backup-kort til min 512 Mb Kingston.

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : John Poulsen

Dato : 28-01-04 14:20

Tak for det... Transcend eller Ridata bliver det, jeg vil lede efter
priser på :)

John

Fra : Jörgen

Dato : 28-01-04 14:29

Hej John,
Jag har haft ett TwinMos 256Mb kort i drygt ett år och köpte nyligen ett
Trancend45x 256Mb.
TwinMos kortet är minst lika snabbt (testade nyligen när jag fick min
X-drive Pro) och billigare.
Nu har ett nytt kort kommit från TwinMos. "TwinMOS Compact Flash Card 256MB
Type I, Ultra High Speed! 70X" 692:- SEK hos Komplett.se KÖP DET!

M.v.h. Jörgen

Fra : John Poulsen

Dato : 28-01-04 17:10

"Jörgen" <jg.m@NOSPAMtelia.com> skrev i en meddelelse
> [...]
256MB
> Type I, Ultra High Speed! 70X" 692:- SEK hos Komplett.se KÖP DET!

Det lyder glimrende - næsten for godt til at være sandt. Kan dog ikke
finde den på EDBPriser? :(

Har en af jer et DK link?

Mvh.

John

P.S: Er det evt. muligt at få en svensk link - med en forhandler der
tager imod Visa/Mastercards?

Fra : Jörgen

Dato : 29-01-04 12:21

Du kan godt beställa hos www.komplett.se .
70x kortet har dom inte på lager ännu men de har det gamla 24x som är ännu
billigare.

Fra : Hans Kruse

Dato : 28-01-04 18:24

Med 10D har det mindre betydning hvor hurtigt, der skrives til kortet end
f.eks. G3 eller andre af den type kameraer. 10D har en stor dobbelt buffer,
der gør det muligt at tage billeder mens der skrives til kortet og den
interne buffer tømmes. Dog skal man dog vente til alt er skrevet til kortet,
hvis man vil gennemse billederne....
Se her for faktiske tider
http://www.dpreview.com/reviews/canoneos10d/page11.asp . Det er ikke sikkert
at det kan betale sig at købe et dyrere kort, da hastigheden er begrænset i
kameraet.
Mvh, Hans