Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
USB Tablet i Aldi
Fra : Thomas Jensen

Dato : 27-01-04 18:15

Hej!

Jeg har set at Aldi har en USB tablet på tilbud fra imorgen :
http://aldi.dk/OFFER_DK/OFFER_05/OFF01.HTM

Såddan en er en god ting når man leger med billeder i f.eks. photoshop,
spørgsmålet er så bare om den de sælger i Aldi har en kvalitet der gør den
brugbar. Nogen der kender den/har prøvet den ??

-Thomas

Fra : Jens Bruun

Dato : 27-01-04 18:25

"Thomas Jensen" <thomas@fjern.kauf.dk> skrev i en meddelelse

> Såddan en er en god ting når man leger med billeder i f.eks. photoshop,
> spørgsmålet er så bare om den de sælger i Aldi har en kvalitet der gør
den
> brugbar.

Prisen vælter næppe husholdningsbudgettet, også selvom den viser sig at
være ubrugelig.

> Nogen der kender den/har prøvet den ??

Nope, men jeg tror, jeg køber en i morgen.

--
-Jens B.

(Øv, mangler stadig at få mit 10D, så ingen nye billeder)

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 27-01-04 18:40

On 2004-01-27, Thomas Jensen <thomas@fjern.kauf.dk> wrote:
> [...]
> spørgsmålet er så bare om den de sælger i Aldi har en kvalitet der gør den
> brugbar. Nogen der kender den/har prøvet den ??

Den tyske model er billigere
http://www.medionshop.de/shop?0000000b00000009010104ef0000003274bd3744&ArtDetail.curritem=1

Og så kan man søge på nettet. Pris hos Amazon.de er 14,99 Euro + porto. Andre har den til
samme pris. Så 125 kr mere rimeligt end 299,- som ligner ågerpriser.

Fra : JoOngle

Dato : 27-01-04 19:14

"Povl H. Pedersen" <nospam@home.terminal.dk> skrev i en meddelelse
> Den tyske model er billigere

http://www.medionshop.de/shop?0000000b00000009010104ef0000003274bd3744&ArtDetail.curritem=1

Tja, den model du henviser til i dit link er visst ikke helt sammenlignbar
med den de har i Aldi.

Jeg citerer dit link:
"Transparentes Zeichentablett mit schnurloser Maus und Stift, 15,2x11,4 cm
Sensorfläche, 512 Druckempfindlichkeitsstufen"

Og Aldi's version er en med 30,4x22,8 cm sensorflade
det er NOGET større må man jo sige ;)

Mvh
JoOngle

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 27-01-04 22:50

"Povl H. Pedersen" <nospam@home.terminal.dk> skrev :

>Den tyske model er billigere
>http://www.medionshop.de/shop?0000000b00000009010104ef0000003274bd3744&ArtDetail.curritem=1

Er jo også under halv størrelse.
--
Knud

Fra : Henrik

Dato : 27-01-04 18:45

On 27/01/04 18:15, in article
H0xRb.79776$jf4.5135353@news000.worldonline.dk, "Thomas Jensen"
<thomas@fjern.kauf.dk> wrote:

> [...]
> spørgsmålet er så bare om den de sælger i Aldi har en kvalitet der gør den
> brugbar. Nogen der kender den/har prøvet den ??

Hej Thomas,

Jeg har undersøgt lidt i dag, det skulle være den samme som Trust 1200
Wireles Tablet.

Sagt på en anden måde, inden i medioen skulle det være en Aiptek Hyper-Pen
12000U. Aipetek er ejet af Trust, så mon ikke det er den samme. Jeg har
sammenlignet data og de ser altså ens ud.

Jeg har overvejret at købe en Wacom, men har hørt godt om Trust som er noget
billigere end Wacom, og nu kommer Medion med en til 299,- så mon ikke det
vær at prøve.

Jeg køre OSX og jeg kunne ikke finde driver eller data på Medion´en, og om
den kunne køre på OSX eller OS 8.6 - 9.2.2, men jeg ved at Trust køre under
OSX etc. så det ender nok med at jeg må prøve en.

Henrik

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 27-01-04 19:03

Henrik wrote:

> Jeg har overvejret at købe en Wacom, men har hørt godt om Trust som er noget
> billigere end Wacom, og nu kommer Medion med en til 299,- så mon ikke det
> vær at prøve.

Her i huset har vi gode erfaringer med Wacom tegneplader, vi
har to forskellige, de fungerer fint både på Mac og PC.

Vi har dårlige erfaringer med Aldi og Medion, før jul købte
Bill (min søn) en trådløs mus (Medion) i Aldi, til hans bær-
bare PC'er, og den er noget rigtig lort.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 27-01-04 19:31

Niels Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> skrev :

>Vi har dårlige erfaringer med Aldi og Medion, før jul købte
>Bill (min søn) en trådløs mus (Medion) i Aldi, til hans bær-
>bare PC'er, og den er noget rigtig lort.

Så går I bare ned med den til Aldi og siger, at I ikke er
tilfredse og I får pengene tilbage uden problemer.

Husk bon.
--
Knud

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 27-01-04 20:44

Knud Gert Ellentoft wrote:

> Husk bon.

Det er problemet, han har ikke gemt bon'en...

Og vi kan ikke påstå at den ikke virker, for fejlen er, at
windows xp ind imellem ikke kan se enhedden, og så skal der
bruges en masse besvær på at få forbindelsen genetableret.

Og så er batteriet i musen alt for dårligt, det løber alt
for hurtigt tør, det kan ikke engang klare 8 timer.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 28-01-04 10:28

Niels Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> skrev :

>Det er problemet, han har ikke gemt bon'en...

Det bør man jo, også af hensyn til reklamationsretten.

>Og vi kan ikke påstå at den ikke virker,

Jeg snakker ikke om den virker eller ej, blot at I ikke er
tilfredse med den.

Det er nok til, at I kan få pengene tilbage, hvis bonen havde
været gemt.

Jvnf. http://aldi.dk/PRINZIP_NEU/03_home.htm
--
Knud

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 29-01-04 00:01

Knud Gert Ellentoft wrote:

> Jeg snakker ikke om den virker eller ej, blot at I ikke er
> tilfredse med den.

Musens forbindelse til PC'en var ikke stabil, og Bill siger
at det var noget bøvl, at han hele tiden skulle genoprette
forbindelsen igen, og så kunne den kun klare en 3-4 timers
arbejde på en opladning.

Dens svaghed er nok, at til brug med en bærbar, der har den
en lille modtager, der sidder omme bag på i USB-stikket.

Hvis man derimod bruger musen med en stationær computer, så
ville man jo tilslutte den enhed som er en combineret mod-
tager og oplader, og den vil typisk stå lige ved siden af
musemåtten, og det vil give en meget kort afstand mellem mus
og modtager.

Men det var bare ærgeligt, nu har han fået en Wacom tegne-
plade, til den er der også en tråsløs mus, og det virker.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Hagman

Dato : 28-01-04 11:03

Er jeg den eneste der ikke kan få linket til at virke ?

Fra : Benjamin Andresen

Dato : 28-01-04 13:45

>Nogen der kender den/har prøvet den ??
>
> -Thomas

Det er noget billigt l**rt :)
Brættet virker for stort til natulige tegnebevægelser og pennen´s
trykfølsomhed er vist set bedre. Desuden virker knappen på noget ustabil.
Der er ikke monteret "viskelæder" i enden af pennen.
Jeg retunerer det igen..
mvh
Benjamin

Fra : Jens Christensen

Dato : 28-01-04 13:54

"Benjamin Andresen" <benjamin@ben-and.dk> wrote in message

> [...]
> trykfølsomhed er vist set bedre. Desuden virker knappen på noget ustabil.
> Der er ikke monteret "viskelæder" i enden af pennen.

Jeg har netop fået det installeret og testet.
Jeg vil ikke give dig ret i din første kommentar, jeg synes det virker fint
nok.
Brettet er _stort_ også for stort (umiddelbar vurdering), men man kan ændre
det aktive område. Pennen virker lidt billig, men når man får jursteret
trykfølsomheden i driveren er det hele ok. Når man tænker på at det koster
299,- synes jeg ikke man kan tillade sig at kritisere det særligt meget.
Kvaliteten er ikke så god som på de dyrere digitizere, og jeg kan tydeligt
mærke forskel på dette og min fars Wacom...Men det her koster en brøkdel.
Jeg beholder det, og vil leve med de par skavanker et produkt til 299,- har.
Man får hvad man betaler, og jeg synes helt klart at dette lever op til det
man kan forvente for 299,-. Godt produkt til prisen, det er min umiddelbare
vurdering efter 1½ time test.
Til sidst skal det nævnes at jeg synes det er skod, at der ikke er
viskelæder i den, især fordi det virker som om der er en knap for enden. Til
gengæld har det 24 programerbare områder øverst. Det kan jeg godt lide.
Hvis det ikke fremgår tydeligt nok af teksten, så har jeg tænkt mig at
beholde det

--
Mvh.
Jens Christensen

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 28-01-04 14:19

"Jens Christensen" <nospam@nospam.no> wrote in message
-sakse-
> Hvis det ikke fremgår tydeligt nok af teksten, så har jeg tænkt mig at
> beholde det
>
> --
> Mvh.
> Jens Christensen

Hej Jens - helt enig.

Har smidt en testhest i binaer.
Jeg synes det er fint til at sidde og hyggenusse med, jeg bruger det for at
finde ud af om en eventuel dyrere digitizer er noget for mig.
Jeg er udmærket tilfreds med produktet til den pris.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

www.bmwmc.dk
www.furnituretiger.dk

Fra : JoOngle

Dato : 28-01-04 22:13

Gutter,

Hvis i har problemer med evnt. nøjagtighed så kan i downloade et
program (gratis) der hedder Pixia. Den har "streg korrektion" hvor den
laver et gennemsnit af den tegnede streg og auto-korrigerer evnt.
rystelser der måtte komme af ustabil pen/tablet etc og andre støj-ting.
Den virker fantastisk på Aldi's usb-tablet.

http://www.tacmi.co.jp/pixia/

Fra : ulf westergaard

Dato : 29-01-04 00:42

fik købt én for meget - nogen som vil afhente til prisen først på Amager?
mvh uw

Fra : Jens Bruun

Dato : 29-01-04 11:23

"ulf westergaard" <ulfw@privat.dk> skrev i en meddelelse

> fik købt én for meget - nogen som vil afhente til prisen først på Amager?

Meget gerne, hvis du har en kvittering på dyret.

Fra : ulf westergaard

Dato : 29-01-04 12:35

Oh yes!
ring 32552276
mvh ulf

Fra : nyrup

Dato : 29-01-04 09:44

Jeg fandt omsider en ALDI der havde den... der var rift om den!
Jeg synes den virker efter hensigten. Jeg har ikke prøvet "professionelle"
tegneplader, men den her kan da det jeg forventer. Funktionaliteten sammen
med Photoshop er jo fænomenal! Man kan bruge en pensel med varieret tryk
osv, lige som når man tegner med en rigtig pensel. Det samme med et
viskelæder.
Jeg kan anbefale pladen... hvis man ellers kan finde flere...

Fra : Lars Varming

Dato : 30-01-04 08:44

nyrup wrote:
> [...]
> viskelæder.
> Jeg kan anbefale pladen... hvis man ellers kan finde flere...

ALDI i Nyborg havde i går sidst på dagen stadig nogle stykker, så kig
derned, hvis I mangler - og er i området

Jeg har leget lidt med min plade, men jeg syntes det er svært og
upræcist at styre. Fx. i Photoshop hvor jeg næsten konstant får
funktionerne øverst på pladen frem, selvom jeg "tegner" nederst eller
midt på pladen. Jeg har også problemer med, at pennen indimellem tegner
selvom den ikke er nede og røre pladen.

Ud fra ovenstående har jeg tænkt mig at give pladen én dag mere og så
ryger den retur, tror jeg.

Fra : Jesper

Dato : 30-01-04 10:05

> [...]
> selvom den ikke er nede og røre pladen.
>
> Ud fra ovenstående har jeg tænkt mig at give pladen én dag mere og så

Hmmm... min virker næsten lige så godt som min Wacom. Jeg er positivt
overrasket.

Fra : Peter T.

Dato : 29-01-04 11:02

Thomas Jensen wrote:

> [...]
> photoshop, spørgsmålet er så bare om den de sælger i Aldi har en
> kvalitet der gør den brugbar. Nogen der kender den/har prøvet den ??

Jeg har den identiske Trust 1200 til den tredobbelte pris og jeg er ovenud
tilfreds med nøjagtigheden (jeg har dog ikke prøvet andre digitizere). Og
en grafiker, som jeg kender, sagde at min Trust plade er _næsten_ ligeså
god som hans pebrede Wacom.

Det endte med at jeg købte 4 plader til de andre på mit arbejde.

--
[Sig removed by Administrator: Signature can not exceed 20GB]