Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Økonomisk og velfungerende - købsråd print~
Fra : Jeppe Brinck

Dato : 26-01-04 22:36

Jeg har brug for erfaringer i forbindelse med køb af printer + sæt til refill
+ blæk af god kvalitet.

Kravsliste:
Fotokvalitet
A4 til kant
God blækøkonomi
Billig og enkel refill-system (evt. med resetter)

Jeg er primær tinteresseret i at høre, om du har fundet en kombination af
printer, refill-sæt og blæk (evt. papir også), som fungerer godt i praksis.
Det ville være dumt, at købe en god printer og så være for nærig til at
printe! Jeg vil således hellere ofre lidt mere på printeren og refillkittet og
så have lavere driftsomkostninger.

Håber I kan hjælpe - evt. med links til tidligere diskussioner.
På forhånd tak, Jeppe Brinck

Fra : Simon Nielsen

Dato : 27-01-04 00:13

"Jeppe Brinck" <jeppebrinckFJERNDETTE@hotmail.com> wrote in message
[...]

Canons i serie, i865 tror jeg den hedder er blevet bedst i test og den kan
vist erhverves for ca. 1300 kr. den er den billigste i drift og laver den
pæneste udskrift og så har den de kvaliteter du søger. Den har jo det med
seperate farvepatroner så du kun skifter den ene farve. Det er generelt dumt
at refille da en patron som regel er lavet til at printe pænt med den sjat
blæk der er i patronen, derefter bliver kvaliteten ringere og ringere.

Mvh
Simon

Fra : Dan

Dato : 27-01-04 01:36

> [...]
> at refille da en patron som regel er lavet til at printe pænt med den sjat
> blæk der er i patronen, derefter bliver kvaliteten ringere og ringere.

EJ! Dumt at refille! Det vil jeg dog ikke gi dig ret i!
Der mange printer hvor du ikke skifter skrivehovde nå du skifter patron!
Så det med at det giver ringer kvalitet ved at refille passer ikke!
Jeg har også refillet en HP 845c der sider skrivehovde enda på patronen!
Den skrive stadig vældig flot billeder af den grund!
Refill er en go og billig ting!
Men man kan blive lidt fedet ind i farve de første par gange man prøver!

Mvh
Dan

Fra : Simon Nielsen

Dato : 27-01-04 10:33

> [...]
> Refill er en go og billig ting!
> Men man kan blive lidt fedet ind i farve de første par gange man prøver!

Jeg troede også en gang at det var smart at refillie mine gamle Canon
patroner men resultatet var ulækkert at se på (hvis man altså går i
detaljer) og med Canons billige priser så kan det ikke betale sig mere.

Men altså hvis du sidder med en 845c som jo er en af HPs gode billige
modeller så kan du nok ikke se den store forskel men på canons i serie, der
kan du.

Mvh
Simon

Fra : Jeppe Brinck

Dato : 27-01-04 22:50

Tak for rådene vedrørende Canons 865'er

Jeg er stadig dog interesseret i at høre om andres erfaringer, hvis der er
nogen, som har succesoplevelser med genopfyldning og fotokvalitet.

På forhånd tak, Jeppe

Fra : SB

Dato : 27-01-04 08:17

> [...]
> at refille da en patron som regel er lavet til at printe pænt med den sjat
> blæk der er i patronen, derefter bliver kvaliteten ringere og ringere.

Vil også mene en canon i865
Har selv en, den er billig i patroner, 67 kr. pr stk
Skriver kant til kant på A4
og kan skrive på CD'r og 10 x 15 fotopapir
Aner ikke hvad refille koster, har ikke haft brug for at skifte patron
endnu, og har da printet en del i de små 3 mdr. jeg har haft den

Søren