Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Updatering af firmware på Sony Cybershot
Fra : Coach [4130]

Dato : 26-01-04 11:58

Jeg kom til at blande mig i en anden tråd der omhandlede opdat. af Canon
kamera.
Men blev forvist til en ny tråd.

Kan man opdatere firmware på et Sony DSC-P10 Cybershot digi. kamera?

Hvor ser jeg hvilken firmware mit kamera har nu?
Hvor finder jeg firmware? (har prøvet at lede hos Sony, men intet der)
Hvordan gør jeg?

Jeg kunne godt bruge lidt hurtigere opstart på kameraet og rettet nogle fejl
i menuerne.
Mon ikke Sony skulle ha' rettet dem i en opdatering?

Bri@n

Fra : Henrik Münster

Dato : 26-01-04 21:33

Coach [4130] <jeg_er_trÊner@og_jeg_er_let.dk> wrote:

> Kan man opdatere firmware på et Sony DSC-P10 Cybershot digi. kamera?
>
> Hvor ser jeg hvilken firmware mit kamera har nu? finder jeg firmware? (har
> Hvorprøvet at lede hos Sony, men intet der) dan gør jeg?

Det eneste, jeg kan finde, er:

<http://ciscdb.sel.sony.com/cgi-bin/swu-index.pl>

Og her er en kommentar:

<http://www.hardwareanalysis.com/content/topic/13547/>

> Jeg kunne godt bruge lidt hurtigere opstart på kameraet og rettet nogle
> fejl i menuerne.
> Mon ikke Sony skulle ha' rettet dem i en opdatering?

Det er langt fra sikkert, at den slags sker. Det er dyrt at lave
opgraderinger. Især når kameraet kun er på markedet i 9 mdr., som det
ofte er tilfældet. Det er også begrænset, hvad man kan gøre med
firmware. Der er f.eks. grænser for, hvor hurtigt et kamera kan blive.
Jeg er sikker på, at alle fabrikanter gerne ville lave et hurtigt
kamera. De er bare bundet af nogle tekniske begrænsninger.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Coach [4130]

Dato : 26-01-04 22:31

**********************

> <http://ciscdb.sel.sony.com/cgi-bin/swu-index.pl>

Den havde jeg være ude og kigge på, og der er ikke meget at støve op
der.

<http://www.hardwareanalysis.com/content/topic/13547/>

Dette link får jeg ikke meget ud af, da den redirecter til nogle
salgssider via div. link.

Mvh
Bri@n

Fra : Henrik Münster

Dato : 27-01-04 00:00

> Den havde jeg være ude og kigge på, og der er ikke meget at støve op
> der.

Næh, men det er sikkert det eneste, der er. Den opdaterer da noget med
Memorystick. Det er jo ikke sikkert, Sony har fundet det nødvendigt at
lave andre opdateringer.

> <http://www.hardwareanalysis.com/content/topic/13547/>
>
> Dette link får jeg ikke meget ud af, da den redirecter til nogle
> salgssider via div. link.

Det er da et diskussionsforum, hvor de diskuterer et problem med
Memorystick Pro, når man opdatererer firmware på netop dit kamera. Jeg
tænkte, at det måske kunne være relevant for dig.
--
Henrik Münster
Esbjerg