Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Første gang jeg køber et digital kamera...~
Fra : Laurent

Dato : 25-01-04 13:22

Jeg vil gerne anskaffe mig et digital kamera som skal bruges til
indendørs/udendørs brug, og skal ligge i prisklassen max 1.500 kr.
Jeg har kigget lidt rundt og fundet disse: (hvad skal jeg vælge?)

Canon PowerShot A300 (3.2 Megapixel) ca. 1400 kr.
Sony Cyber-shot U DSC-U30/S (2 Megapixel) ca. 1400 kr.

Men jeg har hørt noget om at man på disse "billige" kamera ikke kan
slå blitz fra? er det rigtigt?

Mvh
Laurent

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 25-01-04 13:52

On 2004-01-25, Laurent <parrot_at_work@yahoo.dk> wrote:
> [...]
> Sony Cyber-shot U DSC-U30/S (2 Megapixel) ca. 1400 kr.
>
> Men jeg har hørt noget om at man på disse "billige" kamera ikke kan

Canon kan du finde info på her:
http://www.powershot.com/powershot2/a300/specs.html

Flash = Blitz kan indstilles til:
Auto, Red-Eye Reduction On/ Off, Slow-Sync

Ud af dette er lidt svært at se om den kan slås fra.

men her:
http://www.steves-digicams.com/2003_reviews/a300.html
Står at den kan:
Built-in flash with Auto, Red-eye reduction auto, Forced on, Red-eye on,
forced off and slow-synchro

Fra : Simon Nielsen

Dato : 25-01-04 13:56

"Laurent" <parrot_at_work@yahoo.dk> wrote in message
> [...]
> Sony Cyber-shot U DSC-U30/S (2 Megapixel) ca. 1400 kr.
>
> Men jeg har hørt noget om at man på disse "billige" kamera ikke kan

Altså du kan altid have et stykke sort plastik med til at holde hen over
blitzen men så vil lysmåleren jo heller ikke virke optimalt. De fleste
billige kameraer har muligheden for at slå blitzen fra. Hvis du bare betaler
500 kr. mere så har du den mulighed og en masse andre manuelle
indstillinger. Jeg ved at hele Canons powershot serie skal kunne slå blitzen
fra, så mon ikke ogse PA300 kan det.

Jeg har lige kigget på kameraet og her er hvilke former for blitz den har:

"Fill-in modus, Langsom synkro, Blitz SLUKKET-modus, Automatisk modus"

Du kan evt. se mere om kameraet her
http://www.edbpriser.dk/listprices.asp?ID=43814 der står en masse gode ting,
ellers er EDBpriser.dk blevet en rigtig god side med masser af info om hvert
produkt.

Mvh
Simon

Fra : Lars Hørlyck Sørense~

Dato : 26-01-04 22:10

"Laurent" <parrot_at_work@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Canon PowerShot A300 (3.2 Megapixel) ca. 1400 kr.
> Sony Cyber-shot U DSC-U30/S (2 Megapixel) ca. 1400 kr.
>
> Men jeg har hørt noget om at man på disse "billige" kamera ikke kan
> slå blitz fra? er det rigtigt?

Både Canon + Sony kan koble blitzen fra (Iflg. Steves-digicams.com)

http://www.steves-digicams.com/2003_reviews/a300.html

http://www.steves-digicams.com/2003_reviews/sony_u30.html

Mvh

Lars