Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kamerataske til EOS 10D
Fra : Bo M. Havmand

Dato : 24-01-04 12:16

Nu ligger verden sådan at jeg snart skal invistere i et 10D.
Til dette lækre kamera vil jeg gerne have en ordentlig taske.

Mine krav er følgende:
God beskyttelse
rumlig (plads til kamera inkl. 2 objektiver, flash & Image-Tank.)
Helst rumindelt. (flytbare rum)
Men primært skal det beskytte udstyret.

På forhånd tak.

Med Venlig Hilsen
Bo M. Havmand

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 24-01-04 12:55

"Bo M. Havmand" <bo_havmand@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> [...]
>
> Mine krav er følgende:
> God beskyttelse
> rumlig (plads til kamera inkl. 2 objektiver, flash & Image-Tank.)

Det åbentlyse valg ville hedde Lowepro (www.lowepro.com), du skriver ikke
hvad du mest er til skuldertaske eller rygsæk (eller noget helt tredje). Jeg
kan selv anbefale en skuldertaske, der er nem og hurtig adgang til udstyret.
Der er flere serier, umiddelbart ville jeg tro at enten Nova serien eller
Reporter AW serien kunne tilfredstille dine behov.

En anden producent, som efter sigende også skulle lave gode kameratasker, er
www.crumpler.de, en fordel ved deres tasker er, at de ikke lige skriger
"KAMERATASKE, KOM OG HUG MIG!!!!!!".

Det var mine forslag....

René

Fra : Bo M. Havmand

Dato : 24-01-04 15:21

Tak René

Jeg havde også kigget på LowePro for inden.
Dog glemte jeg at skrive det, men det er en skuldertaske jeg er ude
efter.
Denne er som du nævner mennere at komme til.
Ang. www.crumpler.de
Ideen er god nok, men da jeg ikke rejser til storbyerne, regner jeg ikke
med at der kommer en og snupper udstyret.
Da jeg mest fotografere i naturen og måske har det med, når vi sejler op
af Göta-kanalen.
-dog skal jeg ha' det med til Den Caledoniske Kanal - Hvis det da bliver
til noget (-:

Havmand

Fra : Klaus Madsen

Dato : 24-01-04 17:55

"> Nu ligger verden sådan at jeg snart skal invistere i et 10D.
> Til dette lækre kamera vil jeg gerne have en ordentlig taske.

Ja, hvis du kan finde et

De er i restordre i stort set hele verden. Jeg har ventet i over en måned
på at få et fra Tyskland.

Mvh. Klaus

Fra : Bo M. Havmand

Dato : 24-01-04 21:45

Hej Klaus!

Ja, det er lige det.
Jeg har dog væbnet mig med tålmodighed - indtil videre.
Jeg ville gerne se om der skulle komme en nyere model, så jeg har ventet
et godt stykke tid.
Noget jeg ikke helt forstår er at der på flere sites (DK) står at de har
det på lager elles oplyser de intet.
Nu kan jeg selvfølgelig ikke huske hvor, men jeg så forleden en
forhandler, som havde det på lager.
2 - 3 måneder til, og så slår jeg til. Så skal der nogle ordentlige
digitale billeder ind på HDD'en.
Det er trist at "lege" med Samsung DigiMax 210SE & Nikon FM2 med 50 mm,.
objektiv )-:

Havmand

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 24-01-04 21:59

Hej Bo

Jeg forsøgte at maile til dig, men kunne ikke komme igennem. Jeg har en Nova
5 taske liggende hvis det var noget ?. Jeg tror jeg vil ud og finde mig en
lidt mindre taske, Nova 5 er meget stor, og der er god plads et kamerahus,
nogle objektiver, en blitz, et x-drive, lidt filtre osv...

René

Fra : Bo M. Havmand

Dato : 24-01-04 22:24

Hej René!

Nova 5 er stor, men der er plads til det fornødne (-:
jeg har helt glemt at skrive en mail, skal nok prøve at huske det.
Jeg formoder at du bor i Odense NV - Hvilken pris havde du sat dig i
tankerne?

Med Venlig Hilsen
Bo M. Havmand
Foto@-SVIGERMOR-Bo-Havmand.dk
For mail fjern da -BÆSTET-

Fra : Thomas Sinkbæk

Dato : 25-01-04 10:37

"René Ernst Nielsen" <virkerikke@nospam.nej> skrev i en meddelelse

> [...]
> lidt mindre taske, Nova 5 er meget stor, og der er god plads et kamerahus,
> nogle objektiver, en blitz, et x-drive, lidt filtre osv...

Er det Nova 5 AW eller hedder den blot Nova 5 - se forskellen her:
http://www.lowepro.com/pages/bySeries/nova.htm
Jeg er nemlig selv på udkig efter en ny taske, da den jeg har (ProMag 1 AW),
nok ikke er stor nok, hvis jeg finder på at investere i et X-Drive.

Thomas Sinkbæk
www.sinkbaek.com

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 25-01-04 15:32

Hej Thomas

Det er en Nova 5 (IKKE AW modellen)

René
cigarer (a) tiscali dot dk

Fra : Thomas Sinkbæk

Dato : 25-01-04 16:19

René Ernst Nielsen" <virkerikke@nospam.nej> skrev i en meddelelse
> Det er en Nova 5 (IKKE AW modellen)

Forstår bare ikke hvordan du kan have kamerahus, objektiver, blitz og
X-Drive i Nova 5 - jeg kan fx ikke have X-Drive i min ProMag 1
(http://www.lowepro.com/pages/series/proaw/promg1.htm) - og eneste forskel
fra Nova 5 er at den er bredere, men til gengæld lavere.

Kan du godt have en 200 eller 300mm?

Thomas Sinkbæk
www.sinkbaek.com

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 25-01-04 16:35

> Forstår bare ikke hvordan du kan have kamerahus, objektiver, blitz og
> X-Drive i Nova 5 - jeg kan fx ikke have X-Drive i min ProMag 1

Jeg har mit Canon EOS 5 med VG-10 greb liggende længst til venstre med mit
28-70 f:2,8 på, pegende opad. I midten ligger min 540 EZ blitz, og længst
til højre ligger der en 75-300 mm, et sæt mellemringe og en canon off shoe
cord, tidligere lå der også en 50 mm f:1,8 og en 28-70 f:2,8-4. Desuden
ligger der helt uden til siden et halvt gråkort og Hoves Photo Book om EOS
5.Hvis man ville kunne man godt have noget liggende ovenpå blitzen (det er
dækket af rumdeleren med et låg), men jeg synes det er nemt at komme til som
det er nu. I låget til tasken er der en lomme indeni, der ligger der en
større blanding af film, 3xiso100, 3xiso200, 3xiso 800, lidt S/H, lidt dias
og som regel også et par ruller Reala.
I lommen foran på tasken ligger der nogle filtre, en microfiber klud, nogle
linsepapirer, en kabel udløser, et ekstra batteri.
Bagpå tasken ligger er der en lille lomme, hvor manualen til min blitz
ligger, så bliver den ikke væk.
På begge sider er der nogle netlommer, hvor jeg plejer at have en flaske
vand liggende, og nogle gange kan der også ligge lidt godter, eller hvad man
nu lige finder på...

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen