PAT med TDC ADSL
Fra : Lars Knudsen

Dato : 23-04-01 09:01

Halløjsa,

Jeg står for at skulle flytte og det er nok overvejende sandsyligt at jeg er
nødt til at skifte fra min ellers dejlige World Online ADSL til et
tilsvarende hos TDC, og krydser blot fingre for at mit nye hus ikke ligge
for langt fra centralen.

ANYWAY, jeg har lige et enkelt spørgsmål til de af Jer der er begavet med en
ADSL forbindelse fra TDC, af den slags hvor du har en router på. Så vidt jeg
kan læse på deres sider har man ikke adgang til selv at konfigurere routeren
overhovedet (*suk*) - men at den kommer pre-config'et med HTTP til én
adresse, SMTP til en anden, osv. Det er jo også meget fikst. Men hvad nu
hvis man vil streame et eller andet (fx. Windows Media) fra sin webserver,
skal man så betale 900 kroner til TDC for at sætte de/den porte op man har
brug for. Eller køre FTP fra samme server for den sags skyld?

Ellers overvejer jo at lade den være åben for de sender alt videre til .2
adressen og så sætte yderligere en router på der for at kunne konfigurere på
den selv, men det er jo da ikke ligefrem nødvendigt for at sige det mildt.

Nogen der har opkobling til VPN severe til at køre? Det fungerer fint med
WOL ADSL'en så længe man kun kobler op fra én PC internt ad gangen.

Tusind tak...

** Lars

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 23-04-01 10:51

"Lars Knudsen" <lkn@galileo.dk> wrote in message
> [...]

> Nogen der har opkobling til VPN severe til at køre? Det fungerer fint med
> WOL ADSL'en så længe man kun kobler op fra én PC internt ad gangen.

Det kommer sandelig an på hvilket produkt du sidder og kigger på.

Pro@cces er solgt som et erhvervsprodukt, og her er det ikke muligt at selv
ændre i routeren.

NetExpres som henvender sig til det private marked, her følger også router
med, hvor du frit kan ændre i konfigurationen.

--
Bjarke Andersen

Fra : Lars Knudsen

Dato : 23-04-01 13:14

Hej Bjarke,

> [...]
>
>NetExpres som henvender sig til det private marked, her følger også
>router med, hvor du frit kan ændre i konfigurationen.

Det var da en mærkelig opdeling - men når jeg nærlæser deres specs kan jeg
godt se at du har helt ret! Normalt er det da netop som virksomhed at man
har behov for at ændre. Problemet der er så det at TDC ikke kan finde ud af
at sende en sepeart regning for NetExpres til min arbejdsplads når det er
sådan, at jeg selv betaler for min telefonlinje.

Hrm... Jeg krydser fingre for at WOL kan få lov at snuppe et kobberpar - så
kan jeg både få særskildt regning OG få lov at konfigurere routeren selv.

** Lars

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 23-04-01 13:26

> [...]

> kan jeg både få særskildt regning OG få lov at konfigurere routeren selv.

Ellers CC, som allerede nu tager imod bestillinger på ADSL der kører på
samme kobberpar som TDC telefoni.

--
Bjarke Andersen

Fra : Lars Knudsen

Dato : 23-04-01 17:48

Bjarke,

>Ellers CC, som allerede nu tager imod bestillinger på ADSL der kører på
>samme kobberpar som TDC telefoni.
´

Ahhh... Interessant - tak for det - vil jeg kigge lidt nærmere på!

** Lars

Fra : Lars Knudsen

Dato : 23-04-01 19:45

Eh,

>Ahhh... Interessant - tak for det - vil jeg kigge lidt nærmere på!

Nå.. De leverer ikke i Sorø... Æv!

** Lars