Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
RE : International garanti, svar fra Nikon~
Fra : www.analogfoto.dk / ~

Dato : 23-01-04 14:19

Hej

Så kom der d. 23.01 svar fra Nikon: Se d. 15.01.2004
Hej Leif

Hvis kunden altid læser på det medfølgende garantibevis inden han køber
kameraet, så har han svar på alle de spørgsmål, som du stiller.

Med venlig hilsen/Best regards
DFA A/S
Michael E. Mørk
Marketing/pressekoordinator

Ja, det lyder da logisk, men indebærer det så at der er garanti på et Nikon
digitalkamera, købt i en "skummel kælderbiks" på f.eks. Grand Canaria, hvis
bare et garantikort er udfyldt og stemplet ?
Ovenstående spørgsmål er stillet til Nikon dk.
Jeg vender tilbage med svar!

--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : CP

Dato : 23-01-04 20:05

"www.analogfoto.dk / L Langgaard" <langgaard@klarupnet.dk> skrev i en
meddelelse news:bur6p2$2fcu$1@news.dansketelecom.com...
> [...]
> Køb og salg af brugt fotoudstyr: www.analogfoto.dk
> Jeg samler på kameraer og fotoudstyr, har du noget ?

Hej Leif Langgaard

Jeg kan ikke på min skærm finde noget relevant for svaret på datoen
15.01.04 - men det lyder meget, meget spændende. Kan du evt. påklistre det,
du henviser til?

mvh Carsten

Fra : www.analogfoto.dk / ~

Dato : 24-01-04 14:38

"CP" <NaturbillederDROPSPAM@postkasse.net> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg kan ikke på min skærm finde noget relevant for svaret på datoen
> 15.01.04 - men det lyder meget, meget spændende. Kan du evt. påklistre

Hej

Jeg har bare forsøgt at få klaring på Canon og Nikons definitioner af
"International garanti" og hvad de nu kalder de forskellige
garantiordninger.
Canon meldte klart ud at kameraer der er købt i Europa er omfattet af
garanti i Danmark, og der er da ikke uvæsentligt !

Spørgsmålene til de to firmaer var følgende:
---------------
På grund af de gentagne spørgsmål i de forskellige danske nyhedsgrupper og
andre diskussionsgrupper på Internettet, vil jeg gerne med denne mail stille
et par spørgsmål, som jeg så vil "publicere" svaret på i de relevante
grupper.

Ydes der hos Canon dk. garanti/service på et kamera købt uden for EU, f.eks.
Andorra, Grand Canaria eller Hong Kong. I tilfælde af fabrikationsfejl ?

Ydes der hos Canon dk. garanti/service på et kamera købt inden for EU,
f.eks. Tyskland ?

Hvad dækker "International garanti" og "World Wide Warranty" over, og er det
begreber Canon bruger ?

Og tilsvarende til Nikon.
--
Venlig hilsen / Best regards