Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Fjerne røde øjne
Fra : 2ben

Dato : 22-01-04 23:04

Hej,

Hvordan fjerner man røde øjne på billeder taget med et digital kamera ?
Findes der et program ?

På forhånd tak.

Mvh. Torben

P.S Det er et IXUS II

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 22-01-04 23:41

2ben skrev:

> Hvordan fjerner man røde øjne på billeder taget med et digital kamera
> ? Findes der et program ?

Næsten et hvilket som helst grafikprogram kan fjerne røde øjne (fx
Photoshop eller Paintshop). Det foregår typisk ved, at man maler det
røde sort eller dæmper den røde mætning.

Resultatet bliver dog ofte matte og døde øjne, hvorfor det naturligvis
er bedst helt at undgå dem fra starten. På dit Ixus kan det blive
vanskeligt, så hold igen med blitzen. Anti Red Eye-funktionen på
kompakte kameraer har jeg ikke megen fidus til.

--
Mvh. Peter | http://filmsvar.dk | http://filmnet.dk |
"Hvis du prøver at kigge lidt ud over det store hav på højre side af

Fra : Jan Emil Christianse~

Dato : 23-01-04 00:22
Fra : Simon Nielsen

Dato : 23-01-04 00:38

"Jan Emil Christiansen" <info@webmasteren.dk> wrote in message
> http://www.fotoportal.dk/artikler/red_eye_remove_photoshop_7.aspx - fjerne
> http://www.photo-gallery.dk/side-09.htm - undgå + fjerne
>
> Jan

Jeg ved i hvert fald at man med Paint Shop Pro har muligheden og har brugt
med megen tilfredshed selv. Man markerer pupillen og trykker på en knap og
så den anden pupil og trykker igen, man kan også selv bestemme hvilket
mønster, farve og skarphed øjet skal have bagefter og resten af billedet
forbliver uændret.

Mvh
Simon

Fra : jmaem@bknet.dk

Dato : 02-02-04 11:19

"Simon Nielsen" <news@REMOVETHISsiho.dk> wrote in message news:<40105ebb$0$29353$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>...
> [...]
> så den anden pupil og trykker igen, man kan også selv bestemme hvilket
> mønster, farve og skarphed øjet skal have bagefter og resten af billedet

Hej Simon

Helt enig, men med den tilføjelse at hvis du laver rettelsen på et
ekstra lag kan du finjustere med viskelæderet til slut.

Med hilsen Jørgen

Fra : Dan

Dato : 26-01-04 16:41

"Acdsee 6,0" har også en ganske go knap til dette!

Mvh
Dan