Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Xdrive hastigheder..
Fra : Martin Gleit

Dato : 22-01-04 13:55

Fra : Michael Schrøder

Dato : 22-01-04 14:31

"Martin Gleit" <martingl@stofanet*REMOVETHIS*.dk> wrote in message
news:400fc863$0$27640$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> http://www.insidecomputer.com/performance_comparison.htm

Den har vi set for nylig, men det fremgår ikke om det er et X-drive eller
X-drive II - så det er nok "kun" et X-drive.

mvh Michael Schrøder

Fra : Jörgen

Dato : 22-01-04 14:59

Hej, Observera att detta gäller X-drive 2030. Bland annat har de nyare
modellerna Hi-speed USB vilket gör överföringshastigheterna mellan driven
och computeren högre.

M.v.h. Jörgen

Fra : Jörgen

Dato : 22-01-04 16:57

Hej, Har nu testat hastigheterna på min X-Drive Pro jämfört med min X-Drive
2030.

Här är resultaten med Dr. Hardware 2004.

All values in KB/s
Drive Description Pro = X-DrivePro. Random Read Average Read Linear
Read Write medium Access time(ms)

R:\ Transend SD 128Mb m/Pro 3268 3301
3334 1418 9,525
R:\ Canon SD 8Mb m/Pro 2845
2983 3121 1136 5,585
P:\ DataFab CF 64Mb m/Pro 3189 3245
3302 528 6,765
P:\ TwinMOS CF 256Mb m/Pro 4248 4268
4288 2794 8,88
P:\ Trasend45x CF 256Mb m/pro 4170 4242
4314 3485 19,48
O:\ X-DrivePro 20GbIBM Hi-speed USB 3962 3971
3979 4363 10,345
P:\ Transend45X med X-Drive1 894
899 905 914 29,42
P:\ TwinMos 256 Mb med X-Drive1 896 899
902 905 18,975
P:\ DataFab 64Mb med X-Drive1 883 893
903 438 16,31
R:\ X-Drive1 20GbIBM USB 878
880 881 932 21,7
D:\ ATA Maxtor 160Gb 26848
28400 29952 30811 6,18
M:\ ATA IBM 2x 12,5Gb Raid 28946 30857
32768 24097 9,37

Tiden att tömma ett kort med ca. 30Mb data till X-DrivePro (38sek) är längre
än på X-Drive 2030 (33sek)!!!!!!!
En stor skuffelse eftersom det är denna hastighet som är viktigast!

Fra : KNL DtP

Dato : 22-01-04 17:57

"Jörgen" <jg.m@NOSPAMtelia.com> skrev i en meddelelse

> Tiden att tömma ett kort med ca. 30Mb data till X-DrivePro (38sek) är längre
> än på X-Drive 2030 (33sek)!!!!!!!
> En stor skuffelse eftersom det är denna hastighet som är viktigast!

Det lyder da lidt mystisk - var det samme kort du brugte til testen og med samme
filer? Hvilken harddisk sidder der i den nye X-Drive Pro?

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Jörgen

Dato : 22-01-04 19:39

Hej,
"KNL DtP" <knl_dtp@hotmail.com> skrev i meddelandet
> [...]
samme
> filer? Hvilken harddisk sidder der i den nye X-Drive Pro?

Ja det synes jag också. Det är samma filer på samma kort! Har icke slettet
korten sen jag testade i 2030an. Samma hårddisk (flyttade över den). IBM
Travelstar 20Gb.

--
M.v.h. Jörgen