Min PC fryser ved store netværksbelstninge~
Fra : suncite.auc.dk

Dato : 23-04-01 08:43

Hej..
jeg har lige fået en ny PC på arbejdet.. en Tbird 1Ghz med et skod realtek
netkort i.. Den har et problem..

Jeg har flere gange forsøgt at kopiere en database på 1.2Gb fra en anden PC
til min, men efter nogle minutter fryser den totalt så jeg må bruge
resetknappen.. jeg har skiftet netkortet en gang, uden ændring..
Jeg kan godt bruge den til normalt brug uden nogensinde at opleve noget
fejle.. det er kun når jeg overfører for fuld kraft, altså store filer..

Jeg vil meget gerne have hjælpe til dette, da det er meget irreterende..

Mvh Dennis B

Fra : DeBoss

Dato : 23-04-01 09:15

upps sorry med det navn..

Jeg har lige opdaget at den faktisk fryse når filen er færdig kopieret, så
når jeg har genstartet ligger filen der... den virker dog ikke, selvom den
har samme størrelse som original filen !!

Mvh Dennis

Fra : Bent skohorn

Dato : 23-04-01 18:17

"DeBoss" <dennis@bilinfo.dk> wrote
> [...]
den
> har samme størrelse som original filen !!

Har du forsøgt dig med en anden overførselsmetode end windows networking ?
Hvad sker der hvis du sætter en ftp server op på den du vil hente filen fra
og så henter den der istedet? Eller over icq? Hvor meget ledig diskplads har
du?

bent

Fra : DeBoss

Dato : 23-04-01 20:09

Jeg har masser af plads.. ca 14Gb endnu..

Jeg har ikke bøvlet med FTP endnu.. jeg bruger ikke så meget tid på det, da
jeg ikke rigtigt har tiden i øjeblikket, så den kan jeg ikke svare på.. men
jeg har prøvet at hente fra forskellige maskiner.. (så det ER min der
fejler).
Jeg fik også en anden til at lege "router" ved at hente fra den ene og sende
direkte over til min.. der gik ca 30min. så frøs den...

ICQ kan jeg godt med.. Men har ikke prøvet store filer.. så det hjælper
heller ikke.. det kan jeg jo også normalt, det er faktisk kun ved den 1.2Gb
DB fil (og den kan kopieres, da jeg jo måtte finde en løsning så den fejler
ikke noget

Tak for ideérne.. jeg vil lige prøve ICQ og måske FTP af når jeg lige får en
stund...

Mvh Dennis B

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 23-04-01 18:22

Hej "DeBoss" <dennis@bilinfo.dk>

>Jeg har lige opdaget at den faktisk fryse når filen er færdig kopieret, så
>når jeg har genstartet ligger filen der... den virker dog ikke, selvom den
>har samme størrelse som original filen !!

Du kan ikke bruge størrelsen (det operativsystemet mener) til noget;
prøv at kigge lidt i filen med en hex-editor og du vil se, at store
dele af den blot er 00'er.

Bortset fra det; skift drivere og/eller netkort, f.eks. Intel Pro/100+

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : DeBoss

Dato : 23-04-01 20:14

Okay !! nå.. jeg har altid regnet med at filen størrelse var en garenti
for at filen var overført.. men så lærte jeg da det

Jeg har lavet alverdens opdateringer i windows update, og en eller anden
enhedsdriver den havde.. men jeg kan da lede efter en ny driver.. ang. nyt
netkort så ville jeg sgu også hellere have ALT andet end Realtek, da jeg
mener det er bedst egnet som ryg-kradser... men nu havde den sådant et i, og
da jeg muggede til forhandleren sagde han at godtnok mente han ikke de var
gode eller kvalitet, men han havde aldrig haft problemer med dem før.. jeg
er nu heller ikke sikker på at det er selve netkortet da det jo er blevet
skiftet med et nyt...

Resten af putte ser således ud:
Asus A7V
Tbird 1ghz
Matrox 450 32Mb
W2k Advanced Server Edition

PS: jeg sværger til 3com netkort, men har dog hørt at IBM og 3com laves
samme sted.. er det en and ??

Mvh Dennis

Fra : Martin Lund Hansen

Dato : 23-04-01 21:27

> PS: jeg sværger til 3com netkort, men har dog hørt at IBM og 3com laves
> samme sted.. er det en and ??
>
> Mvh Dennis

hmmm
I mange af IBM´s maskiner sidder der et IBM Etherjet netkort ....og det er
faktisk et Intel kort

MVH
Martin

PS: RAP RAP

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 23-04-01 21:52

Hej "Martin Lund Hansen" <mulleman@worldonline.dk>

>I mange af IBM´s maskiner sidder der et IBM Etherjet netkort ....og det er
>faktisk et Intel kort

Langt de fleste Scumpaq kort er også Intel OEM. Intel laver nogle af
de bedste netkort (og chips), det kommer man ikke uden om ..

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : jan@stevns.net

Dato : 23-04-01 22:52

Lars Kim Lund <larskim@mail.com> skrev :

>Intel laver nogle af
>de bedste netkort (og chips), det kommer man ikke uden om ..

Subscribe!
--
jan@stevns.net - www.stevns.net