Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
objektiver til et slr/digital slr
Fra : Disney

Dato : 20-01-04 16:14

Kan man bruge sine gamle objektiver fra et slr kamera på et nyt digitalt slr
kamera??
I mit tilfæle et nikon.

MVH
Jens

Fra : Deaster

Dato : 20-01-04 16:19

Disney wrote:
> Kan man bruge sine gamle objektiver fra et slr kamera på et nyt
> digitalt slr kamera??
> I mit tilfæle et nikon.

Kommer an på hvad det er for nogle objektiver.

--
<Efter en "diskussion om debatteknik i dk.m.p:
Michael Findrilakis: "Du skal vist ikke komme

Fra : Disney

Dato : 20-01-04 16:29

nogle uorginale AF zoom objektiver.

MVH
Jens

Fra : KASO

Dato : 20-01-04 17:21

I mange tilfælde - ja. Men du skal være klar over, at de ikke vil have samme
brændvidde (eller rettere - ikke samme billedudsnit som med 35mm film).
F.eks. Canon 300D, her skal du gange brændvidden med 1.6, så et 28-200mm
objektiv bliver til et 45-320mm...