Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
digital spejlrefleks
Fra : Stensgaard Arabians ~

Dato : 19-01-04 21:47

Hejsa
Hvad skal man købe, er der nogen der har erfaringer..... jeg skal tage
billeder af dyr, altså motiver der ikke venter på at man bliver færfig med
at fumle med kameraet......

Er nu vant til Olympus 3030, men det varer jo en evighed inden udløseren
reagerer....

mvh
Betina

Fra : Mic Holm

Dato : 19-01-04 21:51

Canon 300D eller 10D.

Du skal også sætte penge af til objektiver. De er pi**e dyre, særligt de
lange hurtige.

www.dpreview.com

--Michael

Fra : Ukendt

Dato : 20-01-04 11:10

"Mic Holm" <-Mic-@-Holm-.org uden - erne> skrev i en meddelelse
> Canon 300D eller 10D.

Hvorfor ikke D100 - skulle være bedre til hurtigt at tage billeder - når man
nu ikke har tid til at fumle

Mvh Jan Petersen

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 20-01-04 12:19

On 2004-01-20, Jan Petersen <> wrote:

> "Mic Holm" <-Mic-@-Holm-.org uden - erne> skrev i en meddelelse
>
> Hvorfor ikke D100 - skulle være bedre til hurtigt at tage billeder - når man
> nu ikke har tid til at fumle

Rygtene siger da at D70 til $999/1199 Euro skulle være bedre.
Men ingen af dem fungerer specielt godt med Canon objektiver :)

Fra : Deaster

Dato : 20-01-04 13:01

Jan Petersen wrote:
> "Mic Holm" <-Mic-@-Holm-.org uden - erne> skrev i en meddelelse
>
> Hvorfor ikke D100 - skulle være bedre til hurtigt at tage billeder -
> når man nu ikke har tid til at fumle

Øhhhmm ?

--
Deaster
<Efter en "diskussion om debatteknik i dk.m.p:

Fra : torben ager

Dato : 19-01-04 21:59

hej

canon 300d, kan fås med det medfølgende objektiv til ca 9000,kr..
kanon kamera...
nok det bedste til prisen, ellers så hedder det 10d osv, og rigtig mange
penge...

torben¨

Fra : Tommy Jensen

Dato : 19-01-04 22:00

On Mon, 19 Jan 2004 21:46:33 +0100, "Stensgaard Arabians \( STAR \)"
<Claus@mail.dk> wrote:

> [...]
>at fumle med kameraet......
>
>Er nu vant til Olympus 3030, men det varer jo en evighed inden udløseren

Jeg har også selv det kamera og ja det er al for langsomt til "action"
billeder.

I oktober købte jeg Canon EOS 300D og er vældig tilfreds med det. Hvis
jeg skal finde noget at udsætte på det er det at LCD displayet
desværre har en tendens til at "lyve". Det vil sige når billedet er
taget og man lige vil checke det så ser det ok belyst ud på displayet
men hjemme på PC'en viser det sig at det er underbelyst i mange
tilfælde. Det skal jeg lige vænne mig til.

Kig eventuelt her hvor jeg har postet et par af mine seneste billeder
taget i London Dungeons.

http://www.klein-jensen.dk/phpbb2/modules.php?set_albumName=album16&op=modload&name=gallery&file=index&include=view_album.php

Og her er nogen fra en tur i Zoo i Oktober 2003.

http://www.klein-jensen.dk/phpbb2/modules.php?set_albumName=album14&op=modload&name=gallery&file=index&include=view_album.php

På min side er der også billeder taget med Olympus C3030Z.

MVH Tommy

Fra : KNL DtP

Dato : 19-01-04 22:26

"Tommy Jensen" <toj@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> Det vil sige når billedet er
> taget og man lige vil checke det så ser det ok belyst ud på displayet
> men hjemme på PC'en viser det sig at det er underbelyst i mange
> tilfælde. Det skal jeg lige vænne mig til.

Jeg har oplevet lidt samme med mit EOS 10D. Det hjalp dog da jeg dæmpede
lysstyrken i LCD-displayet en smule. Ellers gælder det om at tjekke
histogrammet, så kan er sikker på, at der er information nok.

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Stensgaard Arabians ~

Dato : 19-01-04 22:38

Hej Tommy, rigtig gode billeder, jeg er allerede forelsket i dette kamera,
jeg har lige tjekket om det skulle være billigere i Tyskland, som disse ting
ofte er, men det er nok for nyt endnu, prisen er i hvert tilfælde ca, den
samme.
Mvh
Betina

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 20-01-04 00:37

On 2004-01-19, Stensgaard Arabians ( STAR ) <Claus@mail.dk> wrote:
> [...]
> ofte er, men det er nok for nyt endnu, prisen er i hvert tilfælde ca, den

Da verdensmarkedet er næsten støvsuget for modellen (pånær enkelte
fotohandlere rundt om i landet), så er der ingen grund til
at droppe prisen meget. De kan slet ikke følge efterspørgslen.

Postordrefirmaer har sagt 14 dages levering siden engang i december.

Nikon kommer med en konkurrent D70, som annonceres slutningen af
næste måned, men den prissættes til det samme. Rygter siger den
har bedre features.

Problemet med DSLR er, at når man har valgt mærke, så er det svært
at skifte, fordi man ofrer penge på objektiver der passer til det
ene mærke man nu har.

P.t. er verdensmarkedet støvsuget for flere Canon modeller da 300D brugere
har været på shopping.