Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Til jer der ejer en Sony 717...
Fra : Olav Noksagt

Dato : 18-01-04 10:41

Hej
Jeg har et enkelt spørgsmål:
Jeg har købt et brugt 717, men efter at have brugt det i en 14 dages tid
(det er LÆKKERT) er jeg i tvivl om hvor godt zoom-ringen fungerer.
På mit kamera er der en forsinkelse - som om drejning på ringen ikke
overføres 100%, men mere på en blød måde, som ratslør. Når man drejer kommer
zoom'et blødt derefter, og det virker nogle gange fint nok, andre gange
irriterende når man vil beskære billedet hurtigt.
Jer der har et 717: gør det også sådan, eller er min zoomring mon i stykker?

Olav

Fra : Morten Wartou

Dato : 18-01-04 11:41

Olav Noksagt wrote:
> [...]
> andre gange irriterende når man vil beskære billedet hurtigt.
> Jer der har et 717: gør det også sådan, eller er min zoomring mon i

Hej Olav!

DSC-F717 har "zoom-by-wire" - dvs. at ringen ikke er direkte forbundet med
zoommekanikken, men blot sender elektroniske signaler til kameraet, som
derefter indstiller zoom'en via motor. Motoren kan ikke følge med, hvis du
drejer ringen for hurtigt, derfor oplever du forsinkelse.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Ulf Pedersen

Dato : 18-01-04 22:37

Hvad måtte du give for en brugt 717 ??
--

Mvh. Ulf Pedersen
http://www.digifoto-nord.dk/ - min legeplads

Fra : Olav Noksagt

Dato : 18-01-04 23:45

4500 incl. org. lædertaske, 1 år gammelt.
Ville gerne ha' det fra nyt, men kunne godt bruge de 2500,- kr. difference
til noget andet...
Olav

Ulf Pedersen:

Fra : Ulf Pedersen

Dato : 19-01-04 00:20

On Sun, 18 Jan 2004 23:44:42 +0100, Olav Noksagt
<noksagt_fjerndette@hotmail.com> wrote:

Hej Olav

Tak for svaret

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 19-01-04 08:50

Koster da kun 1000-1500 kr mere som nyt på www.edbpriser.dk

Fra : Olav Noksagt

Dato : 19-01-04 10:44

Hej Povl
Tja - du har ret. digital4u har den til 5.500, så med taske har jeg kun
sparet 1.400. De billigste alternativer var i Belgien (fastronic.com) men
Sony DK oplyste at deres garanti for køb i f.eks. Belgien kun dækkede delene
og ikke arbejdslønnen, så en fejl i kameraet kunne stadigvæk løbe op selvom
fejlen var deres.
Da jeg checkede midt i december var det billigste jeg kunne finde i DK
6.300,- plus taske til 600 kr. - altså en besparelse på 2.200. Der kan man
se, jeg har købt katten i sækken. Ærgerligt!

Der røg den glæde.
Olav