Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Forsikring ?
Fra : Niels J. Larsen

Dato : 17-01-04 23:59

Jeg har p.t. forsikret mit udstyr hos Max Levig.

Jeg har søgt på nettet efter andre men har ikke umiddelbart kunne
finde nogle.

Nogen der ved om der er andre forsikringsselskaber som tilbyder
All-risk forsikringer af foto-udstyr ?

/Niels

Fra : emj

Dato : 18-01-04 00:31

On Sat, 17 Jan 2004 23:59:06 +0100, Niels J. Larsen
<no_use@COWmail.dk> wrote:

>Nogen der ved om der er andre forsikringsselskaber som tilbyder
>All-risk forsikringer af foto-udstyr ?

Prøv dit normale forsikringsselskab.
Hilsen emj

Fra : Nikon D1 og F5 Fan

Dato : 18-01-04 06:57

> [...]
> finde nogle.
>
> Nogen der ved om der er andre forsikringsselskaber som tilbyder

Det kan man også via Nikon Owners Club

http://www.nikonownersclub.com/

Mit eget forsikringsselskab dækker ikke når der er meget dyrt fotoudstyr og
vil ikke tegne tillægsforsikring.

--

Bjarne
Nikon D1 og F5 fan

Fra : Peter Andersen

Dato : 18-01-04 09:56

Niels J. Larsen wrote:
> [...]
> finde nogle.
>
> Nogen der ved om der er andre forsikringsselskaber som tilbyder

Hvad koster sådan en forsikring? jeg er meget interesseret i at vide noget
mere....

--
M.v.h. Peter Andersen.

Fra : Knud Bonke

Dato : 19-01-04 16:45

: Nogen der ved om der er andre forsikringsselskaber som tilbyder
: All-risk forsikringer af foto-udstyr ?
:
: /Niels

Hej
Vær opmærksom på, at en almindelig indboforsikring dækker en del af det man får forsikret f.eks
hos Max Levig. (Tyveri, både fra bil og hus)

Fra : Niels J. Larsen

Dato : 19-01-04 17:38

On Mon, 19 Jan 2004 16:45:10 +0100, "Knud Bonke"
<bonkeREMOWE@privat.dk> wrote:

> [...]
>Vær opmærksom på, at en almindelig indboforsikring dækker en del af det man får forsikret f.eks
>hos Max Levig. (Tyveri, både fra bil og hus)

Det afhænger vist MEGET af hvilken indboforsikring man har (eller
selskab?), for min indboforsikring vil f.eks. kun dække 5% hvis det
bliver stjålet fra et aflåst bagagerum i min bil og ligeledes kun 5%
hvis det bliver stjålet fra mig på gaden.
Samme dækning galt da jeg ringede til to andre selskaber for lige at
høre om jeg burde skifte.

Hvis du selv har en indboforsikring der dækker 100% ved tyveri må du
MEGET gerne skrive hvilket selskab for så er jeg interesseret.

Max Levig dækker stort set kun ved tyveri - de dækker f.eks. ikke hvis
man taber udstyret og det går i stykker eller går helt tabt (hvis man
f.eks. taber det i vandet el. lign.)

/Niels

Fra : Knud Bonke

Dato : 19-01-04 18:19

:
[...]

Jeg vil nødigt sige noget forkert, men ifølge min police dækkes tyveri fra aflåst bagagerum,
samt ikke synlige ting i aflåst bil (Kamera er ikke nævnt eller undtaget). Det er Alka, og jeg
ved godt de har et dårligt ry hvad erstatninger angår, så jeg vil da gerne ha' at vide om det
forholder sig anderledes i virkeligheden
Jeg tror ikke du får en forsikring der dækker så godt som de udvidede man kan købe i forbindelse
med køb af udstyr. Og der må man jo sørge for at det sker inden for de første 2 år!!
Knud