Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon vs. Olympus
Fra : jabbe\(4000\)

Dato : 17-01-04 11:57

Man skal jo undersøge...

Og da jeg først skal ud og lave mine invisteringer i maj kan mange ting jo
ændre sig..

Men aligevel.

Jeg har kig på 2 kompact kameraer.
et Canon PowerShot S50og et Olympus C-50zoom.

Begge kameraer indeholder de ting jeg godt vil have:
Mulighed for undervands hus
3 x zoom
Panorama

Hvilket er mest anbefalsesværdigt??

Da jeg også skal have et Canon D10(samtidig) vil det så ændre på valget???

--
J@bbe

530L Effectline Akvarie (er stadig i gang med opbygningen, men har nogle
fisk i)
Symphony 1.8, NASA PW 4.81KVM, HQ Stealth, Prism E2, Symphony 3.3(drager)
Aprilia AREA 51 45/scooter
http://hjem.get2net.dk/jabbe/index.htm

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 17-01-04 12:11

On 2004-01-17, jabbe(4000) <SLETjabbeALT@DETgetMED2netSTORT.dk> wrote:
> [...]
>
> Hvilket er mest anbefalsesværdigt??
>
> Da jeg også skal have et Canon D10(samtidig) vil det så ændre på valget???

Overvej 3-4 mpixel i det kompakte, da 5mpixel har ret høje
støjtal. Derudover er Canon 10D udgået af produktion, og afløseren
annonceres på næste fotomesse (PMA ?) sammen med Nikon D70.
Det er ihvertfald de mest pålidelige rygter.

Fra : Mark Holm

Dato : 17-01-04 13:51

> [...]
>annonceres på næste fotomesse (PMA ?) sammen med Nikon D70.
>Det er ihvertfald de mest pålidelige rygter.

Er der sluppet noget ud om afløseren? Specs eller lignende? Eventuelt
et navn?

Leveringstiden på mit 300D er rykket yderligere ud i fremtiden - har
nu ventet mere end 2 måneder, så jeg overvejer om man måske skulle
vente på en eventuel afløser til 10D.

/Mark

Fra : Jens Bruun

Dato : 17-01-04 14:54

"Povl H. Pedersen" <nospam@home.terminal.dk> skrev i en meddelelse

> Derudover er Canon 10D udgået af produktion, og afløseren
> annonceres på næste fotomesse (PMA ?) sammen med Nikon D70.
> Det er ihvertfald de mest pålidelige rygter.

Som du har hørt hvor? Hvis du følger lidt med i internationale fora, vil du
vide, at 10D har været i restordre over hele verden i nogle uger, men at
det nu er ved at dukke op i forretningerne igen. 1D er derimod fjernet fra
en lang række sites og kan ikke bestilles længere.

--
-Jens B.

Fra : torben ager

Dato : 17-01-04 17:52

hej

er der nogen af jer der ved hvor lang leveringstid der efterhånden er på eos
300d?
torben

Fra : HCS [4000]

Dato : 17-01-04 18:02

Der er ikke leveringstid på det alle steder. Jeg har set det i en butik i.

Hilsen Hans
homepage: www.fotofritid.dk
Coppermine Photo Gallery

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 17-01-04 21:17

In article <40096839$0$27410$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, torben ager wrote:
> hej
>
> er der nogen af jer der ved hvor lang leveringstid der efterhånden er på eos
> 300d?
> torben

Rigtige butikker har dem rundt omkring. Postordrefirmaer har sværere
ved at få dem, og har som regel ingen ide om hvornår de kommer.

De producerer vist nok 70.000 om måneden, og kan åbenbart sælge
dem alle. De har også problemer med at levere objektiver. eksempelvis
er 75-300mm IS ikke til at opstøve, og 50mm f/1.8 er også væk
de fleste steder. Nåede at få fat i et 28-135mm IS objektiv inden
de også bliver udsolgt. Og et almindeligt 75-300mm så jeg kan se
om jeg kan leve med kvaliteten, eller om jeg skal prøve 100-300mm,
eller den dyre 100-400mm f/4.5-5.6L IS. Eller måske et andet
mærke.

Jens skriver at 10D er begyndt at dukke op igen i butikkerne, det
kunne tyde på, at noget af produktionskapaciteten er flyttet fra
300D tilbage til 10D.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 17-01-04 12:14

On 2004-01-17, jabbe(4000) <SLETjabbeALT@DETgetMED2netSTORT.dk> wrote:
> Begge kameraer indeholder de ting jeg godt vil have:
> Mulighed for undervands hus
> 3 x zoom
> Panorama

Panorama kan du lave med det hele, det er bare et spørgsmål om
software på PC'en, og tage billeder med overlap mens du holder
fokus-knappen nede.

Fra : Jörgen

Dato : 17-01-04 13:42

Det är riktigt, men vissa kameror (f.ex. min första (Canon S10)) har en
speciell funktion som hjälper till genom att visa en del av föregående bild
som man kan passa in nästa bild efter o.s.v. faktiskt en mycket bra
funktion!

M.v.h. Jörgen

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 17-01-04 21:05

In article <04aOb.45022$mU6.167146@newsb.telia.net>, Jörgen wrote:
> [...]
> speciell funktion som hjälper till genom att visa en del av föregående bild
> som man kan passa in nästa bild efter o.s.v. faktiskt en mycket bra

Jeg kender det udemærket fra Canon og Nikon. Men med mit 300D hvor
det ikker er der lave jeg billederne alligevel, måske bare med lidt
mere overlap.

Da jeg ofte vælger at lade markante objekter overlappe, så bliver
resultatet ofte bedre.

Fra : Carsten Kolind

Dato : 17-01-04 13:18

Hej Jabbe

Som suplement til Canon 10D ville klart vælge Canon S45/S50, da kan bruge de
samme CF kort som 10D.

Hilsen Carsten

Fra : jabbe\(4000\)

Dato : 17-01-04 15:13

> Som suplement til Canon 10D ville klart vælge Canon S45/S50, da kan bruge
de
> samme CF kort som 10D.

Det var også det jeg havde lidt i tankerne men ville ikke skrive det da
Billedkvalitet er af større betydning...

Fra : HCS [4000]

Dato : 17-01-04 13:37

Jeg har haft flere Olympus digital kameraer (som jeg også har været glade
for), men har nu sidst købt et Canon PowerShot S50, som jeg er rigtigt meget
tilfreds med.
Jeg bruger det til supplement til mit Canon EOS D60, og er glad for der er
flere ting som kan bruges fælles. f.eks. CF kortene, hvilket jeg synes er en
stor fordel. Samtidigt er det nemmere at lære de mange funktioner i begge
kameraer, da principper i menuer er ens.

Hilsen Hans
homepage: www.fotofritid.dk
Coppermine Photo Gallery