Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Digi?
Fra : Allan Hansen

Dato : 16-01-04 14:27

Hej NG

Er er nogle der har kendskab til det digitalkamra fra aldi til ca 2300.-
5,25 mg pix.
er det pengene værd?

Med venlig hilsen
Allan Hansen
allanh@besked.com

Fra : rosenauer.dk

Dato : 16-01-04 14:34

> Er er nogle der har kendskab til det digitalkamra fra aldi til ca 2300.-
> 5,25 mg pix.
> er det pengene værd?

Hej Allan!

Efter sigende er det http://www.traveler-service.de/deutsch/DC-5300.htm de
sælger. Det blev diskuteret i tråden "ALDI 5.0 MP digi-kamera " - søg på
dette på http://groups.google.com og du vil finde den..

Ellers vil jeg blot anbefale dig at bruge lidt ekstra penge og købe et Canon
Ixus 400 i stedet..

/Martin
http://rosenauer.dk

Fra : emj

Dato : 16-01-04 16:24

On Fri, 16 Jan 2004 14:33:55 +0100, "rosenauer.dk"
<spambuster@rosenauer.dk> wrote:

>Ellers vil jeg blot anbefale dig at bruge lidt ekstra penge og købe et Canon
>Ixus 400 i stedet..
Eller spare nogle penge og købe Olympus C 350 til 1800 kr
Hilsen e mj

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 16-01-04 16:58

On 2004-01-16, Allan Hansen <allanh@besked.com> wrote:
> Hej NG
>
> Er er nogle der har kendskab til det digitalkamra fra aldi til ca 2300.-
> 5,25 mg pix.
> er det pengene værd?

Alt over 4 mpix skal du være varsom med. Canons G5 laver dårligere
billeder end G3. Sony F828 er dårligere end F717.

Så hvis det er flere mpixels på samme chipstørrelse så får du
ringere billeder.

Køb i stedet en 2-4 mpixel mærkevare. Men kun hvis skarpe
billeder og gode farver er vigtigere end praletallet 5 mpix.

Fra : Anders Houmark

Dato : 16-01-04 17:47

Allan Hansen wrote:
> Hej NG
>
> Er er nogle der har kendskab til det digitalkamra fra aldi til ca
> 2300.- 5,25 mg pix.
> er det pengene værd?

En af mine venner købte det, og jeg må sige, at jeg egentlig er overrasket
over kvaliteten på både kamera og billeder.
Det fylder utrolig lidt sammenlignet med mit Olympus C4000Zoom. TFT skærmen
bagpå virker også bedre. Og så er der dansk menu, hvilken nogle personer nok
vil foretrække (ikke mig)
Knapperne sidder dog ikke ligeså godt placeret og jeg tror heller ikke
optikken er ligeså lysstærk (og/eller god) som Olympus'et.

Min ven talte dog lidt om, at det var svært at tage billeder som ikke virker
rystede.. Jeg har kun set 3 billeder han har taget, og det har alle været
sådan nogle "se jeg har en kat, og jeg har lige fyret blitzen af i fjæset på
den" billeder, noget folk typisk gør lige når de får digitalkamera..

Kunne jeg selv finde på at købe et? Ja.. det fylder næsten ikke noget, det
tager udmærkede billeder og det ville sikkert være fint at medbringe rundt
omkring.. det kan nemt ligge i en lomme.

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Henrik

Dato : 16-01-04 19:32

Jeg har en ven som købte det da Aldi havde det i deres reklame, for en god
måned siden. Og han er godt tilfreds. Holdt op imod et Canon ixus 400 har
jeg svært ved at se hvad man får for de 1100 som det koster mere end det,
plus at der også var 128mb kort med.
Jeg har et enkelt billede liggende som jeg tog af min datter med blits som
jeg evt. kan sende til dig.