Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Gammelt AF-Nikkor gennem søgeren på DSLR
Fra : Lars Troels

Dato : 16-01-04 09:55

Hvordan oplever i f.eks D100 og D1 ejere at anvende gamle AF-Nikkor
objektiver. Oplever man ulemper når man ser gennem søgeren. Er billedet ikke
i det rigtige størrelsesforhold eller...? Skal man tænke over billedudsnit
o.s.v.?

Jeg har forstået at det kun er 3D matrix lysmåling der ikke virker. Hvilke
målemetoder virker?

Jeg spørger fordi jeg skal til at købe digital udrustning, men er i tvivl om
mine AF-Nikkor kan anvendes uden besvær. Eller om jeg skal have bevillingen
udvidet hos konen.

Hilsen

Lars

Fra : Lars Troels

Dato : 16-01-04 11:01

Jeg fik svar på mail. Tak for det. Det hjalp. Desværre kan jeg se at mit
favoritobjektiv AF-Nikkor 24/2,8 skal erstattes af en eller anden digital
vidvinkel.

Tak. Lars

Fra : Hans Kruse

Dato : 16-01-04 12:11

Ja, hvis du vil have det der svarer til 24mm på dit nuværende kamera også på
en D100 så bliver det 24/1,5=16mm. F.eks. Sigma's 15-30mm EX objektiv er der
mange, der anvender både til Canon 10D og Nikon D100. Jeg har et og det er
et glimrende objektiv, dog ikke ikke helt på niveau med Canon's prof.
L-serie.
Mvh, Hans

Fra : Lars Troels

Dato : 16-01-04 12:19

Hej Hans

Hvor meget koster det?

mvh Lars

Fra : Hans Kruse

Dato : 16-01-04 12:44

Du kan finde det til 639euro host www.technikdirekt.de og 555euro hos
Ravensburger Foto-versand

Fra : CP

Dato : 16-01-04 14:05

Hej Lars.

Du får lige min sædvanlige stribe links til tyske forretninger - nogle
billigere end andre. Jeg har selv gode erfaringer med Ravensburg, men jeg
har kun handlet direkte i deres butik i Ravensburg - ikke på nettet.

Link-serien:

www.ravensburgerfotoversand.de/

www.internet-foto.de/

www.foto-oehling.com