Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Bytte: D100 for 10D?
Fra : Mic Holm

Dato : 15-01-04 22:54

Jeg har et Canon EOS 10D, og er i tvivl om om 10D nu også *er* det fedeste
DSLR der er til at betale...

Så jeg kunne godt tænke mig at låne et D100 en weekend, eller måske bare for
en tur i Zoo eller lign, så jeg kan prøve det, og danne min egen mening.

Så hvis du har et Nikon D100 og er nysgerrig for at prøve et 10D, så drop
mig en mail - så kan vi måske tage på en foto-tur sammen, og bytte kamera,
for the fun of it.

--Michael, Vanløse

Fra : Ole C.

Dato : 15-01-04 23:22

Hvad med at tage et Canon EOS 1D istedet... Så har du imo det "fedeste"
Men, bortset fra det.. Det er ikke kameraet der laver de gode motiver..

Mvh Ole

Fra : Mic Holm

Dato : 15-01-04 23:42

Vi har et 1Ds på arbejde, men det kan jeg ikke lide. Menuerne er IMHO meget
dårligt designede, og det vejer 17 kilo.

Der er en gut på dpreview som siger han efter 8 mrd. med 10D prøvede et
D100, og var solgt, så jeg vil gerne prøve et

--Michael

Fra : Ole C.

Dato : 15-01-04 23:47

Well, jeg har et 300D og de penge jeg sparede kontra D10 er jeg tilfreds
med, det er meget få forskelle når man samligner.. Jeg kunne aldrig drømme
om at skifte hverken et 300D eller 10D for den sags skyld ud med et Nikon.
Alene tanken om at skulle have nye obtikker også.. Men det vel smag og behag
samt behov. Mit er ihvertfald dækket meget godt med det jeg har pt til det
jeg laver.. Hvad med D70 ? Det er jo på "trapperne"

Fra : Mic Holm

Dato : 16-01-04 01:53

> [...]
> samt behov. Mit er ihvertfald dækket meget godt med det jeg har pt til det
> jeg laver.. Hvad med D70 ? Det er jo på "trapperne"

Ja, D70 er på trapperne, men jeg vil jo bare lege. Hvis D100 passer mig
bedre, vil jeg prøve at bytte mit 10D til et D100, med objektiver osv. Jeg
har ikke råd til at købe et nyt kamera, og der er vist ingen der vil købe et
nyt D70 for så straks at bytte det med et 10D.

--Michael

Fra : Peter Andersen

Dato : 17-01-04 10:42

Mic Holm wrote:

> [...]
> osv. Jeg har ikke råd til at købe et nyt kamera, og der er vist ingen
> der vil købe et nyt D70 for så straks at bytte det med et 10D.

Kig lige på sammenligninger der er lavet mellem 10D og D100.... 10D er en
lille generation foran D100 hvad angår støj og andre ting hvor D100 faktisk
halter....

--
M.v.h. Peter Andersen.

Fra : Deaster

Dato : 16-01-04 08:44

Ole C. wrote:
> Hvad med at tage et Canon EOS 1D istedet... Så har du imo det
> "fedeste" Men, bortset fra det.. Det er ikke kameraet der laver de
> gode motiver..

Medmindre man går op over ISO 400 eller derover, så ser det sgu ikke for
godt ud.

--
Deaster
<Efter en "diskussion om debatteknik i dk.m.p: