Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
SD memory/SONY Memory Stick?
Fra : DOCTOR

Dato : 15-01-04 00:16

Hej NG

Da jeg står og skal investere i kamera for tiden(som så mange andre her i
ng)
Har jeg stort set besluttet at købe et minolta g400
Mest pga. dens hurtighed og at den skulle have en OK optik?

Men jeg kan jo nok ikke nøjes med det medfølgende 16Mb SD kort
Hvor stort et kort skal jeg bruge?
Det som jeg vil fotografere mest er dyr indendørs/udendørs ikke så meget på
farten....men alligevel skulle den jo gerne kunne gemme ca.40 billeder.....
Jeg er med på det kommer an på hvor god opløsning jeg vil gemme billederne i
men som udgangspunkt højeste eller næsthøjeste men alligevel vil jeg nok
også tage en hel del billeder som skal kunne lægges på nettet, og det kræver
vel ikke den vildeste opløsning?

Men hvilket memorykort er bedst????? eller er det bare prisen man skal gå
efter??

Kommentarer til valg af kamera modtages gerne

På forhånd tak
DOCTOR

Fra : Christia Brandt

Dato : 15-01-04 11:06

Jeg ville nok anbefale at du køber en 64MB memorystick, Den vil kunne klare
ca. 60 billeder i JPEG format med dette kamera. Bortset fra at jeg har hørt
at blitzen er meget svag så har jeg ikke hørt noget dårligt om dette kamera.

CB

Fra : Madsen

Dato : 15-01-04 14:43

| Men jeg kan jo nok ikke nøjes med det medfølgende 16Mb SD kort

nej

| Hvor stort et kort skal jeg bruge?

ref: www.minoltafoto.dk/produkter/catalog/documents/DiMAGE_G400_Spec_Web.pdf
16 MB SD-memorykort: 4 mega Fin (cirka 8 billeder), 4 mega Normal (cirka
16 billeder), 2 mega Normal (cirka 33 billeder), VGA Normal (cirka 133
billeder)

Ud fra dette har du brug for 128Mb SD kort ( 4 mega fin, som er bedste
opløsning (cirka 64 billeder))
eller 64Mb SD kort ( 4 mega fin, som er bedste opløsning (cirka 32
billeder))

> [...]
| men som udgangspunkt højeste eller næsthøjeste men alligevel vil jeg nok
| også tage en hel del billeder som skal kunne lægges på nettet, og det

nej, men hvis du vil beskære bagefter, er det en god ide at tage det i
større opløsning, giver også mulighed for at rezise til den størelse som du
vil have, med et godt resultat.

--
Hilsen
Madsen