Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Dansk manual til Canon Powershot G3
Fra : Jacob

Dato : 14-01-04 16:30

Hej NG

Er der nogen som ved om man kan downloade en dansk manual til G3. Jeg har
kun en tysk til mit nyindkøbte let brugte kamera på trods af, at der er en
dansk kvittering med.
Hos Canon siger de, at jeg skal kontakte en forhandler og KØBE en.

Kender I et sted, hvor den evt. kan downloades. J

<Jacob

Fra : KNL DtP

Dato : 14-01-04 17:06

"Jacob" <mma@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Kender I et sted, hvor den evt. kan downloades. J

Hvis du kan bruge en engelsk, så er der en her:

http://www.powershot.com/powershot2/customer/manual.html

.... direkte link:
http://www.powershot.com/powershot2/customer/pdf/G3_CUG_E.pdf

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Jacob

Dato : 14-01-04 17:09

Det kan jeg godt, men det ville være rart med en dansk.

Fra : KNL DtP

Dato : 14-01-04 17:29

> Det kan jeg godt, men det ville være rart med en dansk.

Jeg har ikke set danske manualer til Canon-produkter til download. Hvis den
engelske ikke kan bruges, så er du næsten nød til at skulle hoste op for en
trykt. Koster 300 kr., hvis jeg husker ret (og hvis det er tilfælder, er det jo
tæt ved røveri...).

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Jens Bruun

Dato : 14-01-04 18:00

"KNL DtP" <knl_dtp@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Koster 300 kr., hvis jeg husker ret (og hvis det er tilfælder, er det jo
> tæt ved røveri...).

Omvendt, så er den jo ganske gratis, når man køber sit kamera hos en dansk
forhandler.

--
-Jens B.

Fra : Jacob

Dato : 14-01-04 18:09

> "KNL DtP" <knl_dtp@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Omvendt, så er den jo ganske gratis, når man køber sit kamera hos en dansk
> forhandler.

Det ER købt hos en dansk forhandler!

Fra : Jens Bruun

Dato : 14-01-04 18:28

> Det ER købt hos en dansk forhandler!

Så SKAL din forhandler levere en brugervejledning på dansk, svensk eller
norsk!

--
-Jens B.

Fra : Jacob

Dato : 14-01-04 18:42

> "Jacob" <mma@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Så SKAL din forhandler levere en brugervejledning på dansk, svensk eller
> norsk!
>
> --
Nu har jeg købt det brugt. Kan jeg stadig med kvittering i hånd gå til
forhandleren og forlange det efter et halvt år?

Jacob

Fra : Jens Bruun

Dato : 14-01-04 18:44

> Nu har jeg købt det brugt. Kan jeg stadig med kvittering i hånd gå til
> forhandleren og forlange det efter et halvt år?

Hvis den danske brugervejledning ikke blot er bortkommet, så ja, men du får
nok dine problemer.

--
-Jens B.

Fra : Michael Schrøder

Dato : 14-01-04 20:59

"Jacob" <mma@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Nu har jeg købt det brugt. Kan jeg stadig med kvittering i hånd gå til
> forhandleren og forlange det efter et halvt år?

Hvis du har købt det brugt er det nok svært, men hvis du kan få ham til at
bekræfte at det er købt uden dansk vejledning og at han ikke kan/vil levere
dig en, så har du nok mulighed for at klage.

Ifølge markedsføringsloven §3:
http://www.fs.dk/jura/loveregl/mfl/l_mfl.htm

- og Forbrugerrådet og Forbrugerombudsmanden:
http://www.taenk.dk/tt/2000/tt08/breve/brug/

Om det hjælper at klage ved jeg ikke endnu (jeg er selv ved at udfylde
klageskemaet så resultatet kommer senere) - kik på www.fs.dk der er bla. et
skema til at starte en klagesag for forbrugerklagenævnet.

mvh Michael

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 14-01-04 18:44

Jacob skrev i sit indlæg på usenet:
> [...]
> Hos Canon siger de, at jeg skal kontakte en forhandler og KØBE en.
> Kender I et sted, hvor den evt. kan downloades. J

Nope - Canon Danmark oversætter og trykker selv de danske manualer - så de
vil ikke forære dem væk til dem, der køber kamearet udenom Canon Danmark.

Så hvis det er købt i udlandet eller hos en forhandler, der har importeret
det selv - så kan du ikke få den gratis af Canon Danmark, da de ikke har
noget med kameraet at gøre.

Og det er vel egentlig rimeligt nok ?

Men din lokale fotohandler kan skaffe den for 3-400 kr.

--
Mvh Jan Vestergaard, Kildedalen 27, 3400 Hillerød
Mail: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk