Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Valg af reflektor..
Fra : Ole C.

Dato : 14-01-04 15:01

Jeg skal til at erhverve mig en reflektor, typisk til udendørs portræt
fotografering. Hvilken diameter bør jeg anskaffe mig ? - Har kig på en 50cm
Sunfire/sølv, men ved ikke om jeg evt. skal tage en 75cm istedet. Gode råd
vil jeg blive glad for.

Mvh Ole C
www.condrup.dk

Fra : Peter Schrøder

Dato : 14-01-04 15:28

"Ole C." skrev...
> [...]
50cm
> Sunfire/sølv, men ved ikke om jeg evt. skal tage en 75cm istedet. Gode råd

Afhænger lidt af om det udelukkende er ho'der du
skal fotografere eller fuld figur ind imellem.
Sølvreflektorer er undertiden "for meget af det gode"
selvom de er matte.
Jeg ville vælge en hvid styroporplade
fra byggemarkedet (kan dog være lidt bøvlet i
frisk vind...)

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Claus Smith - Pigefo~

Dato : 14-01-04 16:08

Hejsa.

Kig på www.obt.dk og vælg en reflektor på 90 eller 120 cm med sunlight
overfladen, så har du en fremragende reflektor til portrætter både inden og
udendørs.

Claus Smith

www.pigefotografen.dk
www.claussmith.com
www.modellerne.dk

Fra : Ole C.

Dato : 14-01-04 17:00

Tak for jeres svar. Det var netop dem hos obt.dk jeg havde kigget på. Også
med sunfire/light. Jeg tror jeg prøver med en 90cm.

Mvh Ole C.
www.condrup.dk

"Claus Smith - Pigefotografen.dk" <pigefotografen@pigefotografen.dk> skrev i
en meddelelse news:40055b85$0$24847$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 14-01-04 17:30

"Ole C." wrote:

> Tak for jeres svar. Det var netop dem hos obt.dk jeg havde kigget på. Også
> med sunfire/light. Jeg tror jeg prøver med en 90cm.

I mange supermarkeder kan du være heldig og finde guld og sølv-
duge til en halvtresser, klip dem over i to dele og monter dem
på en hvid styroporplade, så har du mat sølv på den ene side og
guld på den anden side.

Og på flg. URL kan du læse, hvordan du "gør det selv" kan lave
en reflektor:
http://www.digitalfotograferne.dk/forum/viewtopic.php?t=161

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen