Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon VS Tamron/ Sigma
Fra : Henrik

Dato : 14-01-04 11:54

Hej i gruppen,

Jeg overvejer at købe en Tamron 24-135 SP eller en Sigma 24-135mm ASP IF

spørgsmålet er, er jeg bedre tjent med at købe Canon 28-135 IS USM.

Skal bruges til allround, ferie og gå ture etc. Konen syns at med min 24-70
så er kameraet for tungt.

Jeg skal sikkert også bruge noget med større tele, jeg har prøvet Canon
75-300mm IS USM, men jeg syns den virker langsom og den mekaniske kvaliteten
virker ikke overbevisende, eller er det bare mig.

Jeg har prøvet Tamron 24-135mm SP, den virker overbevisende både mekanisk og
fortegning. Men måske Sigma eller Canon er et bedre valg?

Det selvfølgelig også noget køre med kontanter!

Nogen der har erfaringer eller bare et godt råd.

Kamera: Canon EOS 10D langt om længe! Skulle jeg havde købt første gang jeg
købte dyrt digital kamera, havde ellers Olympus E10 og lånte en E20, men
nej, Canon 10D kan stille skarpt og er ekstremt hurtigt uden støj i
billederne.

Henrik

Fra : alexander

Dato : 14-01-04 12:29

Hej

Jeg syntes at du skal købe min Tamron 24-155 SP for 1.500,-

/alexander

Fra : alexander

Dato : 14-01-04 12:33

Det er selvfølgelig en 24-135

Den er 6 uger gammel og købt i DK.

Fra : Henrik

Dato : 14-01-04 12:41

On 14/01/04 12:33, in article
bO9Nb.74138$jf4.4725602@news000.worldonline.dk, "alexander"
<nogen@microsoft.dk> wrote:

> Det er selvfølgelig en 24-135
>
> Den er 6 uger gammel og købt i DK.
>

> "alexander" <nogen@microsoft.dk> skrev i en meddelelse

> mekanisk

Hej Alexander,

Hvorfor vil du sælge den efter kun 6 uger?

Henrik

Fra : alexander

Dato : 14-01-04 12:47

Hej Henrik

Jeg kan give dig 3 gode grunde

Canon 17-40 + 24-70 + 70-200

Ellers er objektivet OK.

Hvis du bor i København kan du evt. låne det og skyde nogle billeder inden
du beslutter dig.

Fra : Henrik

Dato : 14-01-04 13:13

On 14/01/04 12:47, in article
i%9Nb.74142$jf4.4725509@news000.worldonline.dk, "alexander"
<nogen@microsoft.dk> wrote:

> [...]
>
> Ellers er objektivet OK.
>
> Hvis du bor i København kan du evt. låne det og skyde nogle billeder inden

Hej igen Alexander,

Det var da 3 grunde der var vil at forstå.

Vil da meget låne den, og sammenligne den med min 24-70 i samme område, ikke
fordi at Tamronen evt. skal overtage dette område, men til allround dækker
den et større område og den vejer ikke nært så meget. Og så i den høje ende
noget 70-200 eller 100-300/ 400mm etc. evt. Tamron

Det tager tid at finde det rigtige udstyr.

Bor i København

Vi kan lige skrive direkte sammen.

Henrik

Fra : Hans Kruse

Dato : 14-01-04 13:45

Interessant, da det også er den linsekombination jeg er kommet frem til jeg
må have over tid.
Pt. har jeg Sigma 15-30mm EX og Canon 28-135mm IS USM. Ikke dårlige linser,
men lever ikke helt op til mine forventninger.
Foreløbig starter jeg med Canon 70-200 f/4 L, hvis jeg ellers kan få én
leveret. TD har lige svaret at de ikke kan sige, hvornår det kan leveres
efter 3 ugers ventetid. Lidt irriterende.
Mvh, Hans

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 14-01-04 22:20

On 2004-01-14, alexander <nogen@microsoft.dk> wrote:
> Hej
>
> Jeg syntes at du skal købe min Tamron 24-155 SP for 1.500,-

Jeg vil have lidt mere for mit
Tamron 28-200 AF Aspherical XR (IF) 1:3,8-5,6 m/ 62mm Tiffen UV
filter, original emballage, tiptop stand. XR er deres lynende hurtige
fokus serie. Og den har lås så den kan holdes fast i sammenklappet
stand.

Det er bedre.

Jeg skifter da jeg opgraderer til 28-135mm IS.

Fra : Jens Bruun

Dato : 15-01-04 14:44

"Povl H. Pedersen" <nospam@home.terminal.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg skifter da jeg opgraderer til 28-135mm IS.

Siger lidt om Tamron, at man "opgraderer" fra et Tamron 28-200mm til et
Canon 28-135mm

--
-Jens B.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 15-01-04 21:45

On 2004-01-15, Jens Bruun <bruun_jens@hotmail.com> wrote:
> "Povl H. Pedersen" <nospam@home.terminal.dk> skrev i en meddelelse

> Siger lidt om Tamron, at man "opgraderer" fra et Tamron 28-200mm til et
> Canon 28-135mm

Jeg ved ikke om du så der stod IS. Det er ImageStabilizator udgaven.
Det er lidt svært at håndholde når der er begrænset lys. IS giver
muligheden for at køre 2 hastigheder lavere, eller 2 blændetrin.

Tamron billedkvaliteten fejler intet. Har et Canon 75-300mm på
vej, og hvis det er ringere end Tamron, så skyder jeg det af
i stedet. P.t. er Tamron mit bedste objektiv.