Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Scannersoftware
Fra : Thomas A. J?rgensen

Dato : 13-01-04 20:21

Hej.

Er der nogen, som kan anbefale en god software til negativ scanner.
Det drejer sig om en Nikon Coolscan 40 ED, og den medfølgende Nikon
Scan 4, synes jeg ikke er den bedste.

Med venlig hilsen
Thomas Jørgensen
www.freelance-foto.dk

Fra : KNL DtP

Dato : 13-01-04 23:02

"Thomas A. J?rgensen" <Thomas@Freelance-foto.dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogen, som kan anbefale en god software til negativ scanner.

Prøv og se på VueScan: http://www.hamrick.com/vsm.html

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : nyrup

Dato : 14-01-04 10:11

Da jeg havde købt min Kodak RFS 3600 filmscanner blev jeg opmærksom på at
man kunne få en gratis Silverfast til denne. Jeg læste om det takket være
denne nyhedsgruppe, hvilket jeg er taknemmelig for. Silverfast er avanceret.
Den scanner "let og hurtigt..." (bob-bob...), MEN det har vist sig at der
var meget mere under overfladen end jeg umiddelbart kunne se. Det har taget
tid at finde ud af. F.eks. fokusering af scanneren, farveprofiler osv. Men
engang får jeg det sikkert lært...
Der er ikke rigtigt nogen ordentlig brugsanvisning til noget af det synes
jeg...
Nu forstår jeg titlen på en artikel i Practical Photografi:
"How to avoid the scanning blues..." Ak ja... at scanne eller ikke at
scanne...
Det kunne være interessant at høre andres erfaringer!
mvh,
Lars-Peder