Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Skal jeg vælge Ixus V3 eller Ixus 400
Fra : jacob

Dato : 13-01-04 14:13

Simpelt spørgsmål
V3, eller ixus 400.

Jeg synes ikke at kunne se om ixus 400éren er en slags afløser til v3éren.

Jeg synes også det er mærkeligt at 400éren er billigere end v3éren, selv om
400érne har 1mio flere pixels.

/Jacob

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 13-01-04 14:28

On Tue, 13 Jan 2004 14:12:32 +0100, jacob wrote:

> Simpelt spørgsmål
> V3, eller ixus 400.

Ixus 400.

> Jeg synes ikke at kunne se om ixus 400éren er en slags afløser til v3éren.

Det er den. Den afløser V3.

> Jeg synes også det er mærkeligt at 400éren er billigere end v3éren, selv om
> 400érne har 1mio flere pixels.

Simpel markedsøkonomi Udbud/efterspørgsel.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : jacob

Dato : 13-01-04 14:40

Hmm jeg fik dette svar fra canon.dk
Hej Jacob
IXUS 400 er en storebror til IXUS V3. den direkte afløser til V3 er IXUS II.

---------

Jeg tror faktisk ikke 400 er meget bedre, den har lige 1 mio mere pixles,
men hvis man nærlæser specifikationer, så kan v3 på nogen områder flere ting

/Jacob

Fra : Chr. L.

Dato : 13-01-04 15:46

"jacob" <FJERNMIGjeo@post6.tele.dk> wrote in message
> [...]
>
> Jeg tror faktisk ikke 400 er meget bedre, den har lige 1 mio mere pixles,
> men hvis man nærlæser specifikationer, så kan v3 på nogen områder flere

ja V3 har lidt video..men et digital kamera skal bruges til
billeder,levende biller,-der køber man sig et DV-Kamera...

400'eren har også 3X zoom..

Chr.

Fra : Will Bill

Dato : 13-01-04 20:22

> ja V3 har lidt video..men et digital kamera skal bruges til
> billeder,levende biller,-der køber man sig et DV-Kamera...
>

> 400'eren har også 3X zoom..

haha sjovt at læse Jeres kommentarer

400 har også video, så der er ikke så meget at diskutere

Vælg ixus400 frem for v3.

/WB

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 13-01-04 20:52

"Will Bill" <worldofnews.fjerndette@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> haha sjovt at læse Jeres kommentarer
>
> 400 har også video, så der er ikke så meget at diskutere
>
> Vælg ixus400 frem for v3.
>
> /WB

Næh - det ka' du ha' ret i - alle modeller undtagen Ixus-ingenting (den
første) har video.
Eller hvad du nu vil kalde det legetøj.
Køb det ikke for at lave video !

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Mvh

Fra : Chr. L.

Dato : 13-01-04 22:12

"Will Bill" <worldofnews.fjerndette@hotmail.com> wrote in message

> haha sjovt at læse Jeres kommentarer
>
> 400 har også video, så der er ikke så meget at diskutere
>
> Vælg ixus400 frem for v3.

Ok...når jeg mente at V3 jo dobbet så god opløsning i 'video' delen...at
sige at 400'eren har video er jo næsten at gå over stregen.. ...

Chr..

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 13-01-04 23:09

"Chr. L." <chrisl@ASKFORDOMAIN.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> >
> Ok...når jeg mente at V3 jo dobbet så god opløsning i 'video' delen...at
> sige at 400'eren har video er jo næsten at gå over stregen.. ...

OK - så er jeg med
Men jeg har stadig ikke set noget digi-cam med brugbar video.
Det jeg endnu har set svarer jo til at stå med et eller andet cheap-skate
VGA-mini-cam og ha' taget
dette årtusindes billede - hvis at altså man ku' genkende motivet....

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Mvh

Fra : Will Bill

Dato : 14-01-04 10:47

Med mit ixus400 kan jeg, når jeg viser video fra det på TV ikke se forskel
fra DVD film.
Så jeg er faktisk meget imponeret.

Men rigtigt, at det er ikke et videokamera.
Det kan bruges til små korte klip af få min varighed. Med et 512 mb flash
kort kan man vel have ca. 16 film af 2-3 min varighed på kortet. Men det er
også ok, hvis man har mulighed for at læse hukommelseskortet af ind imellem.

Men summa: Det er p.t. bedste ixus kamera.

/WB

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 14-01-04 13:13

On Wed, 14 Jan 2004 10:46:47 +0100, Will Bill wrote:

> Med mit ixus400 kan jeg, når jeg viser video fra det på TV ikke se forskel
> fra DVD film.

Det har jeg alt andet lige meget svært ved, at tro på. Kan du evt.
lægge et klip online så vi andre kan se vidunderet...?

Fra : Will Bill

Dato : 14-01-04 21:32

nej jeg orker ikke at smide det online...

jeg var selv meget overrasket,

prøv selv at gå ned til en radio/foto butik og tag en videosekvens med
kameraet og sæt det direkte til en av udgang på fjernsyn og se selv....

ok måske ikke dvd kvalitet, men det var ihvertfald bedre en tv
signalet......

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 14-01-04 22:52

On Wed, 14 Jan 2004 21:32:11 +0100, Will Bill wrote:

> nej jeg orker ikke at smide det online...

OK...

> jeg var selv meget overrasket,

Jeg ligeså, men ej imponeret.

> prøv selv at gå ned til en radio/foto butik og tag en videosekvens med
> kameraet og sæt det direkte til en av udgang på fjernsyn og se selv....

Hmm det er lidt nemmere at gøre på mit eget TV

> ok måske ikke dvd kvalitet, men det var ihvertfald bedre en tv
> signalet......

Så er der edermugme ringe TV-signal på dit TV, undskyld mit franske

Fra : Will Bill

Dato : 15-01-04 07:11

> Så er der edermugme ringe TV-signal på dit TV, undskyld mit franske

Nej det er der ikke. Der er fin modtagesignal.
Filmkvaliteten på kameraet er bare så god. Det står knivskarpt på tv'et
Men det tror du jo ikke på.

Husk der er direkte afspilning fra kameraet på tv'et og ikke noget med først
over pc og derefter afspilning på cd
Ha en god dag!

/WB

Fra : jacob

Dato : 15-01-04 10:38

Nå men jeg har altså købt et Ixus 400 til min fader, som gik mere op i
billeder end video, og jeg køte et V3 til mig selv, der gerne ville kunne
lidt af begge dele..

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 15-01-04 20:15

On Thu, 15 Jan 2004 07:10:38 +0100, Will Bill wrote:

> Nej det er der ikke. Der er fin modtagesignal.

OK.

> Filmkvaliteten på kameraet er bare så god. Det står knivskarpt på tv'et

> Men det tror du jo ikke på.

Jo.. jeg tror på _du_ synes den er god. Men det synes jeg altså ikke
og det er jo en smagssag hvor vi sætter vor kvalitetsøjne.

> Husk der er direkte afspilning fra kameraet på tv'et og ikke noget med først
> over pc og derefter afspilning på cd

Selvfølgelig.

> Ha en god dag!

Lige over

Fra : jacob

Dato : 23-01-04 13:16

Film kvaliteten på 400érenen er skod iforhold til v3.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 13-01-04 15:51

On Tue, 13 Jan 2004 14:39:59 +0100, jacob wrote:

> IXUS 400 er en storebror til IXUS V3. den direkte afløser til V3 er IXUS II.

Måske jeg har misforstået noget, men er V2 ikke lig Ixus II ?

Fra : Anders [8000]

Dato : 13-01-04 16:37

> Måske jeg har misforstået noget, men er V2 ikke lig Ixus II ?

Nej, slet ikke. V2 er udgået. Og Ixus II har 1 mio flere pixels end V2.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 13-01-04 16:42

On Tue, 13 Jan 2004 16:36:53 +0100, Anders [8000] wrote:

> Nej, slet ikke. V2 er udgået. Og Ixus II har 1 mio flere pixels end V2.

Hmm okay.